• برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

مازندران در سدسازی عقب است

  • کد خبر : 1382
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
مازندران در سدسازی عقب است
یخکشی، مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: این استان از نظر سد سازی دچار عقب ماندگی فراوانی است.

به گزارش پیک نکا، محمدابراهیم یخکشی در حاشیه بازدید از طرح های در دست اجرای تنکابن در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه عامل مهم پایداری تأمین آب کشاورزی احداث سدهاست، ادامه داد: سد میجران در زمره نخستین سدهای بتنی کشور و از نظر بزرگی سومین سد در مازندران بوده و به‌طورکلی در استان از نظر سدسازی بسیار عقب هستیم.

یخکشی با بیان اینکه منابع آبی مازندران حدود شش میلیارد مترمکعب است، اظهار کرد: از این میزان جهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب‌های سطحی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مازندران در مهار آب‌های سطحی بسیار عقب است، افزود: در غرب مازندران مطالعات سد ازارود در تنکابن به پایان رسیده و در مرحله ارسال جهت اخذ ردیف اعتباری قرار دارد.

یخکشی با بیان اینکه ساخت چهار سد در مازندران در اولویت کاری شرکت امور منابع آب مازندران قرار دارد، گفت: ساخت سد ازارود یکی از این اولویت‌هاست.

وی بیان داشت: احداث سد در بالادست مناطق دو هزار و سه هزار تنکابن هم یک ضرورت بوده و در زمره برنامه‌های امور آب منطقه مازندران است و در حال حاضر نیز در حال انجام مطالعات آن هستیم.

مدیرعامل امور منابع آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه طرح احداث سد در مناطقی چون دو هزار و سه هزار کارکرد چندگانه دارند، تصریح کرد: این طرح‌ها هم به ایجاد اشتغال کمک کرده و هم به‌عنوان جاذبه گردشگری در جذب توریست بسیار اهمیت دارد.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1382

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.