• برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
جانشین قرارگاه رزمایش کمک مومنانه نکا اعلام کرد

ثبت بیش از 15 هزار کمک مومنانه از نیمه شعبان در نکا/ 1100 خیر در رزمایش کمک مومنانه شرکت کردند

  • کد خبر : 855
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
ثبت بیش از 15 هزار کمک مومنانه از نیمه شعبان در نکا/ 1100 خیر در رزمایش کمک مومنانه شرکت کردند
جانشین قرارگاه رزمایش کمک مومنانه نکا گفت: کمک‌های مومنانه مردم شهرستان نکا به اقشار آسیب‌دیده از کرونا از نیمه شعبانی تا کنون در دو مرحله صورت پذیرفته که در مجموع بیش از 15 هزار کمک متنوع کالایی، خدماتی و نقدی به ارزش بیش از 38 میلیارد ریال بوده است.

مجیدرضا شعبانی در گفت‌وگو با پیک نکا، با اشاره به انجام رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: برای تحقق هرچه بهتر رزمایش کمک مومنانه ستادی در نکا با ریاست فرماندار، قائم‌مقامی سپاه و هدایت‌های امام جمعه شهرستان شکل گرفت.

وی افزود: برهمین اساس قرار شد تا آخرین آمار و اطلاعات توسط سپاه ناحیه نکا در تمامی محلات شهری و روستایی نسبت به اقشار آسیب‌پذیر و همچنین بیماران و آسیب‌دیدگان از تبعات بیماری کرونا استخراج شود.

جانشین قرارگاه کمک مومنانه شهرستان نکا خاطرنشان کرد: افراد شناسایی شده جدید جدای از موارد در پوشش کمیته امداد و بهزیستی بوده‌اند و بیشتر شامل افرادی بوده که در این مقطع دچار آسیب اقتصادی شدند که البته شناسایی این افراد به علت عدم اعلام شرایط خودشان کار دشواری بوده است.

این مسئول اضافه کرد: در مجموع با احتساب مشمولان کمیته امداد، بهزیستی و شرایط کرونایی بیش از 9 هزار نفر در سطح شهرستان مشمول دریافت کمک‌های مومنانه سنجیده شدند و برنامه‌ریزی مناسبی برای مشخص شدن میزان کمک‌ها به هر یک از این افراد نیز صورت گرفت.

وی گفت: براساس همین لیست نیز مقرر شد که همه کمک‌ها توسط خیرین، سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌ها، نهادها و همه افرادی که پای کار هستند طبق لیست ارائه شده از سوی بسیج و سپاه مشارکت داشته باشند.

شعبانی کمک به محرومان را مرسوم از سال‌های قبل توصیف و تصریح کرد: در شرایط کنونی به دلیل وضعیت به وجود آمده از بیماری کرونا تهیه سبدهای کالا شکل پر رنگ‌تری به خود گرفت و الزام شد که هر گروه برای کمک باید با پایگاه بسیج، دهیاری و مسئولان محلی هر منطقه از شهر یا روستا هماهنگ باشد.

* از بسته‌های مهربانی تا غذا و نان گرم

وی افزود: سعی شد تا دفعات توزیع اقلام شامل یک نظم و یکپارچگی باشد تا برخی از نقاط به صورت تکراری و برخی بدون دریافت اقلام نمانند که به صورت یک دست شاهد توزیع کمک‌ها در میان افراد شناسایی شده باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا اذعان کرد: غیر از سبد کالا بسته‌های مهربانی دیگر، هم در ورودی ماه مبارک رمضان و هم در جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) تهیه و توزیع شد که باتوجه به عدم تجمعات در مساجد و اماکن، توسط خیرین محلی و مردمی با هماهنگی بسیج آماده و با پیوست‌های فرهنگی به دست مخاطبان در مراکز درمانی و داروخانه‌ها توزیع شد.

این مسئول اضافه کرد: ازجمله اقدام خوب دیگری که در این زمینه صورت گرفت پخت غذای گرم و توزیع آن میان نیازمندان به همت کمیته امداد امام(ره) شهرستان در یک آشپزخانه به کمک خیرین فراهم شده است بوده که تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد.

وی گفت: اقدام زیبای دیگری که در این روزها شاهد انجام آن هستیم پخت نان گرم و تهیه افطاری ساده توسط موکب انصارالحسین(ع) نکا است که در یک مقطع بیش از پنج هزار نان گرم و افطاری ساده به عنوان تبرک امام حسین(ع) به تمام محلات شهری و روستایی هزارجریب و دشت شهرستان رساند.

شعبانی تهیه جهیزیه برای نوعروسان را برگ دیگری از صفحه زرین کمک‌های مومنانه صورت گرفته در این ایام خواند و تأکید کرد: کسانی که نیازمندی به اقلام دیگر داشتند نیز توسط بسیج شناسایی و توسط خیرین مورد پوشش قرار گرفتند تا کمک‌های مومنانه در عرصه‌های مختلف شکل بگیرد.

* شناسایی بیش از 9 هزار آسیب‌دیده

وی این روند را ادامه‌دار توصیف کرد و افزود: درمورد ماه مبارک رمضان قرار شد تا در سه مرحله کمک‌ها شکل بگیرد که ورود به این ماه، نیمه ماه و پایان ماه سه مقطع درنظر گرفته شده به شمار می‌آیند.

جانشین قرارگاه رزمایش کمک مومنانه نکا متذکر شد: در مرحله اول که از نیمه شعبان تا ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه داشت 9 هزار و 193 سبد کالا توسط گروه های جهادی بسیج، خیرین محلی و سازمان‌های مردم نهاد مانند موکب، هیئت‌ها، خیریه آبشار عاطفه‌ها و دفتر آستان قدس رضوی به مبلغ 23 میلیارد ریال تهیه و توزیع شد.

این مسئول اضافه کرد: در مرحله دوم که نیمه ماه مبارک رمضان و مصادف با ولادت امام حسن مجتبی(ع) بوده بیش از 6 هزار سبد کالا توسط همین گروه‌ها به مبلغ بیش از 15 میلیارد ریال تهیه و توزیع شد.

وی گفت: در مجموع این دو مرحله از رزمایش بیش از 15 هزار سبد کالا به همراه برخی کمک‌های نقدی به ارزش ریالی 38 میلیارد کمک تماما توسط مردم و خیرین تهیه شد و در توزیع نیز به اقشاری که آسیب بیشتری داشتند به خصوص بیماران کرونایی نیازمند اولویت بالاتری داده شد.

شعبانی از ادامه کمک‌های مومنانه در مرحله سوم رزمایش در پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: هرچه زمان می‌گذرد هم در بحث شناسایی و هم تهیه و توزیع کمک‌ها ابتکارات و اقدامات مناسب‌تری صورت می‌پذیرد که امیدواریم در مرحله سوم شاهد رشد کمی و کیفی کمک‌ها باشیم.

وی به جزئیات نوع کمک‌های صورت گرفته پرداخت و افزود: کمک‌ها تنها به صورت سبدکالا نبوده بلکه در صورت نیاز افراد شامل کمک‌ها نقدی، تهیه دارو، حل مشکلی از خانواده نیز بوده و روند در پیش گرفته شده تنوع مناسبی داشته که پیش‌بینی می‌شود در 6 ماه دوم سال نیز ادامه داشته باشد.

* ثبت رکورد بیش از 13 هزار نفر روز خدمات

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با تقدیر از گروه‌ها و افراد کمک‌کننده به اجرای هرچه بهتر رزمایش در این شهرستان، خاطرنشان کرد: امام جمعه محترم، فرماندار، مجامع خیرین محرومیت زدایی بسیج و سلامت، شرکت‌ها و بازار، کمیته امداد و بهزیستی در این زمینه بسیار پای کار بودند که قابل تقدیر است.

این مسئول اضافه کرد: امیدواریم با بازگشایی بازار و رونق کسب و کار و عرصه‌های صنعت و کشاورزی، آمار آسیب دیدگان نیز کاهش پیدا کند.

وی گفت: در این عرصه‌ها بیش از 13 هزار و 500 نفر روز جهادگر خدمت‌رسان فعالیت داشتند و بیش از یک هزار و 100 خیر محلی و شهرستانی میدان‌دار این عرصه بودند که خدماتی ازقبیل پرداخت اجاره خانه آسیب دیدگان، خرید لوازم خانگی، تهیه غذای کرم، تهیه نان گرم، افطاری ساده، سبد معیشتی، گوشت قربانی، سبد بهداشتی و درمانی و کارت هدیه را شامل شده است.

شعبانی به اهداف اجرای این طرح پرداخت و متذکر شد: از برکات این حضور این بود که مردم پای کار خود آمدند، سازمان‌های مردم نهاد فعال‌تر شدند و هیئت‌های عزاداری پای کار آمدند و ارکان محلات و مساجد انسجام و وحدت بیشتری پیدا کنند و بیش از آنکه به معیشت پرداخته شود میزان آلام، درد، فشار روحی و روانی بر مردم را این حرکات کم کرد تا جامعه هرچه سریعتر به سلامت حرکت کرده و به آن دست یابد.

وی افزود: امروز در تمامی عرصه‌های کشور این وحدت و انسجام مردم و مسئولان را نیاز داریم که باید در طول سال خود را نشان دهد و رزمایش کمک مومنانه نشان داد که این امر شدنی و با نتایج بسیار مطلوبی است.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=855

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.