• امروز : یکشنبه - ۸ خرداد - ۱۴۰۱
  • برابر با : 28 - شوال - 1443
  • برابر با : Sunday - 29 May - 2022

اخبار ویژه

درمان امراض با کیت نانوساختار ایرانی سرعت گرفت چرا ماهی از گوشت قرمز و مرغ بهتر است؟ غذاهای سرطان زا کدامند؟ هشدار| خطر نگه داشتن عطسه سرخیو راموس: رئال مادرید خانواده من است و امیدوارم فاتح جام چهاردهم شویم! منصوری: هم برای الهامی ناراحت شدم، هم برای نساجی/ انتخاب سرمربی در تصمیم من تأثیرگذار است شرایط جدید تولیدکنندگان بدهکار؛ بانک کشاورزی اجازه اخلال در فرآیند تامین اعتبار کشاورزان را ندارد سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر: ۳ روز هم بازی استرالیا بازی کنیم داور اجازه نمی‌دهد پیروز شویم!/ باید قهرمان می‌شدیم، نه نایب قهرمان هفتادوپنجمین جشنواره کن برندگان خود را شناخت / «برادران لیلا» دست خالی ماند دروغ می‌گویند فوتبال سیاسی نیست/ به ایران ظلم شد خرید بلیت جشن قهرمانی استقلال تیم ملی جوان شده است/ معروف دوست دارد در والیبال ایران مربیگری کند علیرضا بیرانوند به درد پرسپولیس می خورد| حامد لک با بیرانوند رقابت کند چرا یارانه برای ما واریز نشد؟ | گر قبلا یارانه نمی‌گرفتیم، اکنون چه طور برای یارانه جدید ثبت نام کنیم؟ آمادگی تاجیکستان برای توسعه هر چه بیشتر روابط با ایران “اورست” حریف این زنان ایرانی نشد!

1

۱۰ غذایی که بهتر است در وعده صبحانه نخورید

  • کد خبر : 38107
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۳:۵۰
۱۰ غذایی که بهتر است در وعده صبحانه نخورید
صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی می باشد که هر مواد غذایی را نباید در این وعده میل کنید.

به گزارش پیک نکا،داشتن یک برنامه سالم صبحگاهی برای سالم و مثبت ماندن مهم است، صبحانه بخشی از برنامه صبحگاهی که با رفع گرسنگی و تأمین انرژی به شما کمک می‌کند روز خود را شروع کنید. گرچه مردم از وجود مواد غذایی که نباید آن‌ها را در صبح ناشتا مصرف کنند آگاهی ندارند. این غذا‌ها باعث بی حالی شما شده و وزن بدن را افزایش می‌دهند. در این متن لیستی از مواد غذایی وجود دارد که باید از خوردن آن‌ها در صبح اجتناب کنید.

۱-کلوچه و پنکیک

کافه و فست فود‌های زنجیره‌ای زیادی برای صبحانه اروپایی پنکیک و کلوچه را پیشنهاد می‌دهند و تعداد افرادی که به جای صبحانه‌های سنتی این گزینه‌ها را انتخاب می‌کنند، افزایش یافته است. پنکیک‌ها و وافل‌ها حاوی شیر، تخم مرغ، آرد و شکر است، اگرچه حاوی پروتئین نیز هستند، اما وافل و پنکیک با استفاده از آرد ساخته می‌شوند که به چاقی و تشدید انسولین کمک می‌کنند.

۲-گوجه فرنگی

خوردن گوجه فرنگی صبح ناشتا توصیه نمی‌شود، زیرا حاوی اسید تاننیک زیاد است که باعث افزایش اسیدیته معده و منجر به زخم معده می‌شود.

۳-مربا

کودکان معمولا مربا روی نان تست را دوست دارند، اما خوردن آن به دلیل کربوهیدراته بالا سالم نیست. مربا یک صبحانه شیرین و پر کالری است. به جای مربا، سعی کنید نان تست با تخم مرغ بخورید و از گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس خودداری و به جای نان سفید از نان چند دانه استفاده کنید.

۴-آبمیوه

اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید و از گرسنگی جلوگیری کنید، آب میوه‌های سالم از گزینه‌های خوب و محبوب محسوب می‌شوند، گرچه باید از آب میوه‌های بسته بندی شده که در فروشگاه‌ها وجود دارد دوری کنید. بسیاری از آن‌ها حاوی مقدار کمی آبمیوه و قند بیشتری هستند. قند زیاد می‌تواند حطر ابتلا به دیابت نوع ۲، چاقی و سایر بیماری‌ها را افزایش دهد.

۵-غلات صبحانه

بسیاری از ما غلات صبحانه را به دلیل مناسب بودن در صبح مصرف می‌کنیم که این محصولات فرآوری شده با مقدار زیادی رنگ مصنوعی، شکر و کمی غلات است و بسیاری از این محصولات دارای مقادیر زیادی قند هستند و ممکن است خطر بیماری‌های قلبی، چاقی و سایر موارد بهداشتی را افزایش دهند.

۶-نوشیدنی های گازدار

نوشیدن نوشیدنی‌های گازدار در صبح بسیار مضر است. این نوشیدنی‌ها خون رسانی به معده را کاهش داده و به غشا‌های مخاطی آسیب می‌رساند که منجر به هضم نامناسب یا کند می‌شود.

۷-تنقلات

گرچه بعضی از تنقلاب به عنوان صبحانه فروخته می‌شوند، اما چندان سالم نیستند، بسیاری از آن‌ها حاوی مقادیر زیادی قند، عسل و شربت ذرت هستند. محتوای تنقلاتی که در صبحانه مصرف می‌شوند معمولا چیپس شکلات و سایر طعم دهنده‌ها هستند که فاقد فیبر و پروتئین خواهند بود.

۸-ماست شیرین

خوردن ماست با میوه‌های تازه یکی از صبحانه‌های سالم است، اما وقتی آن را از فروشگاه خریداری می‌کنید، معمولاً حاوی مواد نگهدارنده، طعم مصنوعی و معمولاً سرشار از قند است. سعی کنید ماست یونانی همراه با میوه‌های تازه داشته باشید.

۹-سبزیجات خام

سبزیجات برای سلامتی مفید هستند خوردن آن در صبح ناشتا منجر به درد معده می شود. اسید آمینه موجود در سبزیجات می‌تواند باعث نفخ شکم و دل درد شود. سبزیجات خام همچنین می‌تواند مخاط معده شما را تحریک کند.

۱۰-اسموتی‌ها

اسموتی‌های خریداری شده از فروشگاه آنطور که فکر می‌کنید سالم نیستند. آن‌ها حاوی شیر یا بستنی پرچرب و قند زیادی هستند بنابراین توصیه می‌شود اسموتی خود را با استفاده از ماست یونانی و میوه‌های تازه تهیه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این مطلب، صرفاً جهت گردآوری، بررسی و انتشار اخبار، مطالب، رویکردها و دیدگاه‌های سایر رسانه‌ها منتشر شده و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید پایگاه خبری پیک نکا نیست، لذا ممکن است بخشی از اطلاعات موجود در این مطلب درست نباشد. لطفا در صورت مشاهده هر گونه ایراد مشکل را گزارش کنید.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=38107

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.