• برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
مدیرعامل توزیع برق مازندران اعلام کرد

پیش‌بینی افزایش مصرف برق در روزهای آینده/مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

  • کد خبر : 972
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
پیش‌بینی افزایش مصرف برق در روزهای آینده/مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه هفته آینده دمای هوا در مازندران افزایش خواهد یافت، گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو و حضور مسافران پیش بینی می‌شود مصرف برق اواخر هفته نیز افزایش یابد.

به گزارش پیک نکا، رضا غفاری در گفت و گویی، گفت: مصرف برق در مازندران روز شنبه ۲۴ خرداد ماه به ۱۴۹۰ مگاوات رسید که ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: پیک مصرف برق در این هفته در روز یک شنبه ساعت ۱۴:۱۵ با ۱۵۳۲ مگاوات ثبت شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه هفته آینده دمای هوا در مازندران افزایش خواهد یافت، ادامه داد: با توجه به تعطیلات پیش رو و حضور مسافران پیش بینی می‌شود مصرف برق اواخر هفته نیز افزایش یابد.

غفاری گفت: سهمیه پیک این هفته استان مازندران که وزرات نیرو آن را تعیین کرده ۱۴۹۰ مگاوات است که اگر میزان مصرف از این حد عبور کند مازندران در رده استان‌های قرمز قرار خواهد گرفت.

این مسئول با بیان اینکه مازندرانی‌ها پارسال فقط در یک روز توانستند ۱۹۰ مگاوات برق صرفه جویی کنند، از مردم، مدیران واحد‌های صنعتی و همه مشترکان خواست برای به حداقل رساندن خاموشی‌ها در تابستان گرم امسال مصرف برق را مدیریت کنند.

وی گفت: ۳۸۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری پارسال برای بهسازی اصلاح، کاهش تلفات و نصب تاسیسات برق رسانی در استان هزینه شد تا مردم در تابستان امسال دغدغه خاموشی برق نداشته باشند.

این مسئول تعداد مشترکان برق مازندران را یک میلیون و ۴۳۰ هزار مشترک اعلام کرد و افزود: ۴۴ هزار مشترک جدید پارسال به تعداد مشترکان برق استان اضافه شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: ۷۶ درصد مشترکان برق استان خانگی، ۵ درصد کشاورزی و ۷۵ صدم درصد مشترکان صنعتی هستند، اما ۴۶ درصد برق را مشترکان خانگی، ۲۱ درصد را واحد‌های صنعتی و ۱۶ درصد را مشترکان کشاورزی مصرف می‌کنند.

غفاری یکی از دلایل فرسوده شدن تاسیسات برقرسانی استان را رطوبت و شرائط اقلیمی اعلام کرد و گفت: برخی از شبکه‌های توزیع برق در مناطق صعب العبور و دور از دسترس قرار دارند و ماموران برای رسیدن به این شبکه‌ها ۴۵ دقیقه پیاده روی می‌کنند تا مردم در تابستان با خاموشی برق مواجه نشوند.

وی با تکذیب هرگونه کاهش فعالیت نیروگاه‌ها به خاطر استفاده نکردن از سوخت‌های فسیلی، گفت: دریافتی برق از شبکه‌های استان تاکنون کاهش نداشته است.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=972

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.