• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رئیس شورای شهر نکا در واکنش به خبر پیک نکا:

خرید خودروی شاسی برای استفاده فرماندار نکا مصوب شد/ دفاع تمام قد رئیس شورا برای توجیه پیشکشی به فرماندار

  • کد خبر : 942
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۸:۵۰
خرید خودروی شاسی برای استفاده فرماندار نکا مصوب شد/ دفاع تمام قد رئیس شورا برای توجیه پیشکشی به فرماندار
رئیس شورای شهر نکا گفت: فرماندار نکا بنابر وضعیت اقلیمی شهرستان و امتداد از دریا تا کوهستان برای حضور در مناطق مختلف آن در شرایط مختلف نیاز به یک خودروی شاسی با دنده کمکی داشته که شورا تصمیم گرفت این خودرو را خریده و در اختیار فرماندار قرار دهد.

به گزارش پیک نکا، ابوالقاسم محمدی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به سوال ایجاد شده در سطح جامعه درمورد خرید خودروی شاسی جدید برای شهرداری، اظهار کرد: در زمان تأسیس فرمانداری شهر نکا مقرر شده بود که شهرداری در بحث لوجستیک کمک کند.

وی افزود: برهمین اساس در دوره سوم شورا خودروی مگان با قیمت 30 میلیون تومان با مالکیت شهرداری به فرمانداری واگذار شد یعنی جزو اموال شهردای بوده که این ماشین بیش از 10 سال بهره‌برداری داشته است.

رئیس شورای شهر نکا با بیان وضعیت توپوگرافی شهرستان نکا، خاطرنشان کرد: شهرستان نکا یک منطقه کشیده‌ای است که مقام عالی دولت موظف است از دریا تا دورترین نقاط کوهستانی را سرکشی کند که خودروی مگان پاسخگوی این کار نبود.

این مسئول اضافه کرد: از سوی دیگر مگان بعد از 10 سال بهره‌برداری به شهرداری عودت داده شد و در مزایده 130 میلیون تومان فروخته شد آن هم در شرایطی که در سال گذشته تنها برای تعمیرات این خودرو 30 میلیون تومان هزینه داشته است.

وی افزود: در همین راستا باتوجه به شرایط اقلیمی و کوهستانی در منطقه و بافت شهرستان نکا شورا مترصد این موضوع شد که از یک ماشین ایرانی دارای دنده کمک استفاده کنیم تا ایشان بتواند در سیل، در برف و بارش‌های سنگینی که اتفاق می‌افتد سرکشی داشته باشد.

محمدی تصریح کرد: در نهایت رسیدیم به یک ماشین شاسی ایرانی از شرکت کرمان خودرو با کمترین قیمت در بازار نسبت به مدل‌های مشابه خارجی آن در بازار که مصوبه داده شد ولی باتوجه به بحران کرونا فعلا اما هنوز موضوع نهایی و خریداری نشده است درحالی که در گزارش بیان شد که هزینه آن داده شد و شهرداری دارد استفاده می‌کند.

وی افزود: این شاسی را از کرمان خودرو گرفتیم که قیمت آن را نمی‌دانم و تنها مصوبه ایرانی بودن آن را داشته‌ایم.

سخنگوی شورای شهر نکا در ادامه به تبیین مصوبات شورا پرداخت و اذعان کرد: مصوبات به این گونه است که اگر عضوی از شورا در صحن شورا مخالف مصوبه باشد در صورتجلسه نوشته می‌شود مصوبه شورا با اکثریت آرا مصوب گردید اما اگر همه شورا درخصوص مصوبه شورا راضی باشند و آن را تأیید کنند در صورتجلسه نوشته می‌شود که در صحن شورا مصوب گردید.

* راهکارهایی برای درآمد پایدار 99
این مسئول در بخش دیگر سخنان خود به برخی عملکرد شورای شهر و شهرداری ازجمله درآمد پایدار و بودجه شهر در سال 99 پرداخت و اضافه کرد: بودجه سال جدید تا پایان بهمن سال 98 برای سال 99 ارائه شد که درآمدهای پایداری در آن ازجمله ممیزی شهر در نظر گرفته شد که با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

وی گفت: همچنین شورا برای صدور پروانه برای عوارض بخش اعظمی از 27 هکتار زمین‌های نیروگاه در ابتدای ورودی غربی نکا به اندازه 512 پلاک که به بازنشستگان آن داده شده بود 50 درصد تخفیف قائل شد تا برای گرفتن پروانه اقدام کنند.

محمدی از الحاق یک منطقه جدید به محدوده شهری نکا نیز خبر داد و متذکر شد: پیگیر هستیم تا منطقه قالیشویی با 60 پلاک و چندین خویز زمین در حدود 10 هزار متر به بافت شهری الحاق شود که جزو درآمدها در سال 99 در نظر گرفته شده است.

وی به تخصیص بودجه سال‌های اخیر شهر پرداخت و افزود: بودجه شهرداری نکا در سال 96 مبلغ 25 میلیارد، سال 97 مبلغ 35 میلیارد، سال 98 مبلغ 40 میلیارد و در سال 99 مبلغ 45 میلیارد بسته شده و این در شرایطی که در تحریم هستیم و اقتصاد کشور خوابیده که این نشان از پویایی شهرداری است.

* ارائه برنامه هزینه کرد عمرانی به شهرداری برای اولین بار
رئیس شورای شهر نکا در ادامه از ارائه برنامه هزینه کرد پروژه‌های عمرانی شهرداری توسط شورا برای اولین بار در مدت عمر 21 سال شورا در این شهر خبر داد و بیان کرد: بودجه سال 99 به تفکیک 26 میلیارد تومان عمرانی و 19 میلیارد تومان جاری دیده شده و این برنامه برای قسمت عمرانی دیده شده است.

این مسئول به موضوع سگ‌های ولگرد نیز پرداخت و اضافه کرد: ساخت سازه نگهداری سگ‌های ولگرد در معدن زباله تمام شد و تنها قسمت تأسیسات مانده و جزو منابع درآمدی شهرداری خواهد بود که شامل مراحل جداسازی نر و ماده، عقیم‌سازی و واکسیناسیون، نگهداری در زمان مشخص و رهاسازي در مکان تحت نظر محیط زیست می‌شود که در شرق مازندران چنین فضایی نداریم.

وی گفت: پروژه‌ها در 28 آیتم به شهرداری اعلام شده که 11 میلیارد در آسفالت با اولیت‌های مشخص در سطح شهر دیده شد همچنین از 85 کوچه خاکی سطح شهر، 50 کوچه اولویت قرار گرفته که اولویت با آن‌هایی است که حق مشارکت 25 درصد خود را برای کمک به آسفالت پرداخت کنند.

پایش تصویری سطح شهر موضوع دیگری بود که محمدی به آن پرداخت و تأکید کرد: پایش تصویری نیز امسال افتتاح می‌شود و ساختمان آن نیز می‌تواند در مازندران جزو سه شهر با تمام تجهیزات و درجه یک جهت ایجاد امنیت برای شهروندان در سطح شهر باشد.

* اقدامات کرونایی شورا و شهرداری
وی در ادامه به تبیین خدمات شورا و شهرداری برای مقابله با کرونا نیز اشاره کرد و افزود: از همان روزهای اولیه مواجهه با این بیماری شهرداری نکا به نظافت شهر اهتمام جدی ورزیده و از ضدعفونی کوچه‌ها و معابر حتی منازل نیز دریغ نکردند.

سخنگوی شورای شهر نکا برخی دیگر از خدمات را نیز برشمرد و خاطرنشان کرد: شورا به اتفاق مردم و جوانان در گروه‌های جهادی خودجوش به تهیه ماسک، مواد ضدعفونی کننده و تهیه سبد کالا پرداخت و برای کمک به بازار نیز اجاره‌بهای فروردین را رایگان و 30 درصد تخفیف برای اسفند و اردیبهشت املاک خود در نظر گرفت.

وی در پایان گفت: بنابر نظر اعضای شورا برای کادر بهداشت و درمان به میزان یک واحد تا 120 متر پروانه رایگان در نظر گرفته شد و همچنین برای تغسیل اموات کرونایی نیز از همان ابتدا نکا تنها شهری در مازندران بود که از آن دریغ نکرده و مصوباتی در این زمینه برای اجرا توسط شهرداری ارائه شد.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=942

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.