• برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
مدیرکل کمیته امداد مازندران در نکا مطرح کرد

ساخت مسکن دانش‌آموزان محروم با اجرای طرح دوشنبه‌های پر مهر/ 6 هزار شغل در سال 99 در مازندارن ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 1144
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
ساخت مسکن دانش‌آموزان محروم با اجرای طرح دوشنبه‌های پر مهر/ 6 هزار شغل در سال 99 در مازندارن ایجاد می‌شود
مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: در طرح دوشنبه‌های پر مهر، مبالغ بسیاری خوبی جمع‌آوری شد که از این مبلغ دو مسکن یتیم دانش‌آموز در شهرستان بهشهر و یک مسکن مربوط به دانش‌موزان محروم توسط کمک‌های دانش‌آموزی تأمین شد که این طرح در سال 99 ادامه دارد.

به گزارش پیک نکا، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه در حاشیه افتتاح چند مسکن محرومان در شهرستان نکا با اشاره به ادامه ساخت مسکن محرومان برای سال 99 در مازندران، اظهار کرد: در سال 99 تعداد 210 واحد مسکن را در دست احداث داریم که از آن‌ها 6 واحد در شهرستان سوادکوه کلنگ‌زنی شده ‌است.

وی افزود: برای تمام پروژه‌ها زمانبندی در نظر گرفته شده است بدین صورت که در 180 روز احداث مسکن و سایر پروژه‌ها باید به سرانجام برسد البته در احداث مسکن و کمک‌های حمایتی کمیته امداد بخش اعظمی را خیرین کمک می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اجرای طرح دوشنبه‌های پر مهر در مدارس، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح دوشنبه‌های پر مهر در سال 98 در بیش از یک هزار و 300 مدرسه حضور پیدا شد و در مراسم ویژه‌ای برای احیای فرهنگ خیر، احسان و صدقه دوشنبه‌های هر هفته را برای فرهنگ‌سازی در مدارس، روز انفاق و صدقه معرفی کردیم.

این مسئول اضافه کرد: در این طرح مبالغ بسیاری خوبی جمع‌آوری شد که از این مبلغ در شهرستان بهشهر احداث دو مسکن یتیم دانش‌آموز انجام شد همچنین در واحد مسکونی روستای چمان شهرستان نکا که امروز به بهره‌برداری رسید نیز بخشی از مبلغ توسط کمک‌های دانش‌آموزی تأمین شد.

وی گفت: در سال 99 نیز باتوجه به هماهنگی با مدیرکل آموزش‌وپرورش قرار بر ادامه طرح دوشنبه‌های پر مهر در مدارس استان است و 10 هزار و 400 کلاس درس در مازندران نیز به تعداد شهدای استان به نام این شهیدان نامگذاری خواهند شد.

عالیشاه تصریح کرد: در شهرستان سوادکوه نیز یکی از خیران به نیابت از شهدای استان، سرپرستی 10 هزار و 400 یتیم در استان را بر عهده گرفت و ماهانه بیش از 100 میلیون تومان به حساب این ایتام واریز می‌کند.

وی افزود: برای مسکن‌ روستایی 25 میلیون و برای مسکن شهری 35 میلیون تومان بلاعوض از سوی کمیته امداد برای افراد در پوشش کمک پرداخت می‌شود همچنین با کمک‌های خیرین و وام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مبلغ حدود 100 میلیون تومان یک مسکن50 متری به خانواده‌های محترم تحویل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به موضوع اشتغال، اذعان کرد: در سال 98 بیش از 6 هزار اشتغال با مبلغ بیش از 200 میلیارد تومان ایجاد شده و امسال نیز اعتبار 206 میلیارد تومانی برای استان مازندران در بحث اشتغال درنظر گرفته شده است.

این مسئول اضافه کرد: باتوجه به موج دوم کرونا که شاید از مهرماه آغاز شود تا 15 مرداد، هفت هزار پرونده به صورت جهادی بررسی و تشکیل خواهد شد تا با ارسال اعتبارات، دیگر تعلل نداشته باشیم و افراد برای گرفتن وام اشتغال معرفی شوند.

وی گفت: برای سال 99 نیز ایجاد بیش از 6 هزار طرح اشتغال در مازندران در نظر گرفته شد در همین راستا در هفته گذشته 12 گروه در سطح استان از یک هزار طرح بازدید کردند و بیش از 85 درصد طرح‌ها امروز جاری هستند.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1144

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.