• برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
دبیر جشنوراه گیاهان دارویی نکا اعلام کرد

برگزاری جشنواره «گل‌گاوزبان» شرق مازندران به میزبانی نکا

  • کد خبر : 680
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
برگزاری جشنواره «گل‌گاوزبان» شرق مازندران به میزبانی نکا
دبیر جشنوراه گل گاوزبان شهرستان نکا گفت: اولین جشنواره گیاه دارویی گل گاوزبان در منطقه شرق مازندران به میزبانی شهرستان نکا در اواخر خردادماه با رویکرد انتقال دانش و تجربیات تولید این محصول به منظور افزایش جهش تولید و رونق صنایع تبدیلی وابسته برگزار می‌شود.

رضا شعبانی در گفت‌وگو با پیک نکا، با اشاره به برگزاری اولین جشنواره گیاهان دارویی مازندران در شهرستان نکا، اظهار کرد: این جشنواره با محوریت گل گاوزبان تدارک دیده شده که مراحل مقدماتی آن هم اکنون درحال برگزاری است.

وی افزود: آثار و محصولات در این رابطه تا ۲۷ خرداد به دبیرخانه جشنوراه ارسال، تولیدات گیاهی منطقه مورد ارزیابی کمیته داوران متشکل از اساتید و متخصصان دانشگاهی قرار می‌گیرد و افراد منتخب نیز معرفی می‌شوند.

دبیر جشنواره گیاهان دارویی شهرستان نکا در ادامه به بخش‌های جانبی برگزاری جشنواره نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: بخش ها جانبی جشنواره در قالب عکس، فیلم، دانش‌آموزی و مقاله است که در این زمینه نیز آثار بسیار خوبی از سراسر کشور درحال ارسال بوده و استقبال خوبی نیز صورت پذیرفته است.

این مسئول هدف از برگزاری جشنواره را فراتر از برگزاری آن دانست و اضافه کرد: صرفاً قرار نیست که جشنواره‌ای گرفته شود و کار به اتمام برسد بلکه نگاه علمی و کارشناسی پای کار است که با پایان جشنواره مرحله پساجشنوراه آغاز می‌شود.

وی به تشریح برنامه‌های مرحله پساجشنوراه پرداخت و گفت: اهداف در این مرحله در چند محور تعریف می‌شوند که شامل افزایش سطح تولید، ایجاد اشتغال چند برابری و بازارسازی در کنار تبدیل منطقه به مرکز مبادلات گیاهان دارویی ازجمله این محصول است.

شعبانی تصریح کرد: اکنون چند هزار نفر در کشت گل گاوزبان مشغول هستند و می‌خواهیم این تعداد به چند برابر برسد تا ظرفیت چند برابری باوجود بستر طبیعی و نیروی انسانی تنها با حداقل حمایت و سازماندهی ایجاد شود.

وی افزود: این برنامه به همت دغدغه‌‌مندان حوزه تولید و توسعه گیاهان دارویی و افرادی که قلبشان برای این مهم می‌تپد تدارک دیده شد تا بتوان با ایجاد رونق هم با افزایش کیفیت محصولات و هم ایجاد صنایع تبدیلی وابسته به آن در منطقه به جهش تولید آن کمک شایانی صورت بگیرد.

دبیر جشنوراه گل گاوزبان شهرستان نکا اذعان کرد: همه این‌ها در شرایطی است که هم اکنون تنها در کشت این نوع گیاه دارویی در سطح کشور شهرستان نکا با سطح زیر کشت ۲۲۰ هکتار به عنوان قطب تولید کشوری شناخته می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: منظور از حمایت از این عرصه تولیدی نیز با حداقل حمایت کفایت می‌کند بنابراین علاقه‌مندان و فعالان کشت گیاهان دارویی می‌توانند کمک کار باشند که به همراه حمایت‌های مسئولان می‌تواند اثرات بسیار خوبی را نیز از نظر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کند.

وی گفت: طبق هماهنگی با کارشناسان این عرصه قرار است تا خروجی جشنواره یک رویکرد علمی برای انتقال دانش کشت و دستاوردهای این محصولات به تولیدکنندگان باشد تا بازدهی و کیفیت محصلات با هم افزایش پیدا کند.

شعبانی در زمینه چگونگی شرکت در جشنواره تأکید کرد: افراد علاقه‌مند به شرکت در جشنوراه می‌توانند با ارتباط صفحه رسمی جشنوراه به آدرس  jashnvareh_neka نمونه محصول خود برای داوری را به دبیرخانه جشنوراه ارسال کنند.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=680

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.