• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - رجب - 1442
  • برابر با : Friday - 26 February - 2021

اخبار ویژه

صعود ملوان، مس و پارس جنوبی در جام حذفی فوتبال استقرار هوای صاف و نیمه ابری در مازندران بهره برداری از طرح ملی آزادراه غدیر با حضور روحانی آغاز شد لغو اجرای پروتکل الحاقی شکست بود رشد ۳۰ درصدی تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد در مازندران انجام ۲۸۲ تست کرونا در مراکز و خانه‌های بهداشت دودانگه ورود به مازندران ممنوع/جاده‌ها لغزنده است گزارش تصویری | اولین نشست خبری شهردار جوان نکا بازگشت مجدد مجوز کشتارگاه شرق مازندران به شهر نکا/ قول سه برابری بودجه فرهنگی شهر رشد ۴۵ درصدی بودجه سال آینده به ۶۵ میلیارد تومان/ احیای سد لاستیکی روخانه نکا پس از ۱۰ سال مردم مازندران درباره سفرهای نوروزی شرایط کرونایی را لحاظ کنند کلنگ اولین کتابخانه سبز ایران با حضور استاندار مازندران به زمین زده شد مرگ ۲۴۰۰ مازندرانی به علت کرونا مرگ ۲۴۰۰ مازندرانی به علت کرونا انعقاد تفاهم‌نامه شرکت شاهد و استانداری مازندران با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران آمار روزانه کرونا دوباره صعودی شد/شناسایی ۸۳۳۰ بیمار جدید

3

۶ قدم تا کنترل فشار خون

  • کد خبر : 10850
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۵۵
۶ قدم تا کنترل فشار خون
فشار خون بالا خطر بیماری‌های قلبی-عروقی، سکته مغزی و مشکلات کلیوی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و از این رو مراقبت و توجه به آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش پیک نکا،  فشار خون بالا به طور معمول علائمی ندارد و بدون آنکه خودتان متوجه باشید ممکن است فشار خون بالا برای شما تشخیص داده شود. صرف‌نظر از آن، فشار خون بالا می‌تواند منجر به آسیب‌های کلیوی، سکته مغزی یا حمله قلبی شود. بنابراین مهم است که فشار خون خود را به طور مرتب بررسی کنید و در این ارتباط با پزشک معالج یا پرستار خود مشورت نمایید.

در ادامه چند نکته برای کنترل فشار خون به نقل از “پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد قلب انگلیس” آورده شده است:

۱. فعالیت بدنی منظم

سعی کنید هر روز فعالیت‌هایی با شدت متوسط انجام دهید و حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته و در بازه‌های زمانی ۱۰ دقیقه‌ای یا بیشتر را به این کار اختصاص دهید.

۲. تناسب اندام و وزن متعادل

برای برخی از افراد، کاهش وزن تنها کاری است که باید انجام دهند تا فشار خونشان به حد نرمال برسد. به همین منظور از رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید و ورزش را فراموش نکنید.

۳. رژیم غذایی سالم و متعادل

پیروی از رژیم غذایی سالم و متعادل حاوی سبزیجات و میوه‌های فراوان و پرهیز از خوردن هله هوله و غذاهای شور و چرب برای پیشگیری از فشار خون بالا از اهمیت بالایی برخوردار است.

۴. اجتناب از مصرف زیاد نمک

از استفاده زیاد از نمک هنگام پخت غذا خودداری کنید و هنگام صرف غذا نیز به هیچ وجه به غذای خود نمک اضافه نکنید. هم‌چنین از خوردن غذاهای فرآوری شده حاوی نمکِ زیاد اجتناب‌ کنید.

۵. پرهیز از مصرف الکل

مصرف الکل می‌تواند خطرات فشار خون را افزایش دهد. بنابراین به طور جدی از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.

۶. مصرف منظم داروهای تجویزی

برای کنترل فشار خون بیشتر افراد مبتلا به این عارضه نیاز به بیش از یک نوع دارو دارند. داروهای خود را به طور منظم مصرف کنید. بدون مشورت با پزشک معالجتان به هیچ وجه مصرف داروهای خود را متوقف نکنید.

(Visited 6 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=10850

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.