• برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
سران اصلاحات نباید از مردم عذرخواهی کنند؟

منتقدنمایی اصلاح طلبان به جای پاسخگویی

  • کد خبر : 1259
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
منتقدنمایی اصلاح طلبان به جای پاسخگویی
اصلاح طلبان که مسئولیت های بی شماری را برعهده داشتند با فرار رو به جلو با گرفتن ژست منتقد سعی می کنند از مسئولیت پاسخگویی به مردم شانه خالی کنند.

به گزارش پیک نکا،

اصلاح طلبان از دولت‎های روحانی حمایت تام و تمامی کردند و در مجلس دهم نیز فراکسیونی پرقدرت با اعضای زیادی داشتند. این جریان سیاسی تقریبا در هفت سال اخیر در لایه های مهم اجرایی و قدرت سیاسی حضور داشته و مسئولیت بسیاری از امور را در دست داشته است.

اما موضوعی که اصلاح طلبان همواره نسبت به آن تناقض دارند، گرفتن قدرت در دست و گرفتن ژست اپوزیسیون و منتقد است. درواقع اصلاح طلبان در شرایطی که مسئولیت را در دست داشتند و امروز باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، به یکباره خود را در قامت منتقد نشانده با این تاکتیک سیاسی سعی می کنند که از پاسخگویی به افکارعمومی طفره رفته و فرار کنند.

این فرار رو به جلو در اغلب افعال اصلاح طلبان رخ می دهد. این جریان سیاسی اکثرا برای اینکه پاسخگو نباشد با ایجاد حواشی سیاسی اجتماعی سعی می کند افکارعمومی را از اصل ماجرای مسئولیت خود منحرف سازد.

نامه اخیر «موسوی خوئینی‌ها» از جمله این موارد است. این نامه که رویکرد انتقادی دارد و اصلاح طلبان را دوباره در جایگاه منتقد و دلسوز نشانده است، بعد از هفت سالی که این جریان سیاسی با ائتلافی که با اعتدالیون داشته است قدرت و مسئولیت اجرایی در ۴ سال قانونگذاری را در دست داشت، به نگارش در آمده است.

جریان اصلاح طلب این روزها ولو با نامه نگاری به رهبر انقلاب نیاز دارد که با حاشیه سازی عملکرد خود را به محاق برده و مردم را از مشکلاتی که این جریان در این هفت سال ایجاد کرده است دور کند.

تقریبا هیچ کارنامه کاری اصلاح طلبان در شورای شهر تهران و مجلس دهم است. در مجلس دهم سلفی حقارت با موگرینی و ایجاد حواشی مختلف بیلان کاری منفی را برای این جریان به ثبت رساند.

جریانی که ۳۰ بر هیچ صندلی های تهران را در این مجلس از آن خود کرده بود در مجلس یازدهم همه صندلی های نمایندگی تهران را ازدست داد تا افکارعمومی نشان دهد که به چه میزان از عملکرد این جریان ناراحت است.

از سوی دیگر در حوزه عمرانی نیروهای این جریان در دولت افتخار کردند که حتی یک واحد مسکن مهر نساختند تا جایی که امروز شاهد درخواست عجیب برخی در بدنه دولت با افکار اصلاح طلبی برای ساختن خانه های کوچک مقیاس که برای خانواده ها مناسب نیست و زندگی مجردی را ترویج می کند، هستیم. از سوی دیگر «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر پنجم اعتراف می کند که در دوران مسئولیت اصلاح طلبان در این شورا حتی یک کیلومتر مترو ساخته نشده است. در حوزه اقتصادی هم با وجود نوسان لحظه ای قیمت دلار و سکه و مسکن و … همه چیز مشخص است.

با این حال به نظر می رسد امثال «موسوی خوئینی‌ها» بایستی نه تنها پاسخگوی عملکرد این جریان سیاسی در این چند سال باشند بلکه بایستی از مشکلاتی که این نوع مدیریت بر مردم وارد کرده است، عذرخواهی کنند اما به نظر می رسد که اصلاح طلبان دوباره راه گمراه کردن افکارعمومی را در پیش گرفته اند.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1259

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.