• امروز : جمعه - ۸ مهر - ۱۴۰۱
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1444
  • برابر با : Friday - 30 September - 2022

اخبار ویژه

گزارش تصویری | امت رسول‌الله در نکا به میدان آمدند گزارش تصویری | مردم شهرستان نکا یکصدا علیه اغتشاشگران یک مرگ مشکوک مخالفان نظام را به میدان آورد/ تنها راه پیروزی امت اسلام مقاومت در برابر دشمن است گزارش تصویری | ققنوس سرد آسایش از این جهنم خیس سر بر می‌آورد بهره برداری از پروژه آبرسانی سنگر – کفرات نکا با بهره مندی ۱۰۲ خانوار روستایی تخصیص ۱۵۰ تن نهاده دامی به دامداران منطقه هزارجریب نکا گزارش تصویری | سوگواره احلی من العسل به یاد قاسم‌بن‌الحسن در شهرستان نکا گزارش تصویری | وداع با شهدای مدافع حرم در اجتماع بزرگ عاشورائیان نکا تأکید بر اهمیت نظافت مساجد و نمازخانه‌ها/ باید عاشق نماز تربیت کنیم رئیسی: نباید به‌ دلیل برخی حواشی از زیر بار مسؤولیت تصمیمات بزرگ شانه خالی کنیم ایران در کانون توجه «انجمن امنیتی اسپن» سید حسن نصرالله: محاصره اقتصادی جنگ است، مقابله با آن جهاد/ آمریکا و اسرائیل شیطان زمانه هستند حکم مجازات هتک حیثیت در فضای مجازی پروژه سیاه انگلیس برای آوارگان افغان آبخیزداری پادزهری برای سیلاب ها؛ خسارت ۴هزار میلیاردی هر سیل به کشاورزی! برای ترویج نماز در جامعه، نماز سپاه دشمن در کربلا را تبلیغ نکنیم/ وظیفه خطیر مدیران در ترویج نماز

0

طراحی یک بازی برای نوجوانان براساس کلیله و دمنه

  • کد خبر : 6426
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۵:۲۰
طراحی یک بازی برای نوجوانان براساس کلیله و دمنه
بازی مهره و صفحه «زاهد و دزدان» بر اساس حکایتی از کلیله و دمنه، طراحی و آماده تولید در کانون پرورش فکری شده است.

به گزارش پیک نکا، ۱۰ بازی رومیزی و کارتی برگرفته از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی و ادبیات معاصر از مجموعه «میز بازی ایرانی» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طراحی شده است. بازی رومیزی «زاهد و دزدان» یکی از بازی‌های این مجموعه است که از سوی فرحناز ورنان برای کودکان بالای هفت سال طراحی شده است.

ورنان در مورد ایده این بازی توضیح داد و گفت: سرگرمی «زاهد و دزدان» بر اساس حکایتی از کلیله و دمنه با عنوان «گوسفند قربانی» طراحی شده است؛ این بازی از خانواده مهره و صفحه است که در آن یک بازیکن نماینده‌ سه فرد طماع با عنوان دزدان و بازیکن دیگر در نقش زاهد است؛ بازی «زاهد و دزدان» تمرین مستمر مبحث احتمال و پیش‌بینی را در خود جای داده و موجب تقویت قدرت پیش‌بینی، احتمال و همچنین تصمیم‌گیری و انتخاب در فرد می‌شود؛ علاوه بر این موارد تلفیق شانس و فکر در بازی بر جذابیت بازی افزوده است.

وی در مورد ویژگی‌های یک داستان خوب برای طراحی بازی افزود: داستان‌ها هر چه‌قدر فضاسازی بهتر و گویاتری داشته باشند و شخصیت‌های درون آن به خوبی تعریف شده باشند، در طراحی سرگرمی به طراح امکانات و دسترسی بیش‌تری برای پرداخت بازی می‌دهند.

به گفته طراح بازی «شوآن»، حفظ کیفیت محصول از لحاظ محتوا و کیفیت ظاهری، مواد تولیدی، معرفی از طریق رسانه در قالب انیمیشن و سایر ابزارهای تبلیغاتی و همچنین عرضه گسترده در سطح کشور و فروش به صورت حضوری و اینترنتی، به جذب مخاطبان کمک مؤثری می‌کند.

او تأکید کرد: ارزش‌گذاری بیشتر برای بازی‌های ایرانی، جمع‌آوری جدی‌تر بازی‌های غیرایرانی از سطح کشور، امانت دادن بازی برای زمان معین و دریافت مبلغ اندک در قبال امانت‌دهی به شرط دارا بودن کارت عضویت کافه بازی، تولید بازی با موادهای مختلف و قیمت‌هایی در سه سطح ضعیف تا قوی با توجه به قدرت خرید خانواده‌ها، از دیگر مواردی است که در پذیرش مخاطبان تأثیر دارد.

طراح بازی «زاهد و دزدان» ضعف نپرداختن به ظرفیت‌های ادبی در طراحی سرگرمی‌ها را ناشی از آشنایی کم با ارزش و پتانسیل آثار غنی ادبی، عدم ترویج و معرفی این آثار دانست و افزود: در صورتی‌ که همین مهم به تنهایی می‌تواند بخش مهم و دامنه گسترده‌ای در پیشبرد صنعت اسباب‌بازی در مسیر صحیح بر دوش گیرد، زیرا ایران ما در این زمینه بسیار غنی هستند.

او در پایان سخنانش گفت: صنعت بازی‌های رومیزی در آینده‌ای نزدیک بسیار رشد خواهد کرد و به‌طور قطع تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌ویژه در سال جهش تولید یکی از عوامل اصلی این رشد و پیشرفت خواهد بود.

طرح بازی‌های رومیزی به سفارش مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۷ شکل گرفته است.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=6426

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.