• امروز : شنبه - ۵ آذر - ۱۴۰۱
  • برابر با : 3 - جماد أول - 1444
  • برابر با : Saturday - 26 November - 2022

اخبار ویژه

وعده ‌آبفای مازندران برای ساخت مخزن آب شُرب روستاهای منطقه سُرخ‌آباد برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی هفته بسیج در آمل شروع پیشرفت کشور در حوزه های مختلف از آموزش و پرورش است مازندران در ردیف اول آمار طلاق / کانون وکلا باید به قانون مبارزه با فساد تبدیل شود دل‌نگرانی هسته سخت اصلاحات از جهاد تبیین فرمانده سابق اطلاعات سپاه/ چرا باند مصی علی‌نژاد درخواست حمله نظامی به ایران دارد؟ افشای پشت پرده حضور آزمایشی USV آمریکایی در خلیج‌فارس/ راز موفقیت ۴۰ ساله سپاه و ارتش در حفاظت از آبهای ایران بهتر مشخص شد +عکس مروری بر احضار بازیگران به دادسرا/ هنرمندی که نقش اصلی خود را فراموش کرده «شاهد-۱۳۶ ایران»؛ الگوی تایوان در ساخت پهپاد کامیکازه سردار سلیمانی: رویکرد جهاد خدمت در بسیج با تشکیل بسیج سازندگی اعتلا یافت آستین همت بسیج برای محرومیت‌زدایی/همدلی مومنانه با توزیع بسته‌های معیشتی تداوم دارد بسیج تجارت پر سود در همه جوانب/ اجرای ۱۱۰ برنامه هفته بسیج در شهرستان نکا حل مشکل برق شهرک صنعتی نکا در آینده نزدیک دانش‌آموزان همواره پای انقلاب و کشور بوده و هستند/ از توهین‌کنندگان به مقدسات بیزاریم گزارش تصویری | حضور باشکوه مردم نکا در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان مردم در برابر مردم؛ فتنه جدید دشمن در حوادث اخیر گزارش تصویری | خروش خشم مردم نکا در پی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ

0

تکنیک جادویی برای دور کردن عصبانیت از خود

  • کد خبر : 9433
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
تکنیک جادویی برای دور کردن عصبانیت از خود
برای اینکه مدام عصبانی نشویم و به سرعت از کوره در نرویم،‌ با کنترل هیجانات منفی و حفظ تعادل روانی، ‌تمرکز خود را بر روی احساسات و عکس‌العمل مثبت قرار دهیم.

به گزارش پیک نکا، شیدا عباسی اظهار داشت: بعضی مواقع بروز هیجانات دلیل خاصی ندارند از این رو چنانچه فردی در مواقعی احساس می کند عصبانی است، بهتر است که بداند این احساس ممنوع نیست بلکه چیزی که ممنوع است یاد نگرفتن چگونگی تعامل و سازگاری با این احساس است.

وی با بیان اینکه هیجانات در هر لحظه می‌آیند و می‌روند و این افراد هستند که باید خود را برای مواجهه با احساسات مثبت و منفی، آماده سازند، افزود: برخی مواقع بروز هیجانات دلیل خاصی ندارد و هنگامی که دلیل خاصی برای بروز احساس و هیجان نمی توان یافت، تمرکز خود را باید بر روی یافتن و به وجود آوردن احساس خوب و مثبت گذاشت.

این رواندرمانگر تصریح کرد: فرد احساسی و عصبی هر زمان که هیجانی شد، حتما نباید سریعا واکنش نشان دهد بلکه با کمی صبر و حوصله و عکس‌العمل مناسب، اطراف خود را ببیند و در صورتی که ایستاده، ‌بنشیند و یا با تغییر مکان و موقعیت،‌ سعی در کنترل و مدیریت هیجان بوجود آمدن درون خود کند.

عباسی گفت: زندگی روزانه هر فرد احتمال دارد که مملو از حوادث پیش بینی نشده و به دنبال آن هیجانات گوناگون باشد، از این رو می توان با ثبت روزانه حالات عصبانیت و اضطراب بوجود آمده در یک دفترچه یادداشت شخصی تا حدود زیادی از چگونگی بروز این هیجانات آگاه شد. این روش به اثبات رسانده تأثیر قابل ملاحظه ای بر یادآوری و کنترل خشم و هیجانات افراد حادثه دیده خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: برای حفظ تعادل و از طرفی تعامل مناسب با دیگران در مواقع بروز خشم و عصبانیت نیاز است که شدت اضطراب و ناامیدی خود را تحت کنترل درآورده و از بوجود آمدن رنجش و ناراحتی در اطرافیان جلوگیری کرد.

این رواندرمانگر شناختی رفتاری از پوزش خواهی،‌ تنظیم تنفس و ضربان قلب،‌ مشورت با افراد مطمئن، پیاده روی برای تمدد اعصاب،‌ عدم تمرکز بر اتفاقات منفی، اشتغال و سرگرمی، ورزش و فعالیت جسمی و مطالعه به عنوان راههای برقراری تعادل و کنترل عصبانیت یاد کرد و افزود: در صورت ادامه داربودن عصبانیت و اختلالات هیجانی، مراجعه به رواندرمانگر مجرب برای دستیابی به آرامش پایدار توصیه می شود.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=9433

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.