• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
کارشناس مسائل راهبردی مطرح کرد:

خانطومان و حقوق بشر آمریکایی/ جریان آمریکایی و اسلام آمریکایی خطرناک‌تر از آمریکاست

  • کد خبر : 1322
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۲۸
خانطومان و حقوق بشر آمریکایی/ جریان آمریکایی و اسلام آمریکایی خطرناک‌تر از آمریکاست
کارشناس مسائل راهبردی گفت: بیشتر از اینکه آمریکا به ما ضربه بزند جریان آمریکایی و اسلام آمریکایی به بشریت ضربه زدند و این یک نقطه حساس بصیرتی وتحلیلی ثابت شده است که دائم باید در اذهان عمومی بشر به روز رسانی گردد که تمام جنایات در منطقه و جهان یا مستقیم توسط آمریکا یا نتیجه مشارکت آمریکا با مزدوران شیک و یا شلخته آمریکایی بود و است.

میثم معافی در گفت‌وگو با پیک نکا، با اشاره به ناهمخوانی جنایات بی‌شمار آمریکا با ادعای حقوق بشر این کشور، اظهار کرد: مازندران سرافراز بنام لشکر ۲۵ کربلایش سرآمد جهان اسلام بود و هست، اینروزها هم بدلیل معطرشدن فضای کشور و استان به پیکرمطهر دو شهید دیگر از شهدای حماسه خانطومان، همان احساس حماسی و در عین حال آتشین ناشی از مظلومیت شهدای خانطومان در حال تجربه شدن است و آن هم به دلیل بازگشت نوبت به نوبت پیکر شهدای استراتژیک یک منطقه استراتژیک و حساس سوری بنام خانطومان است.

وی افزود: واقعه خانطومان هیچ وقت از تاریخ حذف و هضم نمی‌شود چراکه حماسه شهدای خانطومان به آن اعتبار تاریخی داد، امانباید از این واقعه که فرجام یک اعتماد به آمریکا است غافل شد.

این کارناس مسائل راهبردی اکثر ملل دنیا را قربانی تجاوزات و تعدی‌های رژیم آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: در این بین رابطه مستقیمی میان آزادی‌خواهی یک ملت و میزان دشمنی توأم با جنایت آمریکایی‌ها در قبال آن ملت وجود دارد، در همین راستا می‌توان از مردم ایران نام برد که طی دهه‌های متمادی به ویژه چهار دهه گذشته هدف اقدامات جنایت‌بار و ضدانسانی آمریکایی‌ها قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: البته نباید از نظر دور داشت که طی چهار دهه پیشین، یانکی‌ها در بسیاری از صحنه‌ها مقهور و مغلوب مردم ایران و فرزندان این مردم در عرصه‌های مختلف نظامی و علمی بوده‌اند.

 

* آمریکا گرگ است چون …

معافی با اشاره به کلام امام راحل در بخش‌های متفاوت کتاب صحیفه نور، تصریح کرد: امام بارها به صراحت از تعابیر متنوعی در بیان خباثت آمریکا سخن گفته که «دشمن شماره اول بشر»، «جهان‌خوار و بزرگترین دشمن اسلام و مسلمانان جهان»، «خطری جدی و عامل نابودی در اثر کوچکترین غفلت»، «در کمین تا نابودی کامل ما» و «دشمن کینه‌توز با مبارزه‌ای آشتی‌ناپذیر» تنها گوشه‌ای از توصیفات امام درقبال آمریکا بوده است.

وی افزود: آری واقعه خانطومان حاصل یک اعتماد نظامی هرچند کوتاه به آتش بس آمریکایی است، باید دانست که نتیجه اعتماد به آمریکا همان فرجام رابطه با آمریکا را دارد که امام عزیزمان فرمود “رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ ومیش است”.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به ویژگی‌های سه‌گانه گرگ پرداخت و اذعان کرد: گرگ فراترازنیازش می‌دَرَد و می‌چنگد، شبیخون می‌زند و از غفلت‌ها بهره می‌برد و در نهایت برخلاف حیوانات وحشی دیگر مانند شیر یا پلنگ که رام می‌شوند، گرگ هیچ وقت رام نمی‌شود.

وی گفت: امروز در شرایط عطرآگین خانطومان و حتی در وقایعی مانند برجام داخلی و حتی فساد اقتصادی آمریکایی داخلی نیز دیدیم که گرگ درنده جهانی، رام نشد و از غفلت مسئولان و حکمرانان استفاده کرد و ضربه‌ها را یک به یک وارد ساخت.

 

* ظاهرسازی با قدرت رسانه

معافی ادامه داد: آمریکا تحریم را نه تنها تعلیق نکرد بلکه به آن افزود، فرصت‌های بزرگ را چند سال از ما گرفت و حتی فراتر از آن دستور غارت اموال(مصادره) ایران اسلامی را نیز صادر کرد و همچنین با حمله دسته جمعی جریان فحشای اقتصادی به ساحت بیت المال، میدان‌دار فریب و نیرنگ بین‌المللی شد.

وی افزود: از سردشت تا پیرانشهر، از خرمشهر تا خانطومان و خان یونس و هزاران جنایت آمریکایی مستقیم و غیرمستقیم در منطقه اسلامی و جهان به ما عبرتی را یادآور می‌کند که بیشتر از اینکه آمریکا به ما ضربه بزند جریان آمریکایی و اسلام آمریکایی به بشریت ضربه زدند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: این یک نقطه حساس بصیرتی وتحلیلی ثابت شده است که دائم باید در اذهان عمومی بشر به روز رسانی گردد که تمام جنایات در منطقه و جهان یا مستقیم توسط آمریکا یا نتیجه مشارکت آمریکا با مزدوران شیک و یا شلخته آمریکایی بود و است.

وی اضافه کرد: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است، این جمله نباید برای بسیاری از رسانه‌ها و مردم جهان، شگفت انگیز و باور نکردنی به نظر برسد اما قدرت پرده‌پوشی و پنهانکاری از نوع آمریکایی و شبکه آمریکایی داخلی آن تاکنون توانسته اذهان بسیاری را نسبت به این واقعی‌ترین خبر در دنیای رسانه، بی‌باور و مردد سازد.

 

* از این عصبانیت بمیر

معافی متذکر شد: به هر تقدیر ما شهدای حماسه خانطومان را فراموش نمی‌کنیم بلکه به آن می‌بالیم و درمقابل تاریخ سربلند نموده فخر می‌فروشیم  که چنین ملتی با چنین جوانان حماسی و چنین فرهنگ جهادی و چنین رهبر و امام حماسه‌ساز و چنین سپاه با عظمت، شجاع، جان برکف و سرافرازی، هیچ وقت از پای در نخواهد آمد و همیشه سرآمد خواهد بود .

در پایان وی با اشاره به گفته فرید ذکریا تئوریسین آمریکایی که کسی نمی‌داند هیات حاکمه آمریکا چقدر از جمهوری اسلامی و رهبری ایران عصبانی است، افزود: همواره ذکری را به لب تسبیح می‌زنیم ازجمله ندای آتشین و انقلابی شهید مظلوم دکتر بهشتی که فرمودند «ای آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر».

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1322

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.