• امروز : شنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۱
  • برابر با : 20 - شوال - 1443
  • برابر با : Saturday - 21 May - 2022

اخبار ویژه

شناسایی ۴۸۸ بیمار جدید/ فوت ۱۲ نفر در شبانه‌روز گذشته ویژگی جدید از اینستاگرام در راه است گزارش تصویری | اولین راهپیمایی باشکوه روز قدس قرن جدید در شهرستان نکا ساخت المان ۶ خلبان شهید در مازندران کلید خورد اصلاح‌طلبان با تخریب دولت می‌خواهند عملکرد گذشته خود را پاک کنند بیانیه ۴۰ دفتر بسیج دانشجویی در محکومیت اهانت به قرآن/ توهین به مقدسات اسلام از مصادیق جهل مدرن است آبرو می‌برند تا شهرت بخرند/ انحراف در عدالت‌خواهی چگونه به‌ وجود آمد؟ افزایش قیمت‌ها به‌رغم نظر رئیس‌جمهور، سنگ‌اندازی علیه دولت نیست؟/وقتی بیشتر مدیران شهرستان‌ها از دولت قبل همچنان مشغول کار باشند! دیپلمات سابق آمریکایی: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه نتیجه عکس خواهد داد +فیلم نرخ تورم فروردین ۱۴۰۱ برای خانوارهای کشور زیر ۴۰ درصد شد اندر حکایت اظهارات وقیحانه فائزه هاشمی! اعتراف صهیونیست‌ها به هراس از یگان «رضوان» حزب‌الله در مرز لبنان شب قدر، ناب‌ترین فرصت معنوی/زمزمه‌های ناب بندگی در بهار قرآن استاندار: ۴۶ هزار میلیارد تومان برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی مازندران نیاز است ۸۹۲ میلیارد تومان از اعتبار سفر دولت به مازندران جذب شد تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی مازندران ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

1

در دنیا خانم‌ها در فیلمسازی محلی از اعراب برای تکنیسین‌های پشت دوربین یا صاحبان فکر ندارند

  • کد خبر : 30806
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
محمدتقی فهیم در برنامه سینمایی «هفت» گفت:در دنیا اینگونه است که خانم‌ها در فیلمسازی محلی از اعراب برای تکنیسین‌های پشت دوربین یا صاحبان فکر ندارند و عموماً جلوی دوربین از آنها استفاده می‌شود.

به گزارش پیک نکا، در نشست نقد و بررسی فیلم «ابلق» نرگس آبیار در برنامه «هفت» محمدتقی فهیم  درباره فیلمسازی خانم آبیار گفت: ایشان در میان چند خانم فیلمسازی که از دستاوردهای سینمای ما بوده که توانسته در سینما به لحاظ کمّی قدم‌های خوب بردارد البته از نظر کیفی نیز دچار فراز و فرودهای بسیاری بوده است. در دنیا اینگونه است که خانم‌ها در فیلمسازی محلی از اعراب برای تکنیسین‌های پشت دوربین یا صاحبان فکر ندارند و عموماً جلوی دوربین از آنها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: نرگس آبیار در حال حاضر برای ماندگاری در سینما قدم برداشته است و فیلم جدیدش علیرغم ضعف‌هایی که دارد اما نشان می‌دهد حالا نسبت به فیلم‌های قبلی‌اش رو به رشد است. باید تغییر در روش گرفتن نماهایش با دوربین بدهد؛ دوربین روی دست الزاماً همه جا بد نیست و اتفاقاً در دنیا تبدیل به سبکی شده است و پسامدرن محسوب می‌شود. در هر حال، خانم آبیار باید بداند زمانی که قصه می‌گوید، دوربینش را متناسب با قصه‌گویی تنظیم کند نه بر اساس التهاب کاذب و غیرلازم.

فهیم  در ادامه به حرکت دوربین روی دست اشاره کرده و افزود: در فیلم قبلی خانم آبیار که درباره تروریست بود و تنش‌های کویری و خشونت داشت، بیشتر قابل قبول بود. اما اینجا در «ابلق» دوربین روی دستش غلط است چون این جماعت در فیلم دوربین روی دست نمی‌خواهد بلکه دوربین روی ریل می‌بود چون این طبقه که به نمایش گذاشته دچار بلایایی هستند که اساساً فاقد این تنش های بیرونی‌اند و به صورت یک کاست درونی زندگی می‌کنند که می‌طلبد با دوربین نزدیک شود و ارتباط خوب برقرار کند. بنابراین اصلی‌ترین مشکلش همین است.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=30806

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.