• برابر با : 21 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Tuesday - 24 September - 2024
0
فرمانده سپاه کربلا اعلام کرد:

جزئیات تازه از برنامه‌های کنگره شهدای مازندران

  • کد خبر : 1623
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۲۳
جزئیات تازه از برنامه‌های کنگره شهدای مازندران
فرمانده سپاه کربلا گفت: همزمان با اجلاسیه نهایی کنگره شهدای استان که ۱۲ مهرماه در ساری برگزار می‌شود نمایشگاه هوافضا و دستاوردهای موشکی برپا خواهد شد.

به گزارش پیک نکا؛ سردار سیاوش مسلمی عصر امروز در نشست خبری دومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران با اشاره به برگزاری همایش تمدنی از طبرستان تا یمن هم قدم تا مسجد الاقصی در آمل اظهار کرد: از ۶ مهرماه امسال اجلاسیه‌های متعددی در راستای کنگره شهدای دیار علویان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دومین کنگره ملی شهدای مازندران ۱۲مهرماه جاری در ساری برگزار می‌شود، اظهار کرد: این کنگره ساعت ۱۸ در مجموعه ورزشی سردار شهید قاسم سلیمانی با سخنرانی فرمانده کل سپاه برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه پنج مهرماه اجلاسیه شهدای ارتش با سخنرانی فرمانده کل ارتش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۶ مهر اجلاسیه ازدواج آسان ۹ صبح در مجموعه شهید سلیمانی (ماهفروجک) ساری انجام می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه هفت مهرماه اجلاسیه رزمندگان و ایثارگران، هشت مهرماه اجلاسیه فرزندان و همسران شهدا، ۹ مهرماه اجلاسیه پهلوانان کشتی استان مازندران، ۱۰ مهرماه اجلاسیه دانشجویان اساتید و فرهیختگان، ۱۱ مهرماه اجلاسیه دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود، بیان کرد: اجلاسیه ملی نابغه فاو ویژه سردار محمدحسن قاسمی طوسی در برج میلاد تهران برگزار شد.

مسلمی از اجرای سمفونی مقاومت مازندران به زبان فارسی و مازندرانی در روز ۱۱ مهر در تالار ارشاد استان خبر داد و افزود: نمایش «راز سرزمین عشق» با عنوان فصل شیدایی در ساحل سیترای نوشهر با موفقیت برگزار شد و این نمایش از ۲۸ شهریور تا ۱۲ مهرماه در ساری از ساعت ۲۰ در مجموعه ورزشی ماهفروجک ساری حال اجرا است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه هوا و فضا در قالب دستاوردهای موشکی و پهپادی سپاه در ساری اظهار کرد: یکی از رویدادهای بزرگ ملی که در استان مازندران رقم خواهد خورد نمایشگاه بین‌المللی کتاب دفاع مقدس است که در شهرستان قائمشهر از ۸ الی ۱۳ مهر با حضور ۱۲۰ ناشر داخلی و پنج ناشر بین‌المللی برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا به اقدامات انجام گرفته قبل از برگزاری اجلاسیه اشاره کرد و گفت: چاپ و تدوین حدود ۴۰۰ عنوان کتاب انجام شده است.

مسلمی با اشاره به سریال ۲۲ قسمتی شهید تورانی، افزود: فیلم حماسه ششم بهمن آمل نیز با همکاری سیما فیلم تولید می شود.

وی در بخش دیگری گفت: جمع‌آوری اسناد شهدا با جدیت انجام شد و تلاش شد تا مغایرت آماری و نواقص به صورت حداکثری مرتفع شود و در این بررسی‌ها مشخص شد که آمار شهدای استان مازندران خیلی بیشتر از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید است و شهدای فراوانی داریم که اصالتاً مازندرانی هستند اما در استان دیگری تدفین شده‌اند و لذا پس از اخذ تاییدیه بنیاد شهید کشور و استان، تعداد شهدای مازندران به ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید تغییر یافت.

این مسئول ادامه داد: در حوزه تولیدات هنری و فرهنگی، کارهای بزرگی صورت گرفته است که شامل فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای، تولیدات صوتی و رادیویی، موشن‌گرافی و غیره بوده است.

فرمانده سپاه کربلا بیان کرد: برای روز جشن ازدواج در ۶ مهرماه، در روز ۱۲ مهرماه در ساعت ۱۷ توزیع هزار سری جهیزیه برای نوعروسان را خواهیم داشت و در همین روز ۱۸ هزار و ۵۰۰ بسته نوشت‌افزار ایرانی نیز توزیع خواهد شد.

وی از برگزاری رزمایش دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدای مازندران از فردا در سراسر استان خبر داد و افزود: در این رزمایش با جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز دیدار خواهد شد.

مسلمی با اشاره به اینکه تمثال ۶ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران بازسازی و در قالب تابلو فرش‌ تقدیم خانواده‌های آنان می‌شود، خاطرنشان کرد: آزادسازی ۱۳۵ مورد جرایم غیرعمد و اهدای هزار و ۹۰۰ مورد تسهیلات کم بهره و یا ترمیم ۵۰۰ خانه‌ محروم توسط گروه‌های جهادی بخش دیگری از اقدامات قبل از برگزاری کنگره شهدای مازندران است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با حضور ۶۰ تولیدکننده داخلی و نمایشگاه نوشت‌افزار با حضور ۲۰ تولیدکننده بزرگ کشور، تصریح کرد: محل برگزاری همایش و اجلاسیه در مجموعه ورزشی شهید سلیمانی انتخاب شده است که به چند دلیل منتج به این انتخاب شد، نکته نخست به حداقل رساندن ترافیک، دوم مدیریت بارندگی، سوم نبود زیرساخت در پارک موزه دفاع مقدس و عمر ۲۰ ساله پروژه ورزشگاه ماهفروجک، بوده است که خدماتی نظیر راه ورودی، آب، برق، گاز به برکت کنگره شهدا ایجاد شد و تلاش شد تا این پروژه به سمت افتتاح، پیش رود.

فرمانده سپاه کربلا تصریح کرد: در آینده بنا است تا در نزدیکی این ورزشگاه یک بیمارستان هزار تختخوابی راه‌اندازی شود و لذا یک مخزن ۵ هزار مترمکعبی و یک چاه عمیق ایحاد شد تا برای همیشه مشکل مردم این منطقه در این بخش، مرتفع شود.

مسلمی در پایان گفت: در تلاش هستیم تا بلافاصله پس از کنگره، مسابقات والیبال در این مکان برگزار شود تا این ورزشگاه، فعال باقی بماند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1623

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.