• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
وقتی پای سلامت مردم در میان باشد کرونا با مگس مدیترانه‌ای فرقی ندارد؛

مهندسان کشاورزی بسیج؛ ایستاده بر عهد سلامت سفره و جان مردم/از مبارزه تمام قد با آفات نباتی تا آفات انسانی

  • کد خبر : 1040
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مهندسان کشاورزی بسیج؛ ایستاده بر عهد سلامت سفره و جان مردم/از مبارزه تمام قد با آفات نباتی تا آفات انسانی
مهندسان کشاورزی بسیجی که در برهه‌های مختلف مبارزه با آفات نباتی و مواجهه با بیماری‌های گیاهی و کشاورزی از مگس مدیترانه‌ای تا بیماری‌های مزاحم خوش درخشیدند امروز نیز با تغییر جبهه، مبارزه با آفات انسانی مانند کرونا را در دستور کار خود قرار دادند تا ثابت کنند برای دفاع از جان و مال مردم از هیچ تلاشی مضایقه نخواهند کرد.

به گزارش پیک نکا، با تشدید شیوع بیماری کرونا در کشور که متأثر از یک اپیدمی جهانی بوده گروه‌های مختلف جهادی به منظور کمک به اقشار مختلف مردم به خصوص جمعیت آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار برای جلوگیری از شیوع گسترده بیماری وارد عمل شدند.

به جرأت می‌توان گسترده‌ترین نقش در این زمینه را برای مجموعه سپاه و بسیج به خصوص گروه‌های جهادی بسیجی به واسطه بهره‌مندی از ظرفیت عظیم توده‌های مردمی پای کار در نظر گرفت.

یکی از اقشار تخصصی بسیج که در این زمینه فعالیت قابل توجهی را نیز داشته مجموعه سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه کربلا مازندران بوده که از روزهای ابتدایی مواجهه با بیماری کرونا به همراه سایر گروها در کنار مردم قرار داشته و به ارائه خدمات مشغول بوده است.

چراکه وقتی پای سلامت و جان مردم در میان باشد فرقی ندارد که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت‌داشته باشی یا کشاورزی و این موضوع را مهندسان کشاورزی به خوبی حتی قبل از ورود ویروس کرونا به کشور آن هم در مبارزه با آفات و بیماری‌هایی که سلامت و اقتصاد جامعه را به خطر انداخته بود درک کرده بودند.

حال همان مهندسان کشاورزی بسیجی که در برهه‌های مختلف مبارزه با آفات نباتی و مواجهه با بیماری‌های گیاهی و کشاورزی از مگس مدیترانه‌ای تا بیماری‌های مزاحم خوش درخشیدند امروز نیز با تغییر جبهه، مبارزه با آفات انسانی مانند کرونا را در دستور کار خود قرار دادند تا ثابت کنند برای دفاع از جان و مال مردم از هیچ تلاشی مضایقه نخواهند کرد.

برهمین اساس برگزاری رزمایش‌های متعدد پدافند زیستی در قالب ضدعفونی و گندزدایی‌ها همراه با توزیع اقلام و بسته‌های بهداشتی و آموزشی در میان مردم ازجمله خانواده‌های قشر کشاورز، تنها گوشه‌ای از این تلاش‌های بی‌منت بوده که همچنان ادامه دارند.

* از توزیع بسته بهداشتی تا رزمایش پدافند زیستی
در همین راستا یاسر رحمتی رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه کربلا مازندران در گفت‌وگو با بلاغ، با اشاره به فعالیت‌های صورت پذیرفته توسط این سازمان در راستای مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: مرحله اول توزیع اقلام بهداشتی به میزان یک هزار بسته با استفاده از طرفیت گروه‌های جهادی بسیج مهندسی کشاورزی در یک کار مشترک با قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان در 15 شهرستان مازندران صورت پذیرفت.

وی افزود: مرحله دوم این طرح نیز پنج هزار بسته بهداشتی دیگر با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مازندران بوده که با همین ترکیب در شهرستان‌های استان در میان مردم به خصوص خانواده‌های جامعه کشاورزی با همکاری پایگاه مقاومت بسیج جهاد کشاورزی مازندران به عنوان یکی از پایگاه‌های فعال در این زمینه توزیع شده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی مازندران رزمایش دفاع بیولوژیک را دیگر اقدام صورت گرفته در این مدت از سوی این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: رزمایش پدافند زیستی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان انجام پذیرفت.

این مسئول اضافه کرد: در این رزمایش توزیع دو هزار بسته ازجمله ماسک و محلول‌های ضدعفونی و بهداشتی میان کشاورزان به صورت همزمان در مرکز استان و پنج شهرستان تنکابن، آمل، قائمشهر، نکا و گلوگاه درکنار ارائه توصیه‌های بهداشتی توسط کارشناسان طرح بسیج همگام و مروجان بسیجی سازمان بسیج کشاورزی استان شامل چهار گروه غربالگری، ضدعفونی، میزخدمت و توزیع اقلام بهداشتی انجام شد که البته ادامه‌دار است.

وی برنامه‌های آموزش‌محور را بخش دیگر اقدامات صورت پذیرفته خواند و گفت: تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی نیز در زمینه توصیه‌های بهداشتی اجرایی شد که درکنار جلسات متعدد با سازمان‌ها، نهادها و گروه‌های مختلف بخشی از اقدامات در این زمینه به شمار می‌آیند.

رحمتی ادامه داد: علاوه بر اقدامات اشاره شده عملیات‌های مختلف ضدعفونی و گندزدایی توسط نیروهای سازمان بسیج مهندسین کشاورزی مازندران به میزان دو هزار لیتر به صورت مستمر صورت پذیرفته است.

وی افزود: همچنین با پیگیری سازمان بسیج کشاورزی مازندران چهار هزار بسته اقلام بهداشتی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان تقدیم کمیته امداد امام خمینی(ره) شده تا از طریق مراکز نیکوکاری به دست مددجویان برسد.

* تا آخر ایستاده‌اند
بدون شک حضور پر تلاش و بدون واهمه از ابتلا به بیماری‌ای که این روزها تمام کشورهای جهان را درگیر خود ساخته و جان بسیاری از انسان‌ها را نیز گرفته برآمده از نیرویی درونی و متکی به رحمت و عنایت الهی است که این چنین گروه‌های مختلف را رهسپار کمک هرچه بیشتر و بهتر به مردم کرده است.


این خدمات که بنابر اعلام مسئولان سپاه و بسیج حتی بعد از پایان فراگیری ویروس کرونا نیز به مردم به خصوص اقشار آسیب‌دیده از این بیماری ادامه خواهد داشت سبب شد تا درکنار اقدامات سایر گروه‌های اجرایی و خدمات‌رسان کشور، آمار ابتلا و فوت ناشی از کرونا در کشورمان را به حداقل ممکن برساند.

در پایان امید است تا با افزایش کیفی و کمی خدمات به مردم در سایه بهره‌گیری از ظرفیت گسترده مجموعه‌های مختلف جهادی بسیج بتوان هرچه سریعتر شاهد پایان شیوع کرونا و بازگشت زندگی به شرایط عادی بود.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1040

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.