• امروز : سه شنبه - ۲۵ مرداد - ۱۴۰۱
  • برابر با : 19 - محرم - 1444
  • برابر با : Tuesday - 16 August - 2022

اخبار ویژه

بهره برداری از پروژه آبرسانی سنگر – کفرات نکا با بهره مندی ۱۰۲ خانوار روستایی تخصیص ۱۵۰ تن نهاده دامی به دامداران منطقه هزارجریب نکا گزارش تصویری | سوگواره احلی من العسل به یاد قاسم‌بن‌الحسن در شهرستان نکا گزارش تصویری | وداع با شهدای مدافع حرم در اجتماع بزرگ عاشورائیان نکا تأکید بر اهمیت نظافت مساجد و نمازخانه‌ها/ باید عاشق نماز تربیت کنیم رئیسی: نباید به‌ دلیل برخی حواشی از زیر بار مسؤولیت تصمیمات بزرگ شانه خالی کنیم ایران در کانون توجه «انجمن امنیتی اسپن» سید حسن نصرالله: محاصره اقتصادی جنگ است، مقابله با آن جهاد/ آمریکا و اسرائیل شیطان زمانه هستند حکم مجازات هتک حیثیت در فضای مجازی پروژه سیاه انگلیس برای آوارگان افغان آبخیزداری پادزهری برای سیلاب ها؛ خسارت ۴هزار میلیاردی هر سیل به کشاورزی! برای ترویج نماز در جامعه، نماز سپاه دشمن در کربلا را تبلیغ نکنیم/ وظیفه خطیر مدیران در ترویج نماز پیکر شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی مهمان اجتماع بزرگ عاشوراییان نکا دلیل واقعی اختلال در اینترنت چیست؟ پهپادهای تهاجمی ایران چگونه میدان جنگ را برای مسکو تغییر خواهند داد؟ اتمام عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی ولامده نکا

2

رسانه چینی: ظهور کانال لجستیک بین‌المللی جدید در دریای خزر

  • کد خبر : 41276
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱:۰۷
کارشناسان چینی خط جدید دریایی – ریلی نینگشیا به ایران را مسیری کم‌هزینه برای انتقال کالاهای چینی از این منطقه و مناطق اطراف به ایران و خاورمیانه می‌دانند.

به گزارش پیک نکا، روزنامه چینی گلوبال تایمز با اشاره به حرکت نخستین قطار باری از منطقه خودمختار نینگشیا چین به مقصد ایران راه‌اندازی این قطار دریایی – ریلی را سرآغاز ظهور یک کانال لجستیک بین‌المللی جدید از طریق دریای خزر دانست.

این گزارش افزود: این خط جدید آبی‌خاکی به همراه دیگر مسیرهای ریلی که چین را به اروپا وصل می‌کنند یک شبکه حمل‌ونقلی جهانی شامل دریا، ریل و جاده را تشکیل می‌دهند.

خط جدید دریایی- ریلی که نینگشیا را به ایران وصل می‌کند ۸۵۰۰ کیلومتر طول دارد و از ینچوان، پایتخت منطقه خودمختار نینگشیا شروع می‌شود و از خاک قزاقستان وارد دریای خزر شده و از طریق این دریا به بندر انزلی در شمال ایران می‌رسد.

مدت زمان حمل کالا از این خط ۲۰ روز است که ۲۰ روز از مسیرهای معمول کمتر است و می‌تواند هزینه تمام‌شده انتقال کالا از این منطقه به ایران را ۸۹۷ دلار به ازای هر کانتینر کاهش دهد.

نخستین قطار باری که به مقصد ایران راه افتاده است ۵۱ کانتینر کالا به ارزش ۳.۰۶ میلیون دلار را حمل می‌کند.

کارشناسان چینی خط جدید دریایی – ریلی نینگشیا به ایران را مسیری کم‌هزینه برای انتقال کالاهای چینی از این منطقه و مناطق اطراف به ایران و خاورمیانه می‌دانند. به‌ویژه شرکت‌هایی که در زمینه صنایع سبک، الکترونیک، های تک و انرژی‌های نو فعالیت دارند می‌توانند از طریق این خط جدید کالاهای خود را به ایران و سایر کشورهای خاورمیانه صادر کنند. از سوی دیگر چین می‌تواند بخشی از نیاز خود به واردات مواد خام را از طریق این خط تأمین کند.

این خط دریایی – ریلی که در چارچوب سیاست چین برای احیای جاده ابریشم و توسعه ارتباطات درون آسیایی ترسیم شده است مسیری است که هم از تحریم‌های غرب علیه ایران در امان است و هم از دسترس ارتش‌های غربی خارج است. به گفته رسانه‌های چینی این خط می‌تواند نقش مهمی در توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و منطقه نینگ شیا داشته باشد.

در سال ۲۰۱۷ نخستین قطار از مناطق مرکزی چین حرکت کرد و با عبور از قزاقستان و ترکمنستان به ایران رسید. از آن زمان با هدف احیای جاده ابریشم، شبکه خطوط ریلی که چین را به کشورهای آسیایی همسایه متصل می‌کنند روز به روز توسعه بیشتری پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش نینگشیا یک منطقه خودمختار در شمال غربی چین است که مسلمانان هوی در آن زندگی می‌کنند. ۲۰ درصد کل مسلمانان هوی در چین ساکن این منطقه هستند.

 

 

 

 

 

 

 

مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این مطلب، صرفاً جهت گردآوری، بررسی و انتشار اخبار، مطالب، رویکردها و دیدگاه‌های سایر رسانه‌ها منتشر شده و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید پایگاه خبری پیک نکا نیست، لذا ممکن است بخشی از اطلاعات موجود در این مطلب درست نباشد. لطفا در صورت مشاهده هر گونه ایراد مشکل را گزارش کنید.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=41276

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.