• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
دبیر جشنواره گل گاوزبان شهرستان نکا:

شهرستان نکا قطب تولید و مبادلات گل گاوزبان کشور می‌شود/ احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی از مزرعه تا سفره

  • کد خبر : 1325
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
شهرستان نکا قطب تولید و مبادلات گل گاوزبان کشور می‌شود/ احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی از مزرعه تا سفره
دبیر جشنواره گل گاوزبان نکا گفت: پس از برگزاری جشنواره، ایجاد اشتغال چند برابری، افزایش سطح زیر کشت و بازارسازی مناسب برای این محصول و محصولات مشابه درکنار ایجاد مراکز فرآوری برای جلوگیری از خام فروشی با عملیاتی شدن برنامه‌های درنظر گرفته شده محقق خواهند شد.

به گزارش پیک نکا، رضا شعبانی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره گل گاوزبان شهرستان نکا با اشاره به اهداف برگزاری جشنوراه، اهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره معرفی منطقه، استعدادهای موجود و تعیین الگوی کشت مناسب به همراه ایجاد مراکز فرآوری و اشتغال چند برابری محصول گل گاوزبان است.

وی افزود: طبق برنامه مدون با استفاده از ابزارهای متعدد با همراهی اساتید دانشگاه و تجربه کشاورزان و تولیدکنندگان منطقه این اهداف پیگیری می‌شود که برگزاری جشنواره گام اول دستیابی به همه این اهداف است.

دبیر نخستین جشنواره گل گاوزبان نکا خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال چند برابری، افزایش سطح زیر کشت و بازارسازی مناسب برای این محصول و محصولات مشابه درکنار ایجاد مراکز فرآوری برای جلوگیری از خام فروشی با عملیاتی شدن برنامه‌های درنظر گرفته شده محقق خواهند شد.

این مسئول با بیان وجود بستر طبیعی مستعد مناسب برای تولیدکننده، اضافه کرد: اصلی‌ترین مشکل عدم هماهنگی و بازار مناسب برای فروش محصولات بوده از ۶ ماه پیش بررسی میدانی در منطقه آغاز شد تا مشکل و گیر کار حاصل شود.

وی به تشریح مسائل و معضلات رشد تولید گل گاوزبان پرداخت و گفت: ازجمله مهمترین مشکلات این مسیر نبود بازار فروش مناسب این محصول بسیار پربازده است به شکلی که کشاورز تولید می‌کند اما با دلال بازی‌ها دچار مشکل می‌شود از سوی دیگر در برداشت محصول نیز دچار مشکل هستند به شکلی که تلفات برداشت بالا رفته و بهره‌وری پایین آمده است.

شعبانی خام فروشی را دیگر مشکل موجود در این حوزه خواند و تصریح کرد: برنامه مدون بعد از جشنواره فاز عملیاتی کردن برنامه را شروع می‌کنم که آموزش، بازارسازی و ایجاد مراکز فرآوری در دستور کار قرار دارد.

وی با تقدیر از همه مسئولان و دست‌اندرکاران همراه در زمینه رشد تولید محصول دارویی گل گاوزبان در سطح شهرستان، افزود: تبدیل نکا به مرکز تولید گیاهان دارویی و مبادلات تجاری این محصولات به عنوان قطب کشور هدف مهم این مجموعه به شمار می‌آید.

در پایان دبیر جشنواره گل گاوزبان نکا با بیان اجرای آزمایشی طرح در چند روستای در نظر گرفته شده، اذعان کرد: انتظار داریم که مسئولان و فعالان بعد از جشنوراه دست ما را بگیرند و کمک شود تا درکنار وعده اساتید به منظور انتقال دانش فنی به مزارع و مراحل اجرای کار، احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی از مزرعه تا سفره مردم اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1325

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.