• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران اعلام کرد

احتمال آغاز پیک دوم کرونا در مازندران/ورود مسافران عامل شیوع کرونا

  • کد خبر : 1344
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
احتمال آغاز پیک دوم کرونا در مازندران/ورود مسافران عامل شیوع کرونا
دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران گفت:با وجود شرایط به احتمال زیاد در شرایط پیک دوم کرونا هستیم، هرچند این احتمال هنوز قطعی نشده است.

به گزارش پیک نکا، عباس زارع در گفتگویی با اشاره به اینکه  مازندران وضعیت خوبی بخاطر شیوع بیشتر کرونا ندارد، گفت: دو شهر امل و بهشهر در وضعیت قرمز هستند و شهرهای فریدونکنار، محمودآباد، نوشهر و قائم شهر در آستانه قرمز شدن هستند و احتمال اینکه در روزهای اینده قرمز اعلام شوند زیاد است.

وی با بیان اینکه شهرهای همجوار وضعیت قرمز نیز شرایط حساسی دارند، عنوان کرد: با وجود وضعیت قرمز برنامه های فرنگی، هنری، آموزشی، بازارهای روز هفتگی و.. تحت تاثیر قرار می گیرد  و در حدالامکان جلسات حضوری برگزار نشود و با ویدئو کنفرانس جلسات را برگزار کنند.

دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران حضور مسافران را در شیوع کرونا صد درصد تاثیرگذار خواند و اظهار کرد: شیوع این روزها بخاطر تعطیلات دو هفته قبل و ورود مسافران است، در این شرایط از مسافرت های غیرضروری به مازندران خوداری کنید.

وی تنها راه برون رفت از این مشکل را رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و ابراز کرد: تا واکسن این بیماری کشف نشود، کرونا جزئی از زندگی ما محسوب خواهد بود، باید پرتکل های بهداشتی را رعایت کنیم، در شرایط ضروری بیرون بیایم، فاصله اجتماعی و فیزیک را رعایت کنیم و حتما از ماسک استفاده کنیم .

مدیرکل ارشاد مازندران تصریح کرد: تالارها باید از یک سوم ظرفیت خود استفاده کنند و در شهرهای وضعیت قرمز برای بسته شدن اماکن پر خطر باید شهرستان پیشنهاد را به استان دهد و در صورت موافقت اجرایی کنند.

وی ادامه داد: با وجود شرایط به احتمال زیاد در شرایط  پیک دوم کرونا هستیم، هرچند این احتمال هنوز قطعی نشده است.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1344

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.