• برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

ضرورت نقش‌آفرینی حوزه و دانشگاه در گام تمدن‌ساز انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 1379
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
ضرورت نقش‌آفرینی حوزه و دانشگاه در گام تمدن‌ساز انقلاب اسلامی
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: امروز نقش جمهوری اسلامی در تحقق تمدن نوین اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست و حوزه و دانشگاه بیشترین نقش را در این گام اثرگذار ایفاء می‌کنند.

به گزارش پیک نکا، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری صبح امروز در نشست صمیمی نمایندگان طلاب و فضلای مازندران مقیم قم، اظهار کرد: امروز نقش جمهوری اسلامی در تحقق تمدن نوین اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست و حوزه و دانشگاه بیشترین نقش را در این گام اثرگذار ایفاء می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی حوزه و دانشگاه و اثربخشی آن در تحقق تمدن نوین اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی گام‌های تمدن‌ساز خود را آغاز کرده است که پیروزی انقلاب اسلامی مهم‌ترین معجزه عصر کنونی است و این شروع حرکت تمدنی ملت بزرگ ایران اسلامی با رهبری امام راحل و رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مدظله العالی) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه با اشاره به نقش روحانیت در کنار ملت بزرگ ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها، افزود: روحانیت در چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی در کنار ملت بزرگ و فهیم ایران بوده است و این حضور تنها مختص  دغدغه دین و مباحث فرهنگی نبوده است و حتی در تمامی بحران‌های مختلف در کنار ملت بزرگ ایران ایستاده‌اند و نمونه آن را در همین بحران شیوع ویروس( کووید۱۹) به وضوح می‌توان دید.

شکریان امیری در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش جبهه استکبار در ایجاد تفرقه و نفاق بین آحاد جامعه به ویژه جدا کردن مردم از روحانیت و بالعکس اشاره و تصریح کرد: اقدامات ارزشمند و جهادگونه طلاب و روحانیون جهادی در بحران‌های اجتماعی مانند سیل ، زلزله و همین شیوع ویروس منحوس کرونا بسیاری از معادلات دشمنان را به هم زد و نقشه‌های آنان را به خوابی آشفته مبدل ساخت.

وی در ادامه سخنان خود به مسئله فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی در جوامع اسلامی اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی امروز پرچم‌دار گفتمان مقاومت و پایداری است و این پرچم باید برافراشته بماند و نقش حوزه و دانشگاه در تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان مقاومت و پایداری بسیار حائز اهمیت است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اهمیت نقش روحانیت در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: حفظ و تقویت انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل و جمهوری اسلامی مهم‌ترین رسالت تبلیغی  روحانیت است و باید برای این امر و تحقق تمدن نوین اسلامی جهادگونه وارد میدان فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره اثرگذاری فعالیت‌های تبلیغی در مناطق محروم و روستایی ، بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در مناطق آسیب بسیار ضروری است و برای رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مجاهدانه تلاش کرد و در بسیاری از این مناطق حضور طلاب و روحانیون اثربخش بوده است.

وی در پایان به اهمیت جهادتبلیغی در این برهه از زمان اشاره کرد و گفت: باید در عرصه تبلیغ جهادگونه فعالیت کرد و بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب ضرورت حضور جهاد گونه فعالیت‌های تبلیغی را نشان می‌دهد و باید برای منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق آن تلاش کرد.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1379

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.