• امروز : چهارشنبه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۱
  • برابر با : 7 - ذو الحجة - 1443
  • برابر با : Wednesday - 6 July - 2022

اخبار ویژه

۲ هزار و ۶۰۰ مازندرانی در مسابقات قرآنی اوقاف ثبت نام کردند اعزام ۴۰ دستگاه کامیون به کربلا توسط موکب انصارالحسین(ع) نکا در ایام اربعین درگیری شدید و بازداشت بازیکن سابق تیم سرشناس سورپرایز رئیسی برای زوج های جوان | زوج ها از دریافت وام فوری با شرایط آسان جا نمانند شوک نقل و انتقالاتی غیرمنتظره به استقلالی‌ها/ پدیده فصل گذشته آبی‌پوشان رفتنی شد ۳ اشتباه رایج هنگام جوش آوردن ماشین در تابستان این سارق خشن فقط زنان تهرانی را هدف قرار می داد / بهزاد دستگیر شد شمارش معکوس برای حضور مربی جدید در تمرین پرسپولیس سپاهان بیخیال رامین رضاییان نمی شود لیموترش را به این دلیل هرگز با نمک نخورید خانه‌به‌دوشی لیگ برتری‌ها به فصل بیست‌ودوم رسید نشانه جدیدی از بیماری تیروئید کشف شد | کشف نشانه‌ای عجیب از تیروئید که نمی‌دانستید فهرست جدید یارانه‌بگیران اعلام شد | یارانه ۹۰۰ هزار تومانی به چه کسانی پرداخت خواهد شد؟ کلسیم مورد نیاز بدن روزانه چقدر است؟ جزئیات قتل عام خانوادگی در دره‌شهر ایلام | داماد همسر و خواهرزنش را کشت؛ مادر زنش را هم مجروح کرد ۱۲ شبکه بزرگ متخلف کنکور و بیش از ۴۸۰ داوطلب متخلف دستگیر شدند

6

به چه میزان آب بدن ما نیاز دارد؟

  • کد خبر : 23475
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰:۰۹

به گزارش پیک نکا،کاهش وزن نیاز به تعهد مداوم به چندین انتخاب سبک زندگی دارد: سالم بخورید، بیشتر ورزش کنید، ۶-۸ ساعت در شب بخوابید و مقدار زیادی آب بنوشید. نه تنها انتخاب آب به جای نوشیدنی‌های شیرین و پر کالری مهم است، بلکه آب برای عملکرد بهتر مغز، عملکرد مناسب اندام‌ها و بهبودی بدن نیز ضروری است. شنیدن […]

به گزارش پیک نکا،کاهش وزن نیاز به تعهد مداوم به چندین انتخاب سبک زندگی دارد: سالم بخورید، بیشتر ورزش کنید، ۶-۸ ساعت در شب بخوابید و مقدار زیادی آب بنوشید. نه تنها انتخاب آب به جای نوشیدنی‌های شیرین و پر کالری مهم است، بلکه آب برای عملکرد بهتر مغز، عملکرد مناسب اندام‌ها و بهبودی بدن نیز ضروری است.

شنیدن اینکه شما باید مقدار زیادی آب بنوشید می‌تواند گیج کننده باشد. برای بعضی از افراد، این حجم می‌تواند هشت لیوان استاندارد آب باشد، اما برخی دیگر ممکن است به خیلی بیشتر (یا شاید کمتر) نیاز داشته باشند.

 

طبق یک مطالعه توسط (مراکز کنترل و پیشگیری ازبیماری‌های ایالات متحده) CDC، ۴۳ ٪ از بزرگسالان کمتر از چهار فنجان آب در روز می‌نوشند و حتی ۷ ٪ گزارش شده است که آن‌ها هیچ لیوان آبی نمی‌نوشند. به طور کلی، باید بگذارید تشنگی شما راهنمای شما باشد. مطمئن شوید که میزان مصرف آب خود را متناسب تنظیم می‌کنید. اما اگر احساس خستگی می‌کنید، در این کار زیاده روی نکنید. نوشیدن بیش از حد آب می‌تواند خطرناک باشد، همچنین به عنوان مسمومیت با آب شناخته می‌شود، جایی که میزان سدیم در بدن بیش از حد رقیق می‌شود و می‌تواند منجر به تورم در مغز، تشنج و کما شود.

اگر تمرینات ورزشی سنگین می‌کنید نیز باید بیشتر آب بنوشید، زیرا تعریق باعث می‌شودبدن شما به آب بیشتری نیاز داشته باشد. افزون بر این‌ها بهتر است پیش از ورزش نیز آب کافی بنوشید. برای افراد دارای اضافه وزن یا چاق، اگر می‌خواهند لاغر شوند، نیاز آن‌ها به آب متفاوت است. برای هیدراته شدن مناسب و کمک به کاهش وزن، باید آب بیشتری بنوشند.

 

شاخص دیگربرای نوشیدن آب کافی توجه به رنگ ادرار است. رنگ پررنگ و تیره ادرار معمولا نشان دهنده کم آبی بدن است. از دیگر نشانه‌های کم آبی بدن می‌توان به تشنگی، خشکی دهان، سردرد وسرگیجه و احساس بی حالی اشاره کرد. ” “فقط ۲ ٪ کمبود آب در بدن می‌تواند بر عملکرد ورزشی و زندگی عادی تأثیر منفی بگذارد.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=23475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.