• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
کارشناس مسائل استراتژیک مطرح کرد

پروژه کالگزیت و کووید۱۹/ قدرت آمریکا رو به افول است

  • کد خبر : 616
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
پروژه کالگزیت و کووید۱۹/ قدرت آمریکا رو به افول است
کارشناس مسائل استراتژیک گفت: آمریکایی‌ها مدعی بودند که خدای ما قوی‌ترین خدا است و آن خدای تکنولوژی است که امروز می‌بینیم خدای آمریکایی‌ها هم شبیه به بت بزرگ تبر به شانه بابِلی‌ها در دوران نمرود و حضرت ابراهیم که حتی قدرت دفاع از خود را ندارد چه برسد به ادعای منجی گرایی جهانی شده است.

میثم معافی در گفت‌وگو با پیک نکا با اشاره به شکل‌گیری افول تمدنی غرب، اظهار کرد: بتن مخلوطی از خمیر و سنگدانه‌ها یا سنگ ها است، خمیر تشکیل شده از سیمان و آب، سطوح متراکم کوچک و بزرگ را پوشش می‌دهد، از طریق یک واکنش شیمیایی به نام هیدراتاسیون، خمیر سفت و مقاوم می‌شود و به شکل سنگ‌مانندی که بتن نامیده می‌شود در می‌آید.

وی افزود: کلید دستیابی به یک بتن قوی و بادوام در اندازه‌گیری دقیق و مخلوط کردن مواد تشکیل دهنده است، قدرت خمیر به نسبت آب به سیمان بستگی دارد، نسبت آب به سیمان، وزن آب مخلوط تقسیم بر وزن سیمان است، بتن با کیفیت بالا با کاهش نسبت آب به سیمان تا حد امکان، بدون به خطر انداختن کارایی بتن تازه، اجازه می‌دهد تا در آن به درستی قرار داده شده و محکم گردد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: خوردگی یکی از مؤثرترین فاکتورها در تعیین عمر اقتصادی برای بتن می‌باشد، خوردگی نتیجه مجموعه‌ای از فعل و انفعالات شیمیایی در بتن و آرماتورها است. در بتن آرماتورها توسط محیط قلیایی ایجاد شده در اطراف میلگرد محافظت می‌گردد و موادی که از خصوصیات محافظتی بتن می‌باشد چنانچه کاهش پیدا کند، محافظت بتن از روی آرماتورها حذف می‌گردد.

وی اضافه کرد: زمانی که خلاء این مواد،باعث زنگ زدن بتن شود، این زنگ زدگی باعث افزایش حجم میلگردها می‌شود که این موضوع موجب ایجاد ترک در مقطع به موازات میلگردها و تولید خلاء در عنصر چسبدگی و ازبین رفتن قاعده تراکم و تجمیع عناصر و بالطبع فروپاشی سازه می‌گردد و به عبارتی عمر سازه به اتمام می‌رسد.

معافی اصل تجمیع عناصر را به معنای تولید قدرت یا ثروت درصورت تجمیع عناصر قدرت خواند و تصریح کرد: ساختمان ایالات به اصطلاح متحده بدلیل وجود عناصر چسبنده  استحکام یافت و درحال حاضر در دودهه اخیر و بویژه در دروان کرونا کاملاً مشخص شد که مسئله تجزیه عناصر بدلیل وادادگی‌های دولت فدرال مرکزی یک مسئله جدی است و قدرت چسبنده از دست رفت که به تعبیر یکی از سران جنبش به اصطلاح کالگزیت آمریکا در ایالت بزرگ کالیفرنیا باید زودتر از برج درحال ویران آمریکا خارج شد تا آوار نشده است.

وی افزود: نوام چامسکی اندیشمند با سابقه و شناخته شده آمریکایی ضمن تأیید نظریه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفته که آمریکا درحال فروپاشی و سقوط آزاد است، در سقوط یک مرحله وجود دارد به نام خلاء و این یعنی بین آسمان و زمین بودن که هرچند صدایی ندارد چون هنوز به زمین برخود نکرد تا متلاشی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه متذکر شد: چامسکی گفته است که آمریکا به کشوری تحت سلطه اقلیتی ثروتمند تبدیل شده و پول‌های کثیف و آلوده مانند آواری است که زلزله اقتصادی آمریکا و کمپانی‌های اقتصادی خودکامه و غیر پاسخگو و غیرقابل کنترل آن مصالح آن آوارها هستند و گفته که صدای اکثریت شنیده نمی‌شود، گویی که از ته یک چاه عمیق فریاد می‌زنند و هیچ ارتعاشی ندارد.

وی گفت: نظریاتی مانند نظریه پایان تاریخ  فوکویاما به لولای تاریخ نتانیاهو – لولای تاریخ به طرف قطب قدرتمند انقلاب اسلامی درحال چرخیدن است- تغییر قیافه و قافیه داد و راهبرد نیل تا فرات اسرائیل به قدس تا قندهار مقاومت تغییر جهت داده است.

معافی تأکید کرد: برتری‌های ایدئولژیک غربی بدلیل نازایی فرهنگی قدرت تکثیر ندارد و برای انتشار به برتری نظامی روی آورد تا بتواند حداقل بواسطه باروت ایدئولوژی خود را منتشر کند که آن هم بواسطه ناکامی نظامی در غرب آسیا و خروج از آن محلی از اعتبار نیست.

وی با اشاره به ادعای دروغین غرب در تقابل علم وعقیده افزود: آمریکایی‌ها مدعی بودند که خدای ما قوی‌ترین خدا است و آن خدای تکنولوژی است که امروز می‌بینیم خدای آمریکایی‌ها هم شبیه به بت بزرگ تبر به شانه بابِلی‌ها در دوران نمرود و حضرت ابراهیم که حتی قدرت دفاع از خود را ندارد چه برسد به ادعای منجی گرایی جهانی شده است.

این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: در دوران کویید ۱۹ در ایالات متحده ۲۲ میلیون نفر شغل خود را ازدست داده‌اند و ۶۰ میلیون نفر اگر یک وعده غذای سرد در روز از دولت نگیرند هلاک خواهند شد، شیوع تجزیه طلبی با سرعت بالاتری از شیوع کرونا در آمریکا قرار دارد.

وی کالگزیت را لقب جنبش بله به کالیفرنیا برشمرد و گفت: جنبش کالگزیت در کالیفرنیا به عنوان بزرگترین ایالت آمریکا با شهرهای بزرگی همچون سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس و به عنوان پنجمین قدرت اقتصادی جهان و قطب فناوری دنیا یک جنبش بسیارجدی است.

معافی با اشاره به اظهارات اخیر رهبر جنبش کالگزیت، اظهار کرد: اخیرا مارکوس روئیز اوانز، رهبر گروه موسوم به Yes to California، از جنبش‌های استقلال‌طلبی ایالت کالیفرنیا پیامی ویدئو خطاب به مردم ایران منتشر کرده است و گفت که امروز نه به عنوان یک آمریکایی بلکه به عنوان یک کالیفرنیایی با شما صحبت می‌کنم.

وی افزود: این فرد گفت که من همانند بسیاری دیگر از ملی‌گرایان کالیفرنیا خودم را یک آمریکایی در معنای سنتی آن نمی‌دانم، کالیفرنیایی‌ها مردمی صلح‌دوست هستند و با سیاست‌های نظامی و امپریالیستی واشنگتن مخالفند و بعضی از تظاهرات‌های بزرگ علیه حمله آمریکا به عراق در ایالت کالیفرنیا سازمان‌دهی شده‌اند و ما به ساختن پل اعتقاد داریم نه دیوار.

این مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: حکایت موقعی جذاب و البته جدی می‌شود که به موقیعت سنی نظرسنجی‌های موسسات رسمی آمریکا یعنی راسموسن، زاگبی، هیومن و دیگران نگاه بی‌اندازیم.

وی گفت: کالگزیت از سال ۲۰۱۰ تاکنون همیشه رشد صعودی داشته و تا کنون  به مرز ۶۰ درصد رسیده است، همچنین ۴۰ درصد از سنین ۱۸ تا ۲۴ سال کالگزیت را یک آرمان مقدس و دولت فدرال را تهدیدی علیه آزادی و عدالت و بویژه برای مهار کرونا و فدرالیسم را  بی‌تحرک بی‌خیال بی‌برنامه می‌دانند و این بدان معنا است که جنبش‌های تجزیه طلبانه آمریکا و جوانه‌های آن یک ماهیت جوانانه دارد و هدف‌گذاری‌ها، سخت ناظر به آینده بوده و نمی‌توان آینده را دستگیر و یا بازداشت نمود.

معافی با اشاره به شعارترامپ در بازگشت به عظمت دروغین آمریکا، تصریح کرد: دوقطبی استقلال و اتحاد با غلبه‌گری استقلال طلبانه در اوج جوانی است و جوان بودن جنبش‌ها به معنای نشاط و انرژی و انگیزه و حرکت رو به جلوی آرمان‌ها است و ۳۰ جنبش شناخته شده در ۳۰ ایالت آمریکا در بیانیه‌های مختلف به بازگشت به عظمت واقعی تأکید دارند، چه دولت فدرال فراماسون آمریکا بخواهد و چه نخواهد.

وی در پایان با بیان کلامی از مقام معظم رهبری بزرگترین بحران آمریکا را بحران ایدئولژیک خواند و گفت: بزودی جهان شاهد افول آمریکا خواهد بود.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=616

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.