• امروز : چهارشنبه - ۹ آذر - ۱۴۰۱
  • برابر با : 7 - جماد أول - 1444
  • برابر با : Wednesday - 30 November - 2022

اخبار ویژه

واحد ۴ بخار نیروگاه نکا پس از پایان تعمیرات غیر مترقبه وارد مدارتولید شد ادامه بازی علی کریمی در زمین دشمن/ جادوگری که دست از جادوی مردم ایران برنمی‌دارد آیا بن سلمان به سرنوشت سادات دچار می شود؟ «فردوس» گروهی آتش به اختیار در گیلان/ خادمانی که سلامت را برای مناطق محروم به ارمغان می‌آورند چرا اصلاح‌طلبان در پازل تجزیه‌طلبان بازی می‌کنند؟!/ تلاش برای کلید زدن مجدد آشوب‌ها با چاشنی معیشت و اقتصاد جام جهانی، نمایشگاه نفرت ملت‌ها از رژیم صهیونیستی/ آزادی فلسطین، شعار محوری در قطر استفاده از فرصت و ظرفیت‌های عظیم دریا به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود دستور “بانیان آشوب” برای به خیابان کشاندن کودکان!/ رفراندوم تشییع حاج‌قاسم و مشکل جریان چپ بی‌خیال شهادت، شاسی بلند ما را کِی می‌دهید؟ هتریک دروغ‌پراکنی علی کریمی در ۴۸ ساعت/ جا زدن تصویر تصادف به جای یک معترض واکنش فدراسیون فوتبال به شیطنت آمریکایی‌ها/ قدردانی از عنایت رهبر انقلاب به تیم ملی کوکتل‌اندازهای دهه ۶۰ چه کسانی بودند؟ مخالفت پرستاران با تصمیم عجولانه وزارت بهداشت/ کارانه‌ای که علی‌الحساب نیست وعده ‌آبفای مازندران برای ساخت مخزن آب شُرب روستاهای منطقه سُرخ‌آباد برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی هفته بسیج در آمل شروع پیشرفت کشور در حوزه های مختلف از آموزش و پرورش است

1

۴ خوراکی که احساس خستگی تابستانی را از بین می‌برد

  • کد خبر : 38582
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۳:۲۸
۴ خوراکی که احساس خستگی تابستانی را از بین می‌برد
بسیاری از افراد عاشق فصل تابستانند، اما برخی نیز ممکن است در طول تابستان احساس کسالت داشته باشند. اگر سطح انرژی شما نیاز به افزایش دارد، برخی از غذاها به شما کمک می‌کنند.

به گزارش پیک نکا، خوراکی‌های سالمی هستند که کسالت را از شما دور می‌کنند و در این مطلب به آنها اشاره می‌کنیم.

جو دو سر

جو دوسر به عنوان یک کربوهیدرات با ضریب GI پایین شناخته می‌شود که قندها را در یک دوره کندتر از کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند نان سفید و بسیاری از غلات صبحانه وارد سیستم شما می‌کند. در نتیجه سطح انرژی بهتر از طریق صبحانه است. اگر از شیر گاو اجتناب می‌کنید، سویا بهترین گزینه برای ترکیب با جو است، زیرا دارای مقدار مشابهی پروتئین سیر کننده است، بیشتر گزینه‌های شیر پروتئین کافی ندارند.

مصرف همه میوه‌ها و سبزیجات

پر کردن یک سوم بشقاب با میوه و سبزیجات یک قانون خوب است. دکتر هلن باند، متخصص تغذیه می‌گوید: برای تقویت نشاط، قدرت میوه‌ها و سبزیجات را دست‌کم نگیرید. آن‌ها سطح انرژی بالاتر را از طریق تأمین میزانی از ویتامین‌ها و مواد معدنی  که سلامتی را تقویت می‌کنند، تسهیل می‌کنند.

۴ خوراکی که احساس خستگی تابستانی را از بین می‌برد

روی خوراکی‌های  غنی از ویتامین C متمرکز شوید

ویتامین C از چند جهت دوست ضد خستگی شماست. این ماده به بهبود جذب آهن محافظت‌کننده از کم‌خونی از رژیم غذایی شما کمک می‌کند، در متابولیسم طبیعی آزادکننده انرژی نقش دارد و به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند بنابراین احتمال اینکه قربانی بی‌حالی‌های فصلی شوید که انرژی  شما را از بین می‌برد، کمتر می‌شود. سطح ویتامین C خود را با فلفل دلمه‌ای خوشمزه افزایش دهید، فقط نیمی از فلفل قرمز یا سبز تمام نیاز روزانه شما به ۸۰ میلی‌گرم را تأمین می‌کند.

کافئین مصرف کنید

اگر می‌توانید ۲۰ دقیقه بعد از ظهر دراز بکشید، یک مطالعه در مقیاس کوچک نشان می‌دهد که یک چرت پس خوردن کافئین می‌تواند در هوشیاری شما تفاوت زیادی ایجاد کند  و به شما کمک کند تا اواخر شب جنب و جوش بیشتری داشته باشید. برای چرت زدن با کافئین، بلافاصله قبل از ۲۰ دقیقه چشم بستن، یک قهوه غلیظ بنوشید. وقتی از خواب بیدار می‌شوید، کافئین وارد بدن می‌شود و احساس شادابی بیشتری می‌کنید.

 

 

 

 

 

 

مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این مطلب، صرفاً جهت گردآوری، بررسی و انتشار اخبار، مطالب، رویکردها و دیدگاه‌های سایر رسانه‌ها منتشر شده و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید پایگاه خبری پیک نکا نیست، لذا ممکن است بخشی از اطلاعات موجود در این مطلب درست نباشد. لطفا در صورت مشاهده هر گونه ایراد مشکل را گزارش کنید.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=38582

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.