• امروز : یکشنبه - ۸ خرداد - ۱۴۰۱
  • برابر با : 28 - شوال - 1443
  • برابر با : Sunday - 29 May - 2022

اخبار ویژه

شرایط جدید تولیدکنندگان بدهکار؛ بانک کشاورزی اجازه اخلال در فرآیند تامین اعتبار کشاورزان را ندارد سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر: ۳ روز هم بازی استرالیا بازی کنیم داور اجازه نمی‌دهد پیروز شویم!/ باید قهرمان می‌شدیم، نه نایب قهرمان هفتادوپنجمین جشنواره کن برندگان خود را شناخت / «برادران لیلا» دست خالی ماند دروغ می‌گویند فوتبال سیاسی نیست/ به ایران ظلم شد خرید بلیت جشن قهرمانی استقلال تیم ملی جوان شده است/ معروف دوست دارد در والیبال ایران مربیگری کند علیرضا بیرانوند به درد پرسپولیس می خورد| حامد لک با بیرانوند رقابت کند چرا یارانه برای ما واریز نشد؟ | گر قبلا یارانه نمی‌گرفتیم، اکنون چه طور برای یارانه جدید ثبت نام کنیم؟ آمادگی تاجیکستان برای توسعه هر چه بیشتر روابط با ایران “اورست” حریف این زنان ایرانی نشد! بسته شدن پرونده سقوط و تسریع در جشن قهرمانی استقلال با کمک پرسپولیس؟ و این بار کتایون ریاحی از سال‌های دور می‌گوید/ افشاگری کتایون ریاحی اینستاگرام را ترکاند! هدف از مراسم روز پرچم خنثی کردن آثار «سیف القدس» است بازتاب گسترده شهر پهپادی ارتش ایران در رسانه‌های اسرائیلی این کار‌ها برای ۵۰سال به بالا‌ها ممنوع است! ابتلا به آبله میمون به ۲۰۰ مورد در ۲۰ کشور رسید

1

چقدر ماهی در هفته بخوریم که خطرنداشته باشد

  • کد خبر : 37408
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۳:۳۱
چقدر ماهی در هفته بخوریم که خطرنداشته باشد
ماهی‌ها و انواع غذاهای دریایی به عنوان یکی از بهترین منابع برای تامین پروتئین بدون چربی و مواد معدنی بدن به شمار می آیند. ماهی‌های چرب به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا-۳ و ویتامین‌‌های A و D از نظر خواص یک قدم از سایر ماهی ها جلوترند.این روزها بسیاری افراد به دلیل شنیدن خبر وجود جیوه در ماهی ها از خوردن ماهی پرهیز می کنند و از این طریق یک منبع غنی از مواد معدنی را از دست می دهند.

به گزارش پیک نکا،  ماهی‌ها از نظر میزان خوردنشان به سه رده تقسیم می‌شوند:

بهترین گزینه‌‌ها که می‌توان ۲ تا ۳ وعده در هفته از آن‌ها خورد، مانند تون سبک کنسرو شده، ساردین، تیلاپیا، میگو، ماهی سالمون یا ‌آزاد، روغن ماهی کوچک (ماهی هادوک).

گزینه‌های خوب که می‌توان یک وعده در هفته از آن‌ها خورد، مانند تون الباکور، ماهی کپور، ماهی حلوای لیمویی، ماهی اسنپر (ماهی سرخو)، تاج ماهی و…

ماهی‌های که باید از آن‌ها اجتناب کرد، مانند کوسه‌ماهی، اره‌ماهی، شاه‌ماهی خالمخالی (king mackerel) و نیزه‌ماهی یا ماهی مارلین و..

اندازه وعده‌های غذایی ماهی‌ها برحسب سن متفاوت است:

کودکان ۲ تا ۳ ساله: یک وعده معادل ۲۸ گرم.

کودکان ۴ تا ۷ ساله: یک وعده معادل ۵۶ گرم.

کودکان ۸ تا ۱۰ ساله: یک وعده معادل ۸۴ گرم

کودکان ۱۱ ساله و بالاتر و بزرگ‌سالان: یک وعده معادل ۱۱۲ گرم.

اگر از ماهی آب‌های محلی خود استفاده می‌کنید، از کارشناسان ماهی در منطقه خودتان مشورت بگیرید. اگر اطلاعاتی در دسترس نبود، خوردن ماهی را در بزرگ‌سالان باید مصرف ماهی‌شان در هفته را به ۱۶۸ گرم محدود کنید. در کودکان زیر ۶ سال این مقدار را به ۲۸ تا ۵۶ گرم در هفته و در کودکان ۶ تا ۱۲ سال به ۵۶ تا ۸۴ گرم در هفته محدود کنید.

 

 

 

 

 

 

 

مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این مطلب، صرفاً جهت گردآوری، بررسی و انتشار اخبار، مطالب، رویکردها و دیدگاه‌های سایر رسانه‌ها منتشر شده و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید پایگاه خبری پیک نکا نیست، لذا ممکن است بخشی از اطلاعات موجود در این مطلب درست نباشد. لطفا در صورت مشاهده هر گونه ایراد مشکل را گزارش کنید.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=37408

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.