• امروز : دوشنبه - ۱۰ بهمن - ۱۴۰۱
  • برابر با : 9 - رجب - 1444
  • برابر با : Monday - 30 January - 2023

اخبار ویژه

گزارش تصویری | نشست خبری فرماندار نکا به مناسبت فجر چهل‌وچهارم انقلاب اسلامی افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های چهل‌وچهارمین فجر انقلاب به ارزش بیش از ۴۰۰۰ میلیارد در نکا وقوع زمین لرزه در نکا/ زمین‌لرزه ۴.۲ ریشتری در مرکز مازندران گاز نکا وصل است /تکذیب هرگونه قطع گاز در مازندران متلاشی شدن باند سارقان موتورسیکلت در نکا گزارش تصویری | راهپیمایی محکومیت اقدام شنیع نشریه فرانسوی در نکا تنزل سفارت فرانسه تا حد کاردار از سوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گزارش تصویری | رویداد بزرگ جمانه در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) در نکا برگزاری رویداد جُمانه در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) مخصوص بانوان به میزبانی نکا کشت قراردادی گندم درمزارع نکا دستگیری سارق اموال بیمارستانی در نکا سهل‌انگاری موجب آتش سوزی در جنگل‌های نکا شد گزارش تصویری | سومین سالگرد سیدالشهدای مقاومت در مسجد جامع نکا واحد ۴ بخار نیروگاه نکا پس از پایان تعمیرات غیر مترقبه وارد مدارتولید شد ادامه بازی علی کریمی در زمین دشمن/ جادوگری که دست از جادوی مردم ایران برنمی‌دارد آیا بن سلمان به سرنوشت سادات دچار می شود؟

1

اگر می خواهید چربی غذایتان هضم شود و یبوست نگیرید؛ در این زمان آب بنوشید!

  • کد خبر : 41341
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱:۱۵
همه شما تا به حال یک بار این جمله را شنیده‌اید که نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا موجب لاغری شما می‌شود که این تنها فایده این نوشیدنی معجزه‌آسا نیست.

به گزارش پیک نکا، آیا می‌دانید نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا می‌تواند به هضم بهتر چربی‌ها و مبارزه با یبوست کمک کند؟ نوشیدن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از وعده‌های غذایی برای سلامتی شما بسیار مفید است، با این حال نباید آب زیادی نیز قبل از غذا بنوشید زیرا به عنوان مثال، نوشیدن ۲-۳ لیوان آب قبل از غذا، هضم آن را دشوار می‌کند. بنابراین مهم‌ترین نکته این است که قبل از غذا تنها چند جرعه آب بنوشید و زیاده‌روی نکنید.

فواید آب قبل غذا نوشیدن بیش از حد آب هنگام غذاخوردن می‌تواند روی اسید معده شما تاثیر بگذارد، در تجزیه غذا و رهایی از باکتری‌های مضر معده که ممکن است مصرف کنید تاثیر کمتری خواهد داشت. با این حال، برای عملکرد بهینه هضم غذا و حفظ سلامتی در زندگی روزمره، توصیه می‌شود ۳۰ دقیقه قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید. چرا نوشیدن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از غذا خوردن توصیه می‌شود؟ همه افراد از عملکرد بدنی خود آگاه هستند و می‌دانند که چه چیزی باعث می‌شود تا احساس خوبی داشته باشند. بنابراین باید یاد بگیرید که به صدای بدن خود گوش دهید و درک کنید که چه تغییراتی باعث بهتر شدن احساستان می‌شود و کنار گذاشتن چه عادت‌هایی بهتر است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان یا کمتر آب بنوشید تا شاهد چگونگی واکنش بدن خود باشید. مطمئن باشید که پشیمان نمی‌شوید. تنها کافی است ۱۵ روز این کار را امتحان کنید! فواید نوشیدن آب نیم ساعت قبل غذا انرژی بیشتری خواهید داشت. نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا به بدن رطوبت لازم را می‌دهد. عادتی به همین سادگی باعث عملکرد مناسب سلولی می‌شود و به بدن انرژی مورد نیاز برای انجام مهمترین کارها برای هضم و جذب مناسب مواد مغذی را می‌دهد. فراموش نکنید که مغز و عضلات شما تقریبا از ۷۵ درصد؛ و کلیه‌ها و کبدتان از ۷۰ درصد آب تشکیل شده‌اند. شما باید مراقب از دست دادن و همچنین دریافت آب بدنتان باشید و تعادل هموستاتیک را حفظ کنید. با این حال، آنچه را پیش‌تر گفتیم به خاطر بسپارید، این بدان معنا نیست که باید دو لیوان آب پشت سرهم بنوشید. در حالت ایده آل، به جای این که تا زمانی که احساس تشنگی کنید منتظر بمانید، سعی کنید در طول روز و نیم ساعت قبل از غذا آب بنوشید. آب را این موقع بخورید، معجزه می‌کند موجب کاهش وزن می‌شود همه ما این جمله را شنیده‌ایم که نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا موجب لاغری می‌شود. دلیل این موضوع آن است که با نوشیدن آب، شکمتان پر از آب شده و گرسنه نخواهید بود. مهمتر از همه، پرکردن معده با آب و قبل از غذا به منظور فریب دادن احساس گرسنگی می‌تواند بسیار خطرناک نیز باشد. توصیه می‌شود فقط یک یا نصف لیوان آب بنوشید. به این ترتیب، با حفظ اثرات اساسی چون: بهبود هضم غذا هضم و تجزیه چربی بهتر مبارزه با یبوست داشتن بدن و اندامی بسیارسالم‌تر کاهش وزن سالمی خواهید داشت و علاوه بر این با اضافه کردن کمی آب لیمو به آب نوشیدنی خود احساس خوبی پیدا خواهید کرد. پوستتان بسیار بهتر به نظر می‌رسد. نوشیدن آب برای سلامت داخلی و ظاهری بدن مفید است. اگر عادت نوشیدن به آب را تمرین کنید؛ بدن شما سم‌زدایی قوی خواهد شد. اکسیژنی که از آب دریافت می‌کنید به حفظ حالت ارتجاعی و رنگ پوست شما کمک می‌کند. به همین ترتیب، اگر یک لیوان آب قبل از غذا بنوشید، غذایتان بهتر هضم می‌شود و در نتیجه ویتامین‌ها، مواد معدنی و اکسیژن بیشتری جذب خواهید کرد. مواقع دیگری که نوشیدن آب توصیه می‌شود. علاوه بر نوشیدن آب ۳۰ دقیقه قبل از غذا؛ ایده خوبی است که در مواقع ذیل نیز آب بنوشید: هنگام برخاستن از خواب یک لیوان آب ولرم بنوشید. قبل از حمام، نوشیدن کمی آب برای کاهش فشار خون عالی است. قبل از خواب، حتما مایعاتی بنوشید تا مایعاتی را که طی شب از دست می‌رود جبران کند. در کل با بدن خود به درستی رفتار کنید و این امور را در روتین خود بگنجانید.

 

 

 

 

 

 

مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این مطلب، صرفاً جهت گردآوری، بررسی و انتشار اخبار، مطالب، رویکردها و دیدگاه‌های سایر رسانه‌ها منتشر شده و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید پایگاه خبری پیک نکا نیست، لذا ممکن است بخشی از اطلاعات موجود در این مطلب درست نباشد. لطفا در صورت مشاهده هر گونه ایراد مشکل را گزارش کنید.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=41341

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.