• برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
امام جمعه نکا مطرح کرد:

مبارزه جدی با مفسدان مطالبه عمومی از دستگاه قضا/ چه دست‌هایی عامل فرار مالیاتی برخی می‌شود

  • کد خبر : 1330
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۲۴
مبارزه جدی با مفسدان مطالبه عمومی از دستگاه قضا/ چه دست‌هایی عامل فرار مالیاتی برخی می‌شود
امام جمعه نکا گفت: خیابت به بیت‌المال خیانت به یک شخص، یک جمع یا یک شهر نیست بلکه خیانت به همه مردم ایران چه مسلمان و چه غیرمسلمان است و این فساد است که همه را اذیت می‌کند و مبارزه با این فساد و این نوع مفسد که دست تعدی به بیت المال دراز می‌کنند دغدغه رهبر معظم انقلاب است همه ما انتظار این را داریم که تکلیف این مفسدان را روشن کنند.

به گزارش پیک نکا، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نکا با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در مبارزه با فساد در دستگاه‌ها، اظهار کرد: کسی که می‌خواهد مصلح باشد و با فساد مبارزه و واقعا اصلاح کند خودش باید صالح باشد یعنی اول از خودش باید شروع کند تا خودش را آماده کرده و بعد نسبت به دیگران نظر بدهد.

وی افزود: از دستگاه قضا تشکر می‌کنیم اما اول از خود دستگاه قضا شروع کنند اول گوش افرادی از خود مجموعه دستگاه قضا اگر تخلفی می‌کنند را بِکِشَند بعدا به سراغ دستگاه‌های دیگر بروند که البته اینکار را کرده‌‌اند.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: مفاسد چند شکل است به عنوان مثال برخی مفاسد اخلاقی هستند که ضرر آن خیلی به دیگران نمی‌رسد اما فساد مالی و اختلاس مشکل است، خودکاری که یک کارمند از روی میز بر می‌دارد متعلق به ۸۰ میلیون نفر، از آن بیت‌المال و مال عموم مردم است حال از خودکار بگیرید تا ماشین، هواپیما و خیلی اقلام دیگر.

این مسئول اضافه کرد: خیابت به بیت‌المال خیانت به یک شخص، یک جمع یا یک شهر نیست بلکه خیانت به همه مردم ایران چه مسلمان و چه غیرمسلمان است و این فساد است که همه را اذیت می‌کند و مبارزه با این فساد و این نوع  مفسد که دست تعدی به بیت المال دراز می‌کنند دغدغه رهبر معظم انقلاب است همه ما انتظار این را داریم که تکلیف این مفسدان را روشن کنند.

وی گفت: اگر واقعا یک نقطه‌ای فاسد شد اگر به امان خدا رها شود سرایت می‌کند و تمام نقاط را می‌گیرد، فساد در دستگاه‌ها سرایت می‌کند اما متأسفانه می‌بینیم دست برخی از عزیزان ما آلوده است که باید این دست‌ها را مواظبت کرد حال اگر در دستگاهی بعضی مبتلا به فسادی شدند همین‌ها را باید کنار گذاشت اما بقیه مشکل ندارند.

 

* شبکه مفسدین و دشمنان خارجی و داخلی؛ موانع مبارزه با فساد

محمدی لائینی تصریح کرد: این را بدانیم که هر متهمی مجرم نیست و هر مظنونی دلیل بر مجرم و خیانتکار بودنش نیست، هم شخصیت افراد را باید حفظ کنیم و هم اینکه طبق قانون عمل شود تا هرچه عدل و انصاف است عمل شود که اگر مجرم است به جزای اعمالش برسد چون به همه مردم دارد خیانت می‌کند اگر هم مجرم نیست و خادم است باید تشویق شود.

وی افزود: بنابراین باید بین شخص مفسد و مفید شناسایی و بررسی شود تا اشخاص مفید تشویق و تأیید شوند و کسی که مفسد است را اخراج و تکلیفش را روشن کنیم.

امام جمعه نکا به موانع مبارزه با فساد اشاره و اذعان کرد: دو مانع در مبارزه با فساد وجود دارد که اولین مانع وجود همین مفسدین یعنی شبکه درهم تنیده فساد است که منافع خود را می‌بینند پس با شما مبارزه می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: مانع دوم نیز وجود دشمنان و تبلیغات سو آنان است که در خارج و داخل کم نیستند که در افار عمومی جوسازی و ایجاد بدبینی می‌کنند اما باید در این مسیر صبر و استفامت و توکل بر خدا داشت و این مسیر اصلاحی را با قوت و قدرت ادامه داده از کسی جز خدا نترسید.

 

* مواظب نوک قلم‌هایمان باشیم

محمدی لائینی همچنین در بیان مناسبت‌های هفته پیش رو با اشاره به روز قلم، اظهار کرد: قلم یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند و زبان دوم بشر است اما مقصود کدام قلم است که حتی خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده است.

وی افزود: گاهی یک کلمه خون جمعی را می‌ریزد یا این قلم می‌‌تواند دنیا را خراب یا آباد، عزیزی را ذلیل و ذلیلی را عزیز و حتی شخصیتی را خورد کند باید مواظب نوک قلم‌هایمان باشیم، قلم‌ هم نعمت و هم عقل است یعنی از نوشته هر فرد می‌توان به میزان عقل و سوادش پی برد.

امام جمعه نکا به روز شهردرای و دهیاری نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: کسانی که در یک ارگانی نیستند از داخل خبر ندارند که چه مشکلاتی دارند و شهرداری نیز یکی از مکان‌های پر مشغله و پر دردسر است که همه دارند زحمت می‌کشند.

 

* چه دست‌هایی عامل فرار مالیاتی برخی می‌شود

این مسئول درموضوع مالیات نیز اضافه کرد: دادن مالیات واجب است که طبق مقررات نظام جمهوری اسلامی باید عمل کنیم بنابراین کسی نگوید که من خمس دادم چرا مالیات بدهم و برعکس چراکه کد این ها با یکدیگر تفاوت دارد.

وی گفت: کسانی که مالیات  می‌پردازند انتظار خدمت نیز دارند همچنین دغدغه بسیاری از مردم این است که چرا عده‌ای مالیات می‌دهند و عده‌ای فرار می‌کنند درحالیکه فرار از مالیات نیز جرم است درحالیکه در سطح پایین مردم مالیات می‌دهند اما در سطوح بالا آنهایی که مالیات عمده باید بدهند فرار می‌کنند.

در پایان محمدی لائینی تصریح کرد: چه دست‌هایی وجود دارد و چه عواملی است که باعث می‌شود این‌ها از زیر بار مالیات فرار کنند این چه تبعیضی است که ظاهرا همه مشکلات را باید این طبقه محروم و مستضعف تحمل کند مثل اینکه دنیا را اینگونه خلق کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1330

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.