• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
در گفت‌وگو با کارشناس مسائل راهبردی عنوان شد

ماهواره نور؛ سلام ایرانی‌ها از فضا به جهان باوجود تحریم و تهدید/ناکامی غرب در مهار انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 957
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
ماهواره نور؛ سلام ایرانی‌ها از فضا به جهان باوجود تحریم و تهدید/ناکامی غرب در مهار انقلاب اسلامی
کارشناس مسائل راهبردی گفت: ایران اسلامی اگر ماهواره به فضا پرتاب می‌کند داراری سه ویژگی مادیت با معنویت، قدرت با عدالت و علم با تقوا است و این درحالی‌ است که نظام سلطه ضمن تحریم و تهدید به هیچ وجه اجازه هیچ مشارکت علمی جهانی را به ایرانی‌ها نداد و در این شرایط ایرانی‌ها امروز به تعبیری از آسمان به زمین نگاه می‌کنند.

میثم معافی در گفت‌وگو با پیک نکا، با بیان تحلیلی به موضوع پرتاب ماهواره نور به مدار زمین پرداخت و اظهار کرد: واژه آفتابه تا ماهواره سیر تکاملی ایران از دوران پهلوی تا دوران جمهوری اسلامی است که نشان می‌دهد علی‌رغم تحریم‌های قبل و بعدازانقلاب، ملت ایران از مَتَلکی تحقیرآمیز از ناحیه غربی‌ها و لیبرال‌های وطن فروش در قبل و بعد از انقلاب، به نام توانایی ایرانی‌ها در حد ساخت آفتابه به حول قوه الهی به توانایی ساخت ماهواره رسیده است.

وی افزود: البته منظور از تحریم قبل از انقلاب، تحت عنوان اجازه ندادن و میدان ندادن به مردم در بروز استعدادها و توانمندی‌ها توسط نظام سلطه با همکاری مزدوران داخلی آن‌ها یعنی شاهان پهلوی است.

این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در اولین روز سال 95 که به موضوع لولنگ یا همان آفتابه اشاره فرمودند، خاطرنشان کرد: رهبری در آن جا فرمودند ” یکی از سنگرهای دشمن برای تسلّط بر کشور ما، عبارت بود از تزریق بی‌اعتقادی به خود، بی‌اعتمادی به خود، نداشتن اعتمادبه‌نفس ملّی؛ در مقابل چشمشان زرق‌وبرق کشورهای غربی را مشاهده می‌کردند، پیشرفت‌های علمی و پیشرفت‌های فنّاوری و زرق‌وبرق تمدّنی مادّی آنها را می‌دیدند و در [کشور] خودشان اینها نبود، در کشور این چیزها نبود، عقب‌ماندگی بود، لذا احساس بی‌اعتمادی به خود می‌کردند، احساس ناباوری به خود می‌کردند. آن روز در دوران پهلوی، یکی از ارکان دولت گفت که ایرانی باید برود لولهنگ بسازد! شماها نمی‌دانید لولهنگ چیست؛ لولهنگ آفتابه‌ی گِلی [است]، آن هم نه آفتابه‌ی از جنس فلز. آن قدیمِ قدیم معمول بود که از جنس گِل آفتابه درست می‌کردند. می‌گفت ایرانی لیاقتش همین است که برود لولهنگ بسازد؛…”

وی اضافه کرد: اما امروز توانمندی فضایی و هسته‌ای ایرانی درحالی‌ است که نظام سلطه ضمن تحریم و تهدید به هیچ وجه اجازه هیچ مشارکت علمی جهانی را به ایرانی‌ها نداد و در این شرایط ایرانی‌ها امروز به تعبیری از آسمان به زمین نگاه می‌کنند.

* ناکامی غرب در مهار انقلاب اسلامی

معافی به سخنان جرج فریدمن رئیس انستیتوی استراتفور آمریکا اشاره کرد و گفت: آن‌ها می‌گویند “مشکل ما با ایران این نیست که ایران هسته‌ای یا فضایی شد بلکه مشکل ما این است که ایرانی نه درشرایط منهای آمریکا بلکه در شرایط جنگ با آمریکا به این پیشرفت‌های خیره کننده هسته‌ای و فضایی دست یافتند”.

وی افزود: آمریکایی‌ها در اتاق‌های فکر و در اندیشکده‌های خود می‌گفتند که آمریکا درخصوص ایران با نمی‌دانیم‌های بزرگ راهبردی چهار گزینه‌ای مواجه است اما ایران امروز با قرار گرفتن در مدار زمین، پاسخ تمام سوالاتش تک گزینه‌ای است و آن گزینه‌ها قطعا گزینه‌های صحیح می‌باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: دکترین غرب پس از عبور ناکام از مرحله نخست یعنی مهار انقلاب در دهه نخستین انقلاب بعد از رحلت امام خمینی(ره) و انتصاب رهبری دوم انقلاب (حضرت آقا) قدم به فاز دوم یعنی مهار رهبری انقلاب امروز وارد مرحله مهار صدور انقلاب در دوبخش صدور ایدئولژی انقلاب و صدور تکنولژی انقلاب شدند که در این بخش هم تا جایی پیش رفتند اما به هیچ وجه به اهدافشان نرسیدند.

وی گفت: ناگفته پیدا است دستیابی به تکنولوژی هسته‌ای به عنوان علمی که خود مقدمه ورود به 400 نوع علم دیگر است برای انقلاب حکم پیشانی پیشرفت بوده و دشمن بنا داشت درقالب و غالب برجام تمام پیچ‌ومهره‌های آن را باز و یا هرز نماید اما با هوش استراتژیک نظام و مردم این موضوع منتفی شد.

معافی متذکر شد: هرچند در این قضایا هم به دلیل سادگی سیاسی برخی مسئولان محترم خساراتی هم وارد شد اما دشمن به اهدافش نرسید لکن درخصوص علوم موشکی و فضایی هم دشمن اساسا نتوانست ذره‌ای نفوذ نماید.

* تحقق جهاد کبیر در علم و عمل

وی همچنین به اظهارات اخیر اخترشناس آمریکایی به نام جاناتان مک داول، منجم مرکز نجوم دانشگاه هاروارد بعد از موفقیت ایران درپرتاب ماهواره نظامی نورکه گفته بود “ایران می‌تواند در پنج یا ۱۰ سال آینده فضانورد به فضا بفرستد؛ قرار دادن ماهواره در مدار کار بسیار دشواری است، ابتدا باید آن را به فضا برسانید، حدود ۱۰۰ کیلومتر از ارتفاع یا بیشتر اما این قسمت آسان است برای اینکه ماهواره در مدار بماند شما باید آن را  به پهلو  به سرعت ۲۷۰۰۰ کیلومتر در ساعت تسریع کنید و فقط این سرعت شگفت‌انگیز نیست که مهم است بلکه دقیقاً باید در جهت صحیح باشد وگرنه ماهواره در مدار باقی نمی‌ماند، ایران مهندسین بزرگی دارد اما منابع آنها محدود است من فکر می‌کنم اگر ایران تصمیم بگیرد که انجام این کار مهم است می‌توانند این کار را در ۵ یا ۱۰ سال انجام دهند” نیز اشاره کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در 14 بهمن 94 در جمع اعضای شورای عالی امنیت ملی کلید واژه جهاد کبیر را عنوان فرمودند و اشاره به تلاش برای عدم وابستگی اقتصادی و علمی و تکنولوژیک کردند.

وی تأکید کرد: جهادکبیر دو وجه دارد که یک وجه سلبی(شعاری) که شامل شعارها، وعده‌ها و رجزخوانی‌هاسی سیاسی بوده و در مکان و زمان خود بسیار خوب و انرژی‌بخش می‌باشد اما وجه دوم آن ایجابی است که در این وجه باید ما تمام شعارها و وعده‌های خود را عملیاتی ساخته و قدرت عملیاتی کردن تمام وعده‌ها را در خودم یعنی ملت ایجاد کنیم که الحمدلله این اتفاق درحوزه علم و تکنولژی افتاده است.

* خط بطلانی بر دوگانه علم و عقیده
معافی در ادامه با اشاره به دوران کروناویروس که غربی‌ها به چشم خود ذوب شدن دوگانه دروغین علم یا عقیده رادیدند، اظهار کرد: براساس نظریه سکولاریسم می‌گفتند اگر می‌خواهید به علم دست پیدا کنید باید از عقیده دست بکشید چون دین و عقیده در مقابل علم و تکنولژی است.

وی افزود: اما امروز دیدند آنهایی که مدعی علم و پیشرفت‌های شگفت‌آور بودند چطور در مواجهه علمی، درمانی، بهداشتی و حتی امنیتی با کرونا فلج شدند و از آن طرف ایران اسلامی چطور در مواجهه‌های چندگانه مذکور با جهاد ملی، همدلی مومنانه، همت کادر درمانی و مدافعان شگفتی‌ساز سلامت پیروز میدان شد و اعتماد به نفس ملی را در نقطه اوج نگهداشت.

این کارشناس مسائل راهبردی به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سال88  در سفر به شهر مقدس قم، اشاره و خاطرنشان کرد: رهبری در آن سال فرمودند “… تمدن غرب سه ویژگی مادیت منهای معنویت، قدرت بدون عدل و علم بدون تقوا دارد  که نمونه آن به جای استفاده از علم هسته‌ای برای درمان بیماری‌ها و پیشرفت‌های بشری، آن را تبدیل به بمب اتم می‌کند یا بابه جای استفاده از علوم بیولوژیکی برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به دنبال عقیم کردن و نازایی جهان و تزریق ویروس‌های عجیب آزمایشگاهی همچون سارس، ابولا و یا همین کروناویروس است.

وی اضافه کرد: اما ایران اسلامی اگر ماهواره به فضا پرتاب می‌کند داراری سه ویژگی مادیت با معنویت، قدرت عادلانه و علم همراه با تقوا است که با همین سه ویژگی تمدن ساز و جهانی‌ساز، ایران اسلامی با قرارگرفتن در مدار زمین به جهان سلام کرد و با آیاتی از قرآن که بر روی ماهواره نور حک شد به خدای بزرگ نیز  درود فرستاد که این عبارت “سُبْحَانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنَا هَٰذَا وَمَا کُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ” بوده و بخشی از آیه 13 سوره زخرف است که خداوند در آن می‌فرماید “لِتَسْتَوُوا عَلَیٰ ظُهُورِهِ ثُمَّ تَذْکُرُوا نِعْمَةَ رَبِّکُمْ إِذَا اسْتَوَیْتُمْ عَلَیْهِ وَتَقُولُوا سُبْحَانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنَا هَٰذَا وَمَا کُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ” بدین معنا که “تا چون با کمال تسلط بر پشت آنها نشستید متذکر نعمت خدایتان شوید و گویید پاک و منزّه خدایی است که این (انواع کشتی و چهار پایان قوی) را مسخر ما گردانید و گرنه ما هرگز قادر بر آن نبودیم.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=957

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.