• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
نماینده ولی فقیه در مازندران:

مردم؛ سرمایه‌های اصلی جمعیت هلال احمر است

  • کد خبر : 1304
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
مردم؛ سرمایه‌های اصلی جمعیت هلال احمر است
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: سرمایه اصلی جمعیت هلال احمر اعتماد مردم است، مردم باید اعتماد کنند، این مناسب نیست که حادثه‌ای اتفاق بی‌افتد و مردم بگویند ما خودمان وارد عمل می‌شویم.

به گزارش پیک نکا، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با مسؤول دفتر نمایندگی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در هلال احمر استان مازندران و جمعی از پرسنل جمعیت هلال احمر استان، اظهار کرد: هلال احمر نهادی است که در شرایط سختی در کنار مردم خواهد بود، این نهاد بعد مردمی دارد و علاقه‌مند به خدمت به مردم است و به دنبال شهرت و ریا نیست.

وی با اعلام اینکه در آغاز اسلام و زمان‌های گذشته هم نهادی شبیه هلال احمر داشتیم، افزود: با توجه به اینکه طبق آیه قرآن کسی که صدای مسلمانی را بشنود و کمک نکند مسلمان نیست، همه مردم باید جمعیتی از هلال احمر باشند، آیات و روایات زیادی در مورد کمک در زمان مصیبت و سختی داریم.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: امروزه، جمعیت هلال احمر شامل افراد متخصص و آموزش دیده و امکانات مدرن یک نیاز مهم است، مردم همیشه در موقع مشکلات و سختی‌ها بسیار حضور فعال دارند که علاوه بر وجود مردم، بودن سازمانی چون هلال احمر برای ساماندهی بسیار ضروری و مفید است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید این جمعیت مدرن و مجهز و امکانات به روز باشند و آموزش‌های کافی را دیده باشد، سرمایه اصلی جمعیت هلال احمر اعتماد مردم است، مردم باید اعتماد کنند، این مناسب نیست که حادثه‌ای اتفاق بی‌افتد و مردم بگویند ما خودمان وارد عمل می‌شویم.

وی خطاب تأکید کرد: مدیران در هلال احمر باید به اعتمادسازی، سلامت، درستکاری و امانت‌داری، حسن خلق، ایثار و فداکاری توجه کرده و بدانند در صحنه حادثه برای جلب رضایت مردم بسیار ضروری است، باید در کنار همه این‌ها برنامه‌های تبلیغی و ترویجی هم وجود داشته باشد.

محمدی‌لائینی با اشاره به دیگر ویژگی هلال احمر این که مقام معظم رهبری در این بخش نماینده دارد، یادآور شد: از این رو انتطار بیشتری از دیگر دستگاه‌ها دارد، پس توزیع امکانات و خدمات است، اینکه سواستفاده نشود و همچنین شناسایی افراد بسیار ضروری است، این کار با داشتن گروه ارزیابی امکان‌پذیر است، تا کمک مردم و خیرین به خوبی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: زنده یاد آیت‌الله طبرسی و حجت الاسلام ساداتی، خدمات ارزنده‌ای در این مجموعه داشتند، یادشان را گرامی می‌داریم.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1304

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.