• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

سهم بانوان در نامزدهای تایید صلاحیت شده مازندران حدود هشت درصد است

  • کد خبر : 1536
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
سهم بانوان در نامزدهای تایید صلاحیت شده مازندران حدود هشت درصد است
دبیر ستاد انتخابات استان مازندران با اشاره به اهمیت نقش آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف گفت: بانوان تایید صلاحیت شده از این استان در انتخابات پیش رو ۳۶ نفر، معادل ۷.۹ درصد از کل نامزدها هستند.

به گزارش پیک نکا، علی پیرفلک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ‌از مجموع داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان مازندران ۳۶ نفر از بانوان هستند که این امر نشان دهنده میزان حضور و مشارکت آنان در این عرصه از فعالیت های سیاسی است.

وی ادامه داد:‌ پیش از این و در پایان فرصت تایید صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان تعداد نامزدهای تایید صلاحیت ۴۹۸ داوطلب از مازندران بود.

دبیر ستاد انتخابات مازندران اظهار داشت: بنابر آخرین بررسی شرایط داوطلبان، تاکنون ۴۵ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران انصراف دادند و برای ۱۲۴ نفر هم عدم تایید و ۴۱ نفر هم عدم احراز صلاحیت صادر شده است.

وی گفت:‌ در زمان حاضر از مجموع ۴۵۳ داوطلب مجلس شورای اسلامی در استان مازندران ۴۱۷ نفر مرد و ۳۶ نفر زن هستند.

به گفته پیرفلک، مهلت قانونی انصراف داوطلبان مجلس شورای اسلامی ۷۲ ساعت مانده به ساعت اخذ رای است.

سهم بانوان در نامزدهای تایید صلاحیت شده مازندران حدود هشت درصد است

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

براساس اعلام استانداری مازندران سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۵۳ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل “ساری و میاندورود”، “قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار”، “نکا، گلوگاه و بهشهر”، “تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد”، “نور و محمودآباد”، “نوشهر، چالوس و کلاردشت”، “بابل”، “آمل” و “بابلسر و فریدونکنار” دارد که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1536

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.