• امروز : شنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۱
  • برابر با : 27 - شوال - 1443
  • برابر با : Saturday - 28 May - 2022

اخبار ویژه

این کار‌ها برای ۵۰سال به بالا‌ها ممنوع است! ابتلا به آبله میمون به ۲۰۰ مورد در ۲۰ کشور رسید یارانه خرداد چه زمان قابل برداشت است؟ | یارانه نقدی خرداد کی واریز می شود؟ حالا نوبت کره جنوبی است! مقابله با پدیده گرد و غبار از مهمترین اولویت‌های دستگاه دیپلماسی است واکنش سخنگوی دولت به لغو بازی فوتبال ایران و کانادا خیال پرسپولیسی‌ها از خرید جدیدشان راحت شد بیانی: فدراسیون فوتبال کشتی به گِل نشسته است/ قهرمانی استقلال را باید به یک نفر ویژه تبریک گفت با حمله به تل آویو سیلی بزرگی به اسرائیل نواختیم این ستاره در پرسپولیس ۲۰۰ تایی می‌شود کلوپ: نمی‌دانم چه حسی خواهم داشت اگر قهرمان شویم/ تاریخ می‌گوید رئال مادرید شانس بیشتری دارد خبر خوش دولت برای حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان واریز شد؟ بلینکن: سوئد و فنلاند بزودی عضویت ناتو را بدست خواهند آورد گزارش تصویری | گرامیداشت شهادت نوح‌الائمه(ع) در گلزار شهدای نکا شلیک چند موشک در جواب چند تیر ترور شهید صیادخدایی/ اخذ مالیات از مردم بدون تبعیض و با خدمات مناسب باشد اروپا به دنبال جایگزین گاز روسیه؟

2

تاثیر عجیب این ماده معدنی بر خلق و خوی و سلامت زنان

  • کد خبر : 36162
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۳:۱۰
تاثیر عجیب این ماده معدنی بر خلق و خوی و سلامت زنان
کمبود ویتامین ها در بدن می تواند برای سلامت خطرناک باشد که یکی از عناصر مورد نیاز بدن منیزیم است .

به گزارش پیک نکا، کمبود مواد معدنی در بدن از جمله مواردی است که می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. یکی از شایع‌ترین کمبودها مربوط به منیزیم است. کاهش این ماده معدنی در بدن سبب اضطراب، ضربان نامنظم قلب و فشار خون می‌شود. در ادامه به بررسی فواید این ماده معدنی برای بانوان می‌پردازیم.

چرا منیزیم اهمیت دارد؟

منیزیم توسط هر سلول در بدن استفاده می‌شود و دومین ماده معدنی شایع داخل سلولی است و هر روز در بیش از ۳۰۰ واکنش آنزیمی در بدن نقش دارد. منیزیم برای تبدیل مواد مغذی به انرژی قابل استفاده برای سلول ها نقش دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد که دچار کمبود منیزیم هستند، خستگی و حتی گاهی اوقات کاهش وزن را تجربه می‌کنند.

منابع منیزیم را می شناسید؟

بهترین منابع حاوی منیزیم، مغزها و دانه‌ها، سبزیجات برگ‌سبز، غلات کامل و حبوبات هستند. برخی منابع شناخته شده منیزیم شامل موز، شیر، برنج قهوه‌ای، میگو، کلم بروکلی، جو دوسر، اسفناج، کنجد، شیرسویا و کره‌ بادام زمینی هستند.

بهبود بخشیدن به عملکرد ورزشی

خوردن منیزیم در هنگام ورزش برای جلوگیری از گرفتگی عضلات مفید است و به گردش خون در عضلات کمک می‌کند.

مبارزه کردن با افسردگی

تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف منیزیم به بهبود خلق و خو کمک می‌کند و از این رو می‌توان از آن به عنوان یک ماده معدنی ضد افسردگی نام برد.

کمک به بهبود علائم سندروم پیش ‌از ‌قاعدگی

سندروم پیش از قاعدگی، در سن باروری، یکی از رایج‌ترین اختلالات در میان زنان است. علایم آن شامل احتباس آب، گرفتگی‌های شکمی، خستگی و تحریک‌پذیری بالا و تغییر در خلق‌و خوست. منیزیم در بهبود خلق‌وخو، کاهش احتباس آب و کاهش دیگر علایم سندروم پیش از قاعدگی موثر است.

سلامت استخوان

منیزیم برای تشکیل استخوان ضروری است. این ماده به جذب کلسیم توسط استخوان و فعال‌کردن ویتامین D در کلیه‌ها کمک می‌کند. مصرف منیزیم به میزان مناسب، بر افزایش تراکم استخوان و کاهش خطر پوکی استخوان در زنان یائسه تأثیرگذار است.

 

 

 

 

 

 

 

مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این مطلب، صرفاً جهت گردآوری، بررسی و انتشار اخبار، مطالب، رویکردها و دیدگاه‌های سایر رسانه‌ها منتشر شده و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید پایگاه خبری پیک نکا نیست، لذا ممکن است بخشی از اطلاعات موجود در این مطلب درست نباشد. لطفا در صورت مشاهده هر گونه ایراد مشکل را گزارش کنید.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=36162

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.