• امروز : پنج شنبه - ۱۷ آذر - ۱۴۰۱
  • برابر با : 15 - جماد أول - 1444
  • برابر با : Thursday - 8 December - 2022

اخبار ویژه

واحد ۴ بخار نیروگاه نکا پس از پایان تعمیرات غیر مترقبه وارد مدارتولید شد ادامه بازی علی کریمی در زمین دشمن/ جادوگری که دست از جادوی مردم ایران برنمی‌دارد آیا بن سلمان به سرنوشت سادات دچار می شود؟ «فردوس» گروهی آتش به اختیار در گیلان/ خادمانی که سلامت را برای مناطق محروم به ارمغان می‌آورند چرا اصلاح‌طلبان در پازل تجزیه‌طلبان بازی می‌کنند؟!/ تلاش برای کلید زدن مجدد آشوب‌ها با چاشنی معیشت و اقتصاد جام جهانی، نمایشگاه نفرت ملت‌ها از رژیم صهیونیستی/ آزادی فلسطین، شعار محوری در قطر استفاده از فرصت و ظرفیت‌های عظیم دریا به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود دستور “بانیان آشوب” برای به خیابان کشاندن کودکان!/ رفراندوم تشییع حاج‌قاسم و مشکل جریان چپ بی‌خیال شهادت، شاسی بلند ما را کِی می‌دهید؟ هتریک دروغ‌پراکنی علی کریمی در ۴۸ ساعت/ جا زدن تصویر تصادف به جای یک معترض واکنش فدراسیون فوتبال به شیطنت آمریکایی‌ها/ قدردانی از عنایت رهبر انقلاب به تیم ملی کوکتل‌اندازهای دهه ۶۰ چه کسانی بودند؟ مخالفت پرستاران با تصمیم عجولانه وزارت بهداشت/ کارانه‌ای که علی‌الحساب نیست وعده ‌آبفای مازندران برای ساخت مخزن آب شُرب روستاهای منطقه سُرخ‌آباد برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی هفته بسیج در آمل شروع پیشرفت کشور در حوزه های مختلف از آموزش و پرورش است

3

ریزمغذی های ضروری برای سلامت قلب

  • کد خبر : 15039
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
برای سلامتی قلب راه های زیادی وجود دارد که یکی از این راه ها پیروی از رژیم غذایی سالم و مصرف ویتامین ها و مواد معدنی دوستدار قلب است.

به گزارش پیک نکا، برای سلامتی قلب راه های زیادی وجود دارد که یکی از این راه ها پیروی از رژیم غذایی سالم و مصرف ویتامین ها و مواد معدنی دوستدار قلب است.

در ادامه چند ویتامین و ماده معدنی که مصرف آن ها علاوه بر سلامت عمومی بدن به ویژه برای سلامت قلب مفید است به نقل از سایت “شیف ویتامینز” آورده شده است:

۱) اسیدهای چرب امگا ۳

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ به تقویت قلب و سلامت آن کمک می کند. دریافت مقدار کافی امگا ۳ در رژیم غذایی دشوار است زیرا بدن ما به طور طبیعی این نوع اسیدهای چرب را تولید نمی کند. اگر فقط به اندازه کافی در رژیم غذایی خود امگا ۳ دریافت نمی کنید، مصرف روغن کریل برای شما مفید خواهد بود. روغن کریل یک مکمل استخراج شده از یک گونه کریل ساکن در قطب جنوب است. کریل یک نوع خرچنگ کوچک مانند میگو است که در اقیانوس جنوبی زندگی می کند. این حیوان در پایین ترین زنجیره غذایی واقع شده و از فیتوپلانکتون ها یا جلبک های دریایی میکروسکوپی تغذیه می کند.

۲) ویتامین D

مطالعات زیادی به این واقعیت اشاره دارد که کمبود ویتامین D می تواند سلامت افراد را در معرض خطر قرار دهد. ویتامین D در واقع زمانی که در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، توسط بدن تولید می شود و به تنظیم فشار خون کمک می کند. با این حال، عواملی مانند قرار گرفتن کمتر در معرض نور خورشید، چاقی و سن می توانند منجر به کمبود این ویتامین ضروری در بدن شوند. بسیاری از افراد به مکمل های ویتامین D نیاز دارند تا کمبود آن را در بدن خود جبران کنند.

۳) منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در سبزیجات سبز تیره، آجیل و غلات سبوس دار و برخی دیگر از مواد غذایی یافت می شود. کمبود منیزیم با فشار خون بالا مرتبط است. برای به دست آوردن میزان مورد نیاز روزانه منیزیم یا مکمل آن را مصرف کنید یا به خوردن غذاهای غنی از منیزیم مانند اسفناج خام، سویا، آووکادو و حتی شکلات تلخ رو بیاورید.

۴) آنزیم CoQ10

آنزیم CoQ10 در حالی که از نظر فنی یک آنزیم است اما دست در دست با ویتامین ها در بدن کار می کند و مطالعات زیادی فواید مختلف آن را نشان داده است. این ماده را می توان به طور طبیعی در بالاترین غلظت در بیشتر گوشت ها و همچنین محصولات سویا و مغزهای خاص یافت. غلظت نسبتاً کم CoQ10 در غذاهای مصرفی روزمره به آن معناست که افراد برای دریافت میزان کافی از این آنزیم مجبور به مصرف مکمل های آن هستند.

۵) اسید فولیک

اسید فولیک که اغلب با عنوان ویتامین B9 شناخته می شود، یکی دیگر از ویتامین های مورد نیاز برای سلامت قلب است. این ویتامین به تنظیم میزان هموسیستئین، یک اسید آمینه مرتبط با خطر احتمالی لخته شدن خون، موجود در جریان خون کمک می کند. منابع طبیعی سرشار از ویتامین B9 شامل کلم بروکلی، عدس، جوانه بروکسل و مارچوبه است.

۶) پتاسیم

مدت هاست که پتاسیم برای تنظیم سطح فشار خون شناخته شده است. یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات می تواند به شما در رسیدن به مقدار توصیه شده پتاسیم در روز کمک کند که طبق نظر انجمن غذا و تغذیه در انستیتوی پزشکی آمریکا ۴۷۰۰ میلی گرم است. در حالی که گفته می شود موز غنی از پتاسیم است، سیب زمینی در واقع پتاسیم دو برابر بیشتر از موز در اندازه مشابه دارد. پتاسیم نیز می تواند به صورت مکمل مصرف شود.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=15039

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.