• برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا:

آرمان معلم، هدایت جامعه برای تحقق تمدن اسلامی است

  • کد خبر : 948
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
آرمان معلم، هدایت جامعه برای تحقق تمدن اسلامی است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا گفت: اگر معلم بخواهد به هدف غایی خود که امامت است برسد، جامعه سریعتر، بهتر و عمیق‌تر به اهداف متعالی خود به خصوص در عصر حاضر خواهد رسید و در نقش تمدنی انقلاب اسلامی به ویژه در امر جامعه‌پردازی، پله‌های ترقی و موفقیت را سریع طی می‌کند.

مجیدرضا شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار پیک نکا، ضمن تبریک 12 اردیبهشت سالروز شهادت معلم شهید استاد مطهری و روز معلم به همه اساتید، مربیان، معلمان و فرهنگیان، اظهار کرد: معلم با فرمان نورانی بخوان، رسالت الهی خویش را بیش از پیش برای بشریت بازگو نموده و آنچنان بر اسب جهالت بشر تازیانه علم و ادب زده تا انسان تربیت یافته‌ای را به سمت تعالی و کمال سوق دهد.

وی افزود: معلم در برابر انسان، نقش مربی، رهبری‌کننده و هدایت‌گر را دارد و مفاهیم عمیق دانشجو و دانش‌اموز، گل‌های بوستان علم و دانش او به شمار می‌آیند همچنین معلم در برابر کلاس و مدرسه نقش مدیر، مراقب، باغبان و پدری مهربان و دلسوز را در گلستان معرفت‌آموزی ایفا می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا خاطرنشان کرد: معلم در برابر رسالت معلمی خود نقش مبلغ و گفتمان‌ساز دارد و همه جوشش‌ها، معارف و تمامی آرمان‌های والای انسانی، از خود او، کلاس درسش و جامعه‌ای که او پرداخته به جهان آرمان‌خواه واقع‌گرا مخابره می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: اگر این چهار خصلت و ویژگی الهی را در هم آمیزیم در واقع به یک واژه آشنا می‌رسیم که آن امام بوده و معلمی در واقع همان امامت است که در معنای اخصّ آن پیامبر اعظم(ص) و امامان معصوم(ع) که معلمان واقعی بشریت بوده و در معنای عام آن امامت و رهبری جامعه، جمعه، جماعات، مدرسه،کلاس و خانواده است.

وی گفت: اگر چنین معلمی بخواهد به هدف غایی خود که امامت است برسد، جامعه سریعتر، بهتر و عمیق‌تر به اهداف متعالی خود به خصوص در عصر حاضر خواهد رسید و در نقش تمدنی انقلاب اسلامی به ویژه در امر جامعه‌پردازی، پله‌های ترقی و موفقیت را سریع طی می‌کند.

شعبانی تصریح کرد: معلمان و فرهنگیان متعهد انقلابی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی به خصوص در طول هشت سال دفاع مقدس، مسئولانه میدان‌دار حقیقی عرصه‌های پیش روندگی و پیش‌برندگی برای جامعه معلمی و دانش‌موزی بودند تا آنجا که جان شریف خود را در راه آرمان‌های انقلاب ایثار و نثار کردند.

وی بیان کرد: روز معلم را به همه معلمان عزیزی که در موفقیت‌های زندگی شخصی، سازمانی و اجتماعی هر انسانی نقش‌آفرین بودند تبریک و برای تمامی زحمات آنان از صمیم قلب تکریم، تحسین و تشکر داشته و آرزوی سعادت، سلامت، خوشبختی و عاقبت به خیری دارد.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=948

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.