• امروز : چهارشنبه - ۱۹ مرداد - ۱۴۰۱
  • برابر با : 13 - محرم - 1444
  • برابر با : Wednesday - 10 August - 2022

اخبار ویژه

بهره برداری از پروژه آبرسانی سنگر – کفرات نکا با بهره مندی ۱۰۲ خانوار روستایی تخصیص ۱۵۰ تن نهاده دامی به دامداران منطقه هزارجریب نکا گزارش تصویری | سوگواره احلی من العسل به یاد قاسم‌بن‌الحسن در شهرستان نکا گزارش تصویری | وداع با شهدای مدافع حرم در اجتماع بزرگ عاشورائیان نکا تأکید بر اهمیت نظافت مساجد و نمازخانه‌ها/ باید عاشق نماز تربیت کنیم رئیسی: نباید به‌ دلیل برخی حواشی از زیر بار مسؤولیت تصمیمات بزرگ شانه خالی کنیم ایران در کانون توجه «انجمن امنیتی اسپن» سید حسن نصرالله: محاصره اقتصادی جنگ است، مقابله با آن جهاد/ آمریکا و اسرائیل شیطان زمانه هستند حکم مجازات هتک حیثیت در فضای مجازی پروژه سیاه انگلیس برای آوارگان افغان آبخیزداری پادزهری برای سیلاب ها؛ خسارت ۴هزار میلیاردی هر سیل به کشاورزی! برای ترویج نماز در جامعه، نماز سپاه دشمن در کربلا را تبلیغ نکنیم/ وظیفه خطیر مدیران در ترویج نماز پیکر شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی مهمان اجتماع بزرگ عاشوراییان نکا دلیل واقعی اختلال در اینترنت چیست؟ پهپادهای تهاجمی ایران چگونه میدان جنگ را برای مسکو تغییر خواهند داد؟ اتمام عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی ولامده نکا

2

با ۷ دقیقه پیاده روی از مرگ زودرس جلوگیری کنید!

  • کد خبر : 10526
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

به گزارش پیک نکا، محققان انگلیسی می گویند تبدیل روزانه ۱۲ دقیقه پیاده روی آهسته به ۷ دقیقه پیاده روی سریع می تواند احتمال مرگ زودرس را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. محققان دانشگاه کمبریج با استفاده از اطلاعات ردیابی تناسب اندام نشان دادند که زمانی که صحبت از طول عمر به میان می آید، مهم […]

به گزارش پیک نکا، محققان انگلیسی می گویند تبدیل روزانه ۱۲ دقیقه پیاده روی آهسته به ۷ دقیقه پیاده روی سریع می تواند احتمال مرگ زودرس را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

محققان دانشگاه کمبریج با استفاده از اطلاعات ردیابی تناسب اندام نشان دادند که زمانی که صحبت از طول عمر به میان می آید، مهم نیست چه قدر ورزش می کنید بلکه مهم قدرت آن است.

محققان گفتند که این یافته ها به دستگاه های پوشیدنی تناسب اندام کمک می کند که به طرز ویژه تری به بهبود سلامتی افراد کمک کنند.

نتایج این پژوهش نشان داد که حجم بیشتر مصرف انرژی ناشی از فعالیت بدنی، با میزان مرگ و میر کمتر همراه است.

در این مطالعه تسا استرین اپیدمیولوژیست از دانشگاه کمبریج و همکارانش اطلاعات سلامت و تناسب اندام ۹۶ هزار و ۴۷۶ نفر را بررسی کردند.

شرکت کنندگان در این تحقیق به طور متوسط به مدت ۳ سال و یک ماه مورد مطالعه قرار گرفتند و در این مدت ۷۳۲ نفر از افراد مورد مطالعه فوت کردند.

علاوه بر این، محققان افزودند که دستیابی به همان مصرف انرژی با استفاده از فعالیت با شدت بالاتر، مزایای بیشتری نسبت به فعالیت فیزیکی با شدت پایین تر دارد.

این پروژه تحقیقاتی طولانی مدت به دنبال شناسایی عوامل ژنتیکی و محیطی بود که در ایجاد بیماری ها نقش دارند.

محققان با استفاده از ردیاب های سلامت شرکت کنندگان پژوهش، مصرف انرژی و تاثیر شدت این فعالیت های بدنی را بررسی کردند.

نتایج نشان داد که تبدیل روزانه ۱۲ دقیقه پیاده روی آهسته به ۷ دقیقه پیاده روی سریع و قدرتی می تواند احتمال مرگ زودرس را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد یا افزودن ۲ دقیقه پیاده روی شدید به انتهای ۳۵ دقیقه پیاده روی معمولی در هر روز میتواند احتمال مرگ زودرس را تا حدود ۲۱ درصد کاهش دهد.

نتایج این پژوهش در مجله ” Nature Medicine” انتشار یافت.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=10526

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.