• برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
دادستان نکا مطرح کرد:

ارتقای امنیت، ایجاد عدالت و برخورد با مفسدان اقتصادی؛ سرلوحه دستگاه قضا/ اهتمام جدی به احیای حقوق عامه

  • کد خبر : 1162
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۵۸
ارتقای امنیت، ایجاد عدالت و برخورد با مفسدان اقتصادی؛ سرلوحه دستگاه قضا/ اهتمام جدی به احیای حقوق عامه
دادستان نکا گفت: ارتقای امنیت، ایجاد عدالت و برخورد با مفسدان اقتصادی اولویت کار دستگاه قضایی است که در این راستا بحث احیای حقوق عامه نیز اهمیت بسزایی دارد و در این مورد سه مقوله فرهنگ، بیت المال و حقوق عمومی مردم را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

به گزارش پیک نکا، رحمت عشقی در جمع نمازگزاران جمعه نکا به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به اهم فعالیت‌های دستگاه قضا در این شهرستان، اظهار کرد: رسیدگی به اختلافات مردم یکی از مهمترین فعالیت‌های دستگاه قضا در شهرستان به شمار می‌آید.

وی افزود: در همین راستا با همکاری قضات شریف و پاکدامن و همکاران اداری بدون اینکه هم از بعد نیروی انسانی و هم سخت افزاری نیازی به هیچ مرجعی داشته باشیم به طور کامل امکانات در اختیار است و همکاران ما به رسیدگی به پرونده ها مبادرت می‌ورزند.

دادستان عمومی و انقلاب نکا با بیان میانگین وقت رسیدگی به پرونده ها، خاطرنشان کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در داگاه ها ۴۵ روز و در دادسرا ۳۰ روز است که منجر به صدور رأی می‌شود.

این مسئول با تأکید بر افزایش میزان ملاقات‌های مردمی در دوره جدید دستگاه قضا، اضافه کرد: علاه بر مردمی‌تر شدن ارتباطات در دستگاه قضا، موضوعات مهم دیگر مربوط به ارتقای امنیت، ایجاد عدالت و برخورد با مفسدان اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در این راستا برنامه‌ای که مد نظر بوده و آغاز شده بحث احیای حقوق عامه است که در این مورد سه مقوله فرهنگ، بیت المال و حقوق عمومی مردم را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

عشقی تصریح کرد: در بحث فرهنگ معتقدیم که فرهنگ ساختنی نیست بلکه فرهنگ را با تکرار باید ایجا کرد و در این زمینه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را باید در تمام دستگاه‌ها و نهادها به خصوص عموم مردم بیشتر پیگیری کرد.

وی افزود: فرهنگ صلح و سازش باید بیشتر گسترش پیدا کند به خصوص در شهرستانی که این اندازه بسیجی، روحانی، جانباز و مدیر در سطح استان و کشور دارد دعوی ضرب و جرح عمدی در رأس اختلافات بین مردم است که نشان می‌دهد باید فرهنگ صلح، سازش، ایثار و فداکاری را گسترش دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب نکا اذعان کرد: در موضوع بیت‌المال نیز یکی از برنامه‌های این است که در ارتباط با دستگاه‌ها و نهادهای اداری و عمومی و تعامل ضابطه‌مند و قانونی ایجاد شده بتوان بیت‌المال را در تمامی ابعاد در برابر دست‌درازی‌ها حفظ کرد.

این مسئول اضافه کرد: در زمینه حفظ حقوق عمومی مردم، مردم حقوقی ازجمله در سلامت، ایمنی راه‌ها، شهر، جاده، ساخت و سازها، ترافیک، زمین‌های کشاورزی، منابع طبیعی دارند که شاید خودشان نتوانند شخصا طرح دعوا کنند و این جرو دغدغه‌های ما است که در همین راستا دفتر حفظ حقوق عامه را در شهرستان نکا راه‌اندازی کردیم تا مردم بتوانند ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: قانونگذار احصای موردی نکرده و دلیل نیز این بوده تا دادستان بتواند در تمامی این موارد ورود کند و بتوان حقوق عممی مردم را مورد توجه قرار داد برهمین اساس تلاش همکاران ما در دادگستری شهرستان نکا بر این است که با ادارات دولتی و نهادهای عمومی تعامل قانونی برقرار کنند و از حقوق مردم دفاع کنند که مستلزم حمایت‌های مردم است.

عشقی در پایان متذکر شد: برنامه کلی دستگاه قضا ارتقای امنیت است که مقوله‌ای بسیار پیچیده و پر اهمیت بوده اما ارتقای امنیت به تنهایی ممکن نیست برهمین اساس دست نیاز به سوی مردم دراز می‌کنیم تا با ارتباط با دستگاه قضا در این مسیر به ما کنند و مطمئن باشند که اجازه نخواهیم داد حقوق عمومی مردم تضییع شود.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1162

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.