• امروز : یکشنبه - ۲۳ مرداد - ۱۴۰۱
  • برابر با : 17 - محرم - 1444
  • برابر با : Sunday - 14 August - 2022

اخبار ویژه

بهره برداری از پروژه آبرسانی سنگر – کفرات نکا با بهره مندی ۱۰۲ خانوار روستایی تخصیص ۱۵۰ تن نهاده دامی به دامداران منطقه هزارجریب نکا گزارش تصویری | سوگواره احلی من العسل به یاد قاسم‌بن‌الحسن در شهرستان نکا گزارش تصویری | وداع با شهدای مدافع حرم در اجتماع بزرگ عاشورائیان نکا تأکید بر اهمیت نظافت مساجد و نمازخانه‌ها/ باید عاشق نماز تربیت کنیم رئیسی: نباید به‌ دلیل برخی حواشی از زیر بار مسؤولیت تصمیمات بزرگ شانه خالی کنیم ایران در کانون توجه «انجمن امنیتی اسپن» سید حسن نصرالله: محاصره اقتصادی جنگ است، مقابله با آن جهاد/ آمریکا و اسرائیل شیطان زمانه هستند حکم مجازات هتک حیثیت در فضای مجازی پروژه سیاه انگلیس برای آوارگان افغان آبخیزداری پادزهری برای سیلاب ها؛ خسارت ۴هزار میلیاردی هر سیل به کشاورزی! برای ترویج نماز در جامعه، نماز سپاه دشمن در کربلا را تبلیغ نکنیم/ وظیفه خطیر مدیران در ترویج نماز پیکر شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی مهمان اجتماع بزرگ عاشوراییان نکا دلیل واقعی اختلال در اینترنت چیست؟ پهپادهای تهاجمی ایران چگونه میدان جنگ را برای مسکو تغییر خواهند داد؟ اتمام عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی ولامده نکا

1

چطور در موج گرما خودمان را خنک کنیم؟

  • کد خبر : 41145
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱:۳۵
تابستان دارد فرا می‌رسد و باید به خصوص در حین موج‌های گرما- دوره‌های طولانی هوای داغ- مراقب سلامت‌تان باشید.

به گزارش پیک نکا، خنک ماندن کلید اصلی حفظ سلامت شما در یک موج گرمایی است. در خانه ماندن و استفاده از وسائل سردکننده و تهویه مطبوع می‌تواند بدن شما را خنک نگه دارد و از بیماری‌های مربوط به گرما جلوگیری کند. اگر مجبور به خروج از خانه هستید، می‌توانید با رفتن به درون مکان‌های عمومی دارای تهویه مانند فروشگاه‌های بزرگ و کتابخانه‌ها خودتان از گرما تا جایی که ممکن است دور بمانید.

یک نکته حیاتی دیگر این است که در امواج گرمایی دور ماندن از خورشید است. تا جایی که می‌توانید از بیرون رفتن از خانه در گرمترین ساعات روز معمولا در فاصله ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر خودداری کنید. فعالیت‌های روزمره‌تان را به ساعات اولیه بامداد یا ساعات نزدیک به غروب منتقل کنید تا از گرمازدگی‌تان جلوگیری شود. اگر بیرون از خانه هستید، پوشیدن لباس‌های سبک هم برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد سودمند است.

در آب‌وهوای داغ، باید نشانه‌های بیماری‌های مربوط به گرما را بشناسید. نشانه‌های از جمله ضعف، سرگیجه و سیاهی رفتن چشم‌ها، سردرد، تهوع، تعریق شدید و غش کردن.

بیماری‌های مربوط به گرما را می‌توان به صورت طیفی توصیف کرد که از بثورات پوستی خفیف ناشی از گرما یا همان به اصطلاح «عرق‌سوز» شدن شروع می‌شود و تا گرمازدگی مرگبار ادامه پیدا می‌کند. در موارد، این بیماری‌های مربوط به گرما بهترین کار است که هر فعالیتی را که دارید انجام می‌دهید، متوقف کنید و در سایه به استراحت بپردازید.

حفظ مایعات بدن نیز برای سالم ماندن در آب‌وهوای گرم مهم است. در طول روز حتی اگر تشنه نیستید، آب بنوشید. اگر در جریان موج گرمایی در حال ورزش کردن یا کار کردن در بیرون هستید، نوشیدن نوشابه‌های ورزشی برای کمک به جایگزینی املاح یا الکترولیت‌های از دست رفته از طریق عرق سودمند است. از مصرف نوشیدنی‌ها حاوی کافئین (قهوه، کولا و..)، قند یا الکل خودداری کنید، چرا که همه آنها با افزیش دادن دفع آب بدن از راه ادرار کم‌آبی بدن را تشدید کنند.

 

 

 

 

 

 

مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این مطلب، صرفاً جهت گردآوری، بررسی و انتشار اخبار، مطالب، رویکردها و دیدگاه‌های سایر رسانه‌ها منتشر شده و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید پایگاه خبری پیک نکا نیست، لذا ممکن است بخشی از اطلاعات موجود در این مطلب درست نباشد. لطفا در صورت مشاهده هر گونه ایراد مشکل را گزارش کنید.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=41145

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.