• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

اهدای پلاسمای خون ۷۸ بهبود یافته کرونا در مازندران

  • کد خبر : 1373
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
اهدای پلاسمای خون ۷۸ بهبود یافته کرونا در مازندران
مدیر کل انتقال خون مازندران با دعوت از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما، گفت : مرکز انتقال خون بابل آماده پذیرایی از این اهداکنندگان است.

به گزارش پیک نکا، ذوالفقار تقوی در گفت‌وگویی اظهار کرد:  باتوجه به شیوع کرونا در روزهای ابتدایی اسفند که جز پرمصرف‌ترین ماه خون و فرآورده‌های خونی است شاهد کاهش ۶۰ درصدی ذخایر خونی استان بودیم که خوشبختانه با حضور پررنگ اهداکنندگان آن هم در روزهای قرنطینه و حضور مستمر آنان کاهش ذخایر خونی به حدود ۱۰درصد رسید.

*تاکید بر حضور دائمی و همیشگی اهداکنندگان خون

وی افزود: درخواست ما اهداکنندگان این است که همانند گذشته حضور پررنگ و مستمری در پایگاه‌های انتقال خون داشته باشند؛ چراکه نیاز به خون، نیازی دائمی و همیشگی است.

*اهدای پلاسمای خون ۷۸ بهبود یافته کرونا در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران از مراجعه ۹۶ نفر از بهبودیافتگان کووید ۱۹ برای اهدای پلاسما طی دو ماه گذشته در انتقال خون بابل خبرداد و افزود: از این تعداد ۷۸ واحد پلاسما دریافت شده است.

این مسؤول اضافه کرد: پلاسمای خون از افرادی دریافت می‌شود که از زمان بهبودی آنان حداقل  یک ماه گذشته باشد.

تقوی یاد آور شد: داوطلبان اهدای پلاسما معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آزمایش‌های اولیه در صورت دارا بودن شرایط از آنان پلاسما دریافت می‌شود.

*سپر دفاعی در پلاسمای بهبودیافتگان کرونا

وی تصریح کرد: در پلاسمای خون افراد بهبود یافته کووید ۱۹ سپر دفاعی در برابر ویروس کرونا وجود دارد که با تزریق این پلاسما به بیماران، سیستم ایمنی بدن آنان تقویت می‌شود.

مدیرکل انتقال خون مازندران از بهبود یافتگان کووید ۱۹ خواست تا به شکرانه بازیابی سلامتی‌شان در طرح جمع آوری و ذخیره پلاسما با هدف تامین نیازهای درمانی پیش‌بینی شده مراکز درمانی شرکت کرده و پلاسمای خون خود را برای درمان بیماران اهدا کنند.

*اهدای پلاسما هیچ‌گونه تاثیری در افت میزان خون اهداکنندگان ندارد

تقوی بیان کرد: پلاسما بخش زردابه خون است که ۵۵ درصد خون را تشکیل می‌دهد و اهدای آن امری معمول و شناخته شده در جهان است و هیچگونه تاثیری در افت میزان خون اهداکنندگان نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: اهداکنندگان با سن ۱۸-۶۰ سال که شرایط عمومی اهدای خون را دارند می‌توانند به مرکز انتقال خون شهرستان بابل مراجعه کرده و پس از انجام برخی آزمایشات و دارا بودن شرایط در عمل خداپسندانه اهدای پلاسما شرکت کنند.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1373

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.