• امروز : چهارشنبه - ۲۶ مرداد - ۱۴۰۱
  • برابر با : 20 - محرم - 1444
  • برابر با : Wednesday - 17 August - 2022

اخبار ویژه

بهره برداری از پروژه آبرسانی سنگر – کفرات نکا با بهره مندی ۱۰۲ خانوار روستایی تخصیص ۱۵۰ تن نهاده دامی به دامداران منطقه هزارجریب نکا گزارش تصویری | سوگواره احلی من العسل به یاد قاسم‌بن‌الحسن در شهرستان نکا گزارش تصویری | وداع با شهدای مدافع حرم در اجتماع بزرگ عاشورائیان نکا تأکید بر اهمیت نظافت مساجد و نمازخانه‌ها/ باید عاشق نماز تربیت کنیم رئیسی: نباید به‌ دلیل برخی حواشی از زیر بار مسؤولیت تصمیمات بزرگ شانه خالی کنیم ایران در کانون توجه «انجمن امنیتی اسپن» سید حسن نصرالله: محاصره اقتصادی جنگ است، مقابله با آن جهاد/ آمریکا و اسرائیل شیطان زمانه هستند حکم مجازات هتک حیثیت در فضای مجازی پروژه سیاه انگلیس برای آوارگان افغان آبخیزداری پادزهری برای سیلاب ها؛ خسارت ۴هزار میلیاردی هر سیل به کشاورزی! برای ترویج نماز در جامعه، نماز سپاه دشمن در کربلا را تبلیغ نکنیم/ وظیفه خطیر مدیران در ترویج نماز پیکر شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی مهمان اجتماع بزرگ عاشوراییان نکا دلیل واقعی اختلال در اینترنت چیست؟ پهپادهای تهاجمی ایران چگونه میدان جنگ را برای مسکو تغییر خواهند داد؟ اتمام عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی ولامده نکا

3

قاتلین کلسترول خون را بشناسید

  • کد خبر : 4204
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۷:۰۴
کلسترول نوعی چربی است که در خون هم وجود دارد. کلسترول خون از دو منبع اصلی تأمین می‌شود: رژیم غذایی و تولید در کبد. کلسترول رژیم غذایی به‌طور عمده در گوشت، جگر، مغز، تخم مرغ و غذا‌های لبنی به بدن می‌رسد. غذا‌هایی گیاهی کلسترول ندارند. پس از صرف غذا کلسترول از طریق روده جذب و سپس همراه با تری گلیسیرید‌ها درون پوششی پروتئینی بسته‌بندی می‌شود.کبد می‌تواند کلسترول را از خون بردارد یا آن را تولید و به درون خون بریزد. مقدار زیاد کلسترول ال‌دی‌ال با بیماری‌های کرونری قلب در ارتباط است و به آن «کلسترول بد» گفته می‌شود. اما می‌توان با خوراکی‌هایی خاص به جنگ کلسترول رفت.

به گزارش پیگ نکا،  کلسترول نوعی چربی است که در خون هم وجود دارد. کلسترول خون از دو منبع اصلی تأمین می‌شود: رژیم غذایی و تولید در کبد. کلسترول رژیم غذایی به‌طور عمده در گوشت، جگر، مغز، تخم مرغ و غذا‌های لبنی به بدن می‌رسد. غذا‌هایی گیاهی کلسترول ندارند. پس از صرف غذا کلسترول از طریق روده جذب و سپس همراه با تری گلیسیرید‌ها درون پوششی پروتئینی بسته‌بندی می‌شود.کبد می‌تواند کلسترول را از خون بردارد یا آن را تولید و به درون خون بریزد. مقدار زیاد کلسترول ال‌دی‌ال با بیماری‌های کرونری قلب در ارتباط است و به آن «کلسترول بد» گفته می‌شود. اما می‌توان با خوراکی‌هایی خاص به جنگ کلسترول رفت.

جو دوسر
یک کاسه جو دوسر حاوی ۱ تا ۲ گرم فیبر محلول است. این نوع فیبر به کلسترول متصل شده و به بدن شما کمک می‌کند تا آن را از بدن خود خارج کنید.
 لوبیا
مانند جو دوسر، لوبیا سرشار از فیبر محلول است. آن‌ها با هر گزش کلسترول ناخواسته را بیرون می‌آورند. همچنین از نظر پروتئین دارای پروتئین بالایی هستند، بنابراین شما را تمام ساعات بعد از غذا حفظ می‌کنند. فقط کافی است ۱/۲ فنجان را به سالاد ناهار روزانه خود اضافه کنید.
 آجیل
آجیل ممکن است ساده‌ترین میان وعده سالم قلب باشد. البته صحبت ما درباره آجیل بوداده و همراه با نمک نیست. بلکه درباره آجیل تازه یا خام بدون نمک صحبت می‌کنیم.
 سیب
یک سیب در روز شما را از مراجعه به پزشک متخصص قلب و عروق دور نگه می‌دارد. فقط مطمئن شوید که قبل از خوردن آن‌ها پوست سیب را بر ندارید. پوست‌های سیب حاوی پکتین؛ نوعی فیبر محلول بر پایه گیاه است. این بدان معناست که میان وعده شما در عین حال که به شما در از بین بردن کلسترول LDL کمک می‌کند، مزایای سلامتی شگفت آوری دارد.
 آووکادو
آووکادو قلب شما را سالم نگه می‌دارد چرا که سرشار از مواد مغذی است. اسید‌های چرب موجود در این میوه کلسترول را کاهش داده و بخش مهمی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای قلب سالم است.
 شکلات تلخ
تحقیقات نشان داده است که خوردن شکلات تلخ می‌تواند کلسترول LDL را کاهش داده، فشار خون را کاهش داده و کلسترول HDL را افزایش دهد.
 سیر
پخت و پز با سیر فقط خانه شما را مانند یک رستوران ایتالیایی نخواهد کرد. این سبزی می‌تواند قلب شما را سالم نگه دارد. سیر حاوی ترکیبات گیاهی است که کلسترول را کاهش می‌دهد.
لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=4204

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.