• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - رجب - 1442
  • برابر با : Friday - 26 February - 2021

اخبار ویژه

صعود ملوان، مس و پارس جنوبی در جام حذفی فوتبال استقرار هوای صاف و نیمه ابری در مازندران بهره برداری از طرح ملی آزادراه غدیر با حضور روحانی آغاز شد لغو اجرای پروتکل الحاقی شکست بود رشد ۳۰ درصدی تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد در مازندران انجام ۲۸۲ تست کرونا در مراکز و خانه‌های بهداشت دودانگه ورود به مازندران ممنوع/جاده‌ها لغزنده است گزارش تصویری | اولین نشست خبری شهردار جوان نکا بازگشت مجدد مجوز کشتارگاه شرق مازندران به شهر نکا/ قول سه برابری بودجه فرهنگی شهر رشد ۴۵ درصدی بودجه سال آینده به ۶۵ میلیارد تومان/ احیای سد لاستیکی روخانه نکا پس از ۱۰ سال مردم مازندران درباره سفرهای نوروزی شرایط کرونایی را لحاظ کنند کلنگ اولین کتابخانه سبز ایران با حضور استاندار مازندران به زمین زده شد مرگ ۲۴۰۰ مازندرانی به علت کرونا مرگ ۲۴۰۰ مازندرانی به علت کرونا انعقاد تفاهم‌نامه شرکت شاهد و استانداری مازندران با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران آمار روزانه کرونا دوباره صعودی شد/شناسایی ۸۳۳۰ بیمار جدید

2

۲ عاملی که می تواند واکسن کرونا را موثرتر کند

  • کد خبر : 30471
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۲۶
واکسیناسیون کرونا در سراسر جهان در حال انجام است. در حال حاضر واکسیناسیون تنها راه ممکن برای محافظت از خود در برابر ویروس عفونی به نظر می رسد، اما برای افزایش کارآیی آن شما باید کارهای دیگری غیر از توجه به تغذیه انجام دهید. به گزارش هندوستان تایمز، بر اساس نتایج یک مطالعه اخیر دو چیز خاص وجود دارد که شما باید قبل از تزریق واکسن برای افزایش اثر بخشی آن انجام دهید: خواب خوب و ورزش.

به گزارش پیک نکا، دو چیز می تواند واکسن را موثرتر کند

اگر سیستم ایمنی بدن شما قوی نباشد واکسن به تنهایی نمی تواند از شما در برابر ویروس محافظت کند. برای اینکه بدن ما پاسخ به واکسن را بهینه کند، داشتن سیستم داخلی قوی مهم است که به راحتی تحت تاثیر شرایطی مانند افسردگی و استرس قرار می گیرد. استرس بیش از حد یا افسردگی به طور بالقوه می تواند ایمنی بدن را نسبت به ویروس کاهش دهد. با این حال، طبق یافته های مطالعه اخیر منتشر شده در مجله چشم انداز علوم روانشناسی، خواب و ورزش دو فعالیت خاص هستند که می توانند پاسخ ایمنی را در بدن افزایش دهند.

خوب بخوابید و ورزش کنید

از آنجا که انتظار می رود در هفته های آینده تزریق واکسن علیه ویروس کرونا افزایش یابد برای افراد بسیار مهم است که خواب خود را برای حفظ سلامت مطلوب در اولویت قرار دهند. محققان توصیه کردند افرادی که قصد دارند واکسن بزنند باید شب کافی بخوابند و حداقل ۲۴ ساعت قبل از آن یک ورزش شدید برای افزایش سطح آمادگی بدن خود انجام دهند. این تنها مطالعه ای نیست که خواب و سطح فعالیت بدنی را با پاسخ واکسیناسیون مرتبط دانسته است. مطالعه دیگری که در مجله بین المللی پزشکی رفتاری منتشر شده، نشان می دهد واکسن آنفلوانزا در افرادی که دو شب قبل از دریافت واکسن به میزان کافی می خوابند، موثرتر است. به علاوه، ارتباط مشابهی در مورد واکسن های هپاتیت A و هپاتیت B نیز کشف شده است.

چگونه خواب و ورزش باعث افزایش کارایی واکسن می شوند؟

محققان اشاره کردند کمبود خواب می تواند منجر به نوسان فرآیندهای ایمنی مورد نیاز برای تولید آنتی بادی شود. برای حفظ تعداد آنتی بادی ها داشتن کافی خواب لازم است. از طرف دیگر، فعالیت قبل از واکسن کرونا می تواند به حمایت از ایمنی بدن شما بعد از واکسن کمک کند.

برنامه خواب و ورزش قبل از روز واکسیناسیون

خوب است یک برنامه خواب و صبحگاهی را تنظیم کنید. با خاموش کردن تلویزیون و سایر وسایل الکترونیکی حداقل۳۰ دقیقه قبل از خواب قرار گرفتن در معرض نور آبی و مصرف الکل، کافئین و وعده های غذایی بزرگ را قبل از خواب محدود کنید.

علاوه بر این، هر روز به مدت ۳۰ دقیقه به هر نوع فعالیت بدنی بپردازید. این روال را حفظ کنید تا زمانی که دوز دوم را دریافت کنید که به طور معمول چند هفته بعد انجام می شود. تنها پس از گرفتن هر دو دوز واکسن به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه شده اید.

Hamgardi 582939oxe9B - 2 عاملی که می تواند واکسن کرونا را موثرتر کند
(Visited 5 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=30471

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.