به گزارش پیک نکا، پس از ورود ماسکهای لاکچری با قیمتهای نجومی به بازار و شبکههای مجازی، اکنون خبر از برگزاری «شو» و «ایونت»های پوشاک تابستانی همراه با عرضه ماسکهای لاکچری و کرونایی به گوش میرسد. فاخر و گرانبهابودن از ویژگیهای ماسکهایی است که در این شوی متفاوت بر صورت مانکنهای اغلب دهه هفتادی جا خوش میکند و مزیت دیگرشان که لاکچریپسندان را مجذوب میکند، لیبلهای چشمنواز برندهای جهانی است. رونمایی از کالکشن فصلی، ایونت اروپایی، رویداد با کانسپت کرونایی و آیندهنگر گاهی در یکی از واحدهای سوپرلوکس محدوده الهیه و گاهی هم در یکی از باغهای بسیار مجلل اطراف لواسان برگزار میشود. بازدیدکنندگان و مهمانان اغلب یا «استایلیست» یا «بلاگرهای فشن» و یا مشتریهایی هستند که مُد، کسبوکار پُرسودشان است. البته عدهای از مهمانها، این صنعت باشکوه و «ترند»های زاییدهشده پس از آن را بهعنوان یک سرگرمی مدرن دنبال میکنند. در یکی از روزهای داغ تابستانی، برخلاف توصیه به رعایت فاصلههای اجتماعی و بهداشتی، به ایونتی شلوغ و پرجمعیت در یکی از محلههای شمال شهر دعوت میشویم. این گزارش حاصل چندساعت ایونتگردی است.
پس از پرداخت اینترنتی ورودی ۷۰هزار تومانی شوی ستهای لاکچری دوران کرونایی، نشانی محل برگزاری برایم ارسال میشود. در روز و ساعت پیامکشده در محل شو (فضایی نیمهتاریک، گلآرایی شده، با موسیقی ملایم) حاضر میشوم. افراد یا ۲ به ۲ و یا بهصورت گروههای چندنفری کنار میزهای پایهبلند پذیرایی با روکشهای ساتن ارغوانیرنگ (تم ایونت ارغوانی است)، ایستادهاند. روی هر میز در کنار لیوانهای شیک، شربتهای گیاهی و صنعتی، اسپری ضدعفونی، دستمال کاغذی و بروشورهای ویژه ایونت با موضوع کرونا قرار دارد. گارسونها با آرایش غلیظ و لباسهای یکدست و البته ارغوانی، لابهلای جمعیت، این طرف و آن طرف میروند و میزهای خالی را از شربت و میوههای نوبرانه پر میکنند. هنوز کمتر از یک ساعت به آغاز شوی ماسکهای لاکچری و کرونایی باقی مانده است. میزبانان در گروههای مختلف با لباسهایی گشاد و ویژه که با هر تکان نمایی تازه از آنها جلوهگری میکند به خوشامدگویی مشغول هستند و وعده یک شوی متفاوت را به مهمانان میدهند. سبدهای گل برای تبریک، گوشهای از سالن لوکس تلنبار شدهاند. همچنان به تعداد مهمانان افزوده میشود. ساعت۱۹ است که صدای نرم و کشدار یکی از میزبانان ما را به سمت راست، ورودی سالن شو، دعوت میکند. همهچیز خیلی شیک و مدرن است. سالن شو از دوطرف سکوهای نورانی دارد که به یک راه مستقیم و باریکT مانند، مقابل صندلی مهمانهای منتظر، ختم میشود. بالای سکوها را یک پرده دیجیتال ارغوانی پوشانده است که مدام نام برندهای معروف جهان را نمایش میدهد. در سالن بسته میشود و فضا تاریکتر. اکنون تنها نور سکوها، مقصد نگاه مهمانها میشود. میزبانان ۶ نفر هستند که به نوبت روی سکو میآیند و ضمن معرفی خودشان، خیلی کوتاه از رزومه فعالیتهایشان پیرامون طراحی لباس و مد میگویند. بالاخره مراسم اصلی با ورود پیچ و تابدار نخستین «مانکن» به سکو آغاز میشود. یک ماسک تیره توری با نشانهایی از یک برند مشهور فرانسوی که با شالش هماهنگ شده، بر صورت دارد.