• برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد:

فعالیت ۵۶۰ تشکل مذهبی مازندران در ایام کرونا

  • کد خبر : 1137
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
فعالیت ۵۶۰ تشکل مذهبی مازندران در ایام کرونا
فعالیت ۵۶۰ تشکل مذهبی مازندران در ایام کرونا

به گزارش پیک نکا، حجت الاسلام ناصر شکریان ظهر شنبه در سالروز تشکیل این سازمان و درجمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه تشکل های مذهبی در تولید ماسک، البسه موردنیاز کادر درمانی و تهیه بسته های معیشتی فعالیت داشتند، اظهار کرد: در ایام کرونا ۲۴۰ هیات مذهبی،۱۸۰ مرکز قرآنی، ۱۲۰ مسجد و ۲۷ کانون فرهنگی و تبلیغی مشارکت فعال داشتند.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا، ۱۵۱ روحانی مشارکت جدی داشتند، گفت: همایش تجلیل از پیشکسوتان تبلیغ اول تیرماه در مصلی ساری برگزار می شود که در این مراسم از ۱۰ روحانی فعال در عرصه کرونا نیز تجلیل خواهد شد.

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۳۵۰ هیات مذهبی از این سازمان مجوز دریافت کردند، افزود: ۱۰ هزار نفر کادر متخصص برای فعالیت در یکهزار مرکز قرآنی استان تربیت شدند تا در ۲۶ رشته به فعالیت بپردازند.

 حجت الاسلام شکریان با بیان اینکه مساجد استان با رعایت مسائل بهداشتی برای اقامه نماز دایر می باشند، ادامه داد: روحانیون مازندرانی با تشکیل گروه های مجازی به تولید محتوا یک دقیقه ای در رابطه با مباحث اخلاقی و منبرهای ۳ دقیقه ای پرداختند تا خلاء عدم برگزاری مراسم ها پُر شود.

وی از سرکشی از معمرین تبلیغ که از کار افتاده شده اند خبر داد و گفت: خاطرات تبلیغی مبلغین جمع آوری و تدوین می شود تا در قالب کتابی منتشر شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران به برگزاری کنگره ملی تبلیغ در سال آینده اشاره و اضافه کرد: در این راستا فرمی را به ادارات ابلاغ کردیم تا اطلاعات خوبی را برای این کنگره جمع آوری کنیم.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: شورای تبلیغ در استان مازندران شکل گرفت و جلسات آن بصورت فصلی برگزار خواهد شد.

وی از دایر بودن ۵ دبیرستان معارف در سطح استان خبر داد و گفت: ۴۰۰ روحانی در خانه های عالم در روستاها مستقر بوده و به تبلیغ دین مشغولند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران در پایان به حضور مبلغین در مناطق آسیب پذیر استان اشاره کرد و افزود: روحانیون در ۱۳ منطقه آسیب پذیر حضور دارند که در سالجاری این تعداد به ۱۸ محله افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1137

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.