• برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3
بازگشت وضعیت قرمز کرونایی به مازندران؛

تعطیلی مجدد تالارها در ۵ شهر مازندران/برگزاری مراسم جشن و عزا ممنوع شد

  • کد خبر : 1479
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
تعطیلی مجدد تالارها در ۵ شهر مازندران/برگزاری مراسم جشن و عزا ممنوع شد
با بازگشت وضعیت قرمز کرونایی به 5 شهر مازندران، ستاد استانی کرونا با اعلام ممنوعیت فعالیت تالارها در این شهرستان‌ها، خواستار برخورد قانونی با شهروندانی شد که در حفظ و رعایت نکات بهداشتی، سهل‌انگاری می‌کنند.

به گزارش پیک نکا، با بازگشت وضعیت قرمز کرونایی به ۵ شهر مازندران، ستاد استانی کرونا با اعلام ممنوعیت فعالیت تالارها در این شهرستان‌ها، خواستار برخورد قانونی با شهروندانی شد که در حفظ و رعایت نکات بهداشتی، سهل‌انگاری می‌کنند.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی کرونا با بیان اینکه بر اساس کار کارشناسی صورت گرفته تقریبا به این نتیجه رسیدیم، منشا درگیری افراد جدید به بیماری، بازار و مراودات و عدم رعایت فاصله اجتماعی می باشد؛ اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای آمل، بابل، بهشهر، نوشهر و فریدونکنار متاسفانه در وضعیت قرمز قرار دارند که البته بسته به میزان رعایت مردم این نوسان دارد و ممکن است طی روز های آتی به وضعیت نارنجی در بیایند و یا شهرستان‌هایی که وضعیت نارنجی دارند قرمز شوند.

وی با بیان اینکه تعطیلی تالارها در شهرهای وضعیت قرمز و یا عدم برگزاری امتحانات به صورت حضوری در این شهرها از جمله مصوبات جلسه امروز است؛ افزود: تالارهایی که در شهرهای وضعیت قرمز تعطیل می‌شوند؛ در صورت بازگشت اوضاع به حالت عادی، بازگشایی خواهد شد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: کلیه پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های شهرستان‌های وضعیت قرمز و نارنجی در بخش‌های مختلف حوزه اقتصادی مثل اصناف، کارخانه‌ها و شرکت‌ها و بخش‌های اجتماعی مثل مراکز سالمندان و توانبخشی‌های معلولین و همچنین سایر بخش‌های اجتماعی، ابلاغ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی اقدامات نظارتی را با شدت و حدت بیشتری انجام دهند، تصریح کرد: طبیعتا با افرادی که سهل انگاری می‌کنند در حفظ سلامت خود و تهدیدی می‌باشند برای دیگر شهروندان برخورد قانونی می‌شود.

بازگشت وضعیت قرمز کرونایی به بابل/برگزاری مراسم جشن و عزا ممنوع شد

سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد: متاسفانه در روزهای گذشته با افزایش شمار بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های زیر مجموعه علوم پزشکی بابل، وضعیت این شهرستان در حالت قرمز قرار گرفته است.

وی از بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در بابل به‌شدت ابراز نگرانی کرد و افزود: از امروز کلیه تجمعات از جمله همایش‌ها و مراسم‌ ختم و جشن در بابل محدود می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در ستاد بحران این شهرستان، خاطرنشان کرد: جلسات اداری نیز به صورت حضوری برگزار نخواهد شد و همه به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: بعد از یک مدت کوتاه سیر نزولی بستری بیماران کرونایی در بابل، افزایشی شد و در حال حاضر با بستری ۲۱  بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌ها را به ۱۲۲ نفر افزایش داده و وضعیت کرونایی در بابل بار دیگر قرمز شد.

جلالی با بیان اینکه منتظر این افزایش تعداد مبتلایان بودیم، گفت: متاسفانه به‌دلیل هجوم تعداد زیادی از مسافران و گردشگران به شهرستان بابل در ایام تعطیلات و همچنین عادی شدن و عدم رعایت پروتکل بهداشتی از سوی مردم، وضعیت این روزهای قرمز کرونایی در بابل دور از انتظار نبود.

وی تصریح کرد: رونق بازارهای محلی، ترددهای بی رویه شهروندان در سطح شهر، عادی شدن شهروندان در مناسببت‌های اجتماعی اعم از جشن‌های عروسی و عزاداری‌ها و همچنین جلسات اداری بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی موج بستری بیماران کرونایی در بابل را افزایشی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل به الزامی شدن استفاده از ماسک از روز جاری ۱۵ تیرماه اشاره کرد و از مردم خواست توصیه‌ها را جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این مسئول با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ است؛ یادآور شد: باید همچنان در خانه بمانیم و فقط در مواقع ضروری یعنی برای کار و شغل و همچنین خریدهای مایحتاج ضروری از منزل خارج شویم و در این موارد نیز باید فاصله فیزیکی و بهداشت دست و تنفس رعایت شود تا انتقال بیماری به حداقل برسد.

لینک کوتاه : https://peykneka.ir/?p=1479

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.