• برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد

لزوم شناسایی و برخورد قاطع با تشکل‌های پشت پرده ترویج بدحجابی

  • کد خبر : 1347
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
لزوم شناسایی و برخورد قاطع با تشکل‌های پشت پرده ترویج بدحجابی
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه تشکل‌های پشت پرده که به‌دنبال ترویج بدحجابی در جامعه هستند باید شناسایی و جمع‌آوری شود، گفت: در وهله نخست باید از طریق لسانی، بانوان بدحجاب را به سمت حجاب برتر سوق دهند.

به گزارش پیک نکا، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز مازندران در مصلای جمعه ساری با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: جمعه روز رحمت و مغفرت بوده و در این روز خجسته سالروز میلاد امام هشتم شیعیان بوده و متعلق به امام دوازدهم است که بهترین وسیله زندگانی انسان تاسی به قدرت تقوا است.

وی افزود: انسان در صورتی که تقوا را در خود تقویت کند، از گناه و زشتی و اعمال پلید دور خواهد بود و انسان توبه‌گر نزد خدای خود رضایت کسب خواهد کرد.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه پیامبران الهی مردم را قبل از مرگ به توبه دعوت کردند تا در جهان آخرت از پلیدی و زشتی مصون باشند، تصریح کرد: توبه واجب فوری و از اعمال صالحه‌ای بوده که انسان توبه‌گر با این فریضه به اعمال نیک، نماز، قرائت قرآن و رستگاری مشغول می‌شود.

لائینی با بیان اینکه انسان توبه‌گر برای رسیدن به فلاح و رستگاری در آخرت باید رابطه خود با خدا را نزدیک‌تر کند، افزود: انسان باید قبل از رسیدن به مرگ به دنبال اعمال صالح و نیک برود تا به سعادت و رستگاری برسد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه انسان نباید با فرافکنی اعمال خلاف شرع خود را توجیه کند، تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‌های صنفی و سیاسی توسط انسان در جامعه نیز خلاف بوده و باید مستوجب توبه و رستگاری شوند.

وی با تبریک ولادت امام هشتم شیعیان این روز را به امام زمان (عج) را تبریک گفت.

لائینی با بیان اینکه در آستانه روز قلم قرار داریم و باید قلم‌نویسان در ایام کرونایی باید مردم را به رعایت صحیح مسائل بهداشتی دعوت کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه قلم نویسان باید در راستای تقویت انقلاب اسلامی، آرمان شهدا و آثار با برکت خانواده‌ها شهدا گام بردارند، تصریح کرد: قلم انسان ایمانی و معتقد به آرمان‌های اسلام باید سبب از بین بردن پایه‌های استکباری باشد.

لائینی با بیان اینکه در ایام سالروز سقوط هواپیمایی مسافری ایران توسط رژیم آمریکای جنایتکار هستیم، افزود: امیدواریم بتوانیم رهرو راه شهدا باشیم و تقویت روحیه آمریکا ستیزی را برای شاد کردن روح شهدای نظام را در خود اجرایی کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به بازگشت دو شهید مدافع حرم مازندران پس از چهار سال، تصریح کرد: پیکرهای این دو شهید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صورت می‌گیرد.

لائینی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت شیوع کرونا در برخی شهرهای استان به وضعیت نارنجی و قرمز رسیده است، گفت: مردم باید مسائل بهداشتی را رعایت تا با ویروس منحوس کرونا مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه از روند افزایشی افسارگسیختگی بار دیگر برای دومین هفته متوالی در خطبه‌های نماز جمعه ابراز نگرانی کرد و گفت: باید با مظاهر فساد علنی در جامعه به صورت سازمان یافته برخورد شود.

لائینی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت حجاب برخی بانوان شاغل ادارات خصوصا شهرداری‌ها و اماکن خصوصی بسیار نامناسب است، تصریح کرد: عموم کارکنان دولت نباید خانواده آنان دارای آسیب اجتماعی و بدحجابی شوند.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه تشکل‌های پشت پرده که به‌دنبال ترویج بدحجابی در جامعه هستند باید شناسایی و جمع‌آوری شود، افزود: در وهله نخست باید از طریق لسانی، بانوان بدحجاب را به سمت حجاب برتر سوق دهند.

خطیب نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه در صحنه فرهنگی باید آتش به اختیار باشند و بانوان محجبه، زنان بدحجاب را به سمت حجاب برتر سوق دهد، تصریح کرد: تمام گروه‌های جهادی که در شرایط کرونایی به سمت تولید محصولات بهداشتی رفتند اکنون خط تولید را تغییر داده و به سمت تولید لباس‌های اسلامی بروند چرا که متاسفانه در فروشگاه‌ها چادر پیدا نمی‌شود و کارگاه‌های دوخت و دوز لباس اسلامی و مومنانه تولید شود.

لائینی نیز با اشاره به اینکه افسارگسیختگی اقتصادی در جامعه از طریق خودنظارتی در بازار باید صورت گیرد، افزود: قبل از نظارت دولت بر بازار، بازاریان باید جانب عدالت پیش بگیرند و کمک کار مردم مستضعف باشند.

وی با بیان اینکه نظارت دستگاه‌های نظارتی بر بازار بسیار ضعیف بوده است، گفت: دولت باید به برخی اقشار نظیر حمل و نقل سنگین و سبک عمومی یارانه دهد تا کرایه بر گرده مردم فشار نیاید.

امام جمعه ساری به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در سالروز بزرگداشت هفتم تیر اشاره کرد و افزود: فساد بدتر از کرونا در جامعه واگیردار است و باید با فساد برخورد جدی شود تا گسترش نیابد و دست‌های آلوده به فساد باید قطع شود. مسئولان قضایی باید در راه مبارزه با فساد و مبارزه با مفسدین را با قاطعیت ادامه دهند.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1347

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.