• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
امام‌ جمعه نکا:

جایگاه و ظرفیت حوزه علمیه خواهران برای خیرین تبیین شود

  • کد خبر : 1406
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
جایگاه و ظرفیت حوزه علمیه خواهران برای خیرین تبیین شود
حجت‌الاسلام محمدی لائینی گفت: جایگاه و ظرفیت حوزه علمیه خواهران برای خیرین باید تبیین شود تا برای تأسیس و تجهیز این مراکز دینی، پشتیبانی لازم را انجام دهند.

به گزارش پیک نکا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدصادق محمدی لائینی» امروز (۱۴ تیر) در نشست اعضای هیئت امناء مدرسه علمیه ریحانه الرسول (سلام‌الله علیها) نکا و معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران مازندران ضمن دریافت گزارش عملکرد مدرسه در بخش‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و مالی بیان کرد: جایگاه حوزه علمیه خواهران در شهرستان نکا، باید بهتر تبیین شده و در نهادهای مختلف مانند آموزش‌وپرورش، سازمان تبلیغات، اوقاف و … از وجود خواهران طلبه استفاده شود.

امام‌جمعه نکا افزود: برخی از مردم از ظرفیت، توانمندی و عملکرد مدارس علمیه خواهران اطلاع درستی ندارند؛ لذا باید این خدمات توسط کادر، مبلغین و طلاب مدارس علمیه بیان‌شده و در راستای مطالبات مشروع و قانونی مردم ارائه شود.

رئیس هیئت‌امنای مدرسه علمیه ریحانه الرسول (سلام‌الله علیها) نکا، با ابراز ناراحتی از کاهش اعتبارات حوزه‌های علمیه خواهران اعلام کرد: چرا باید این اعتبارات کمتر از حوزه برادران باشد؟ این امر تبعیض بوده و قابل‌قبول نیست؛ همچنین برای خیرین نیز باید تبیین شود که همان‌طور که در ساختن مسجد، مدرسه و حوزه برادران، در میدان هستند، برای تأسیس و نگهداری حوزه علمیه خواهران نیز باید پشتیبانی لازم را انجام دهند.

ایجاد منابع پایدار جهت تأمین هزینه‌های مدارس علمیه خواهران امری ضروری است

«اکبرگرجی» نیز در این نشست اظهار کرد: همکاری تمامی اعضاء هیئت امناء در راستای پشتیبانی و حمایت مادی و معنوی از مدرسه علمیه ریحانه الرسول (سلام‌الله علیها) نکا، امری ضروری است.

معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران مازندران خاطرنشان کرد: اعضای هیئت امناء باید با ایجاد منابع مالی پایدار و شناسایی و جذب کمک‌های افراد ذی‌نفوذ و خیر، دغدغه مدیر و کادر اداری این مدرسه علمیه را جهت تأمین هزینه‌های جاری کاهش دهند تا شاهد پیشرفت بیشتر مدرسه علمیه خواهران نکا در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و نمود آن در این شهرستان باشیم.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1406

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.