• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - ذو الحجة - 1442
  • برابر با : Sunday - 25 July - 2021

اخبار ویژه

مراسم شصت و یکمین مجمع عمومی عادی سالانه بانک مرکزی آغاز شد آقای رئیسی اعتماد مردم به بورس را برگردان شرکت روسی بیش از ۳ میلیارد دلار قرارداد برای فروش ۱۶۰ هواپیما و بالگرد امضا کرد نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش از عراق خارج نخواهند شد ساخت سد مارون ۲ متوقف شود/ سیر انتقال آب از خوزستان صعودی است انقلابی بودن محور اصلی گزینش رئیسی برای اعضای کابینه‌اش است/ مردم نارضایتی عمده ای دارند عراق و لبنان قرارداد تبادل نفت در ازای خدمات پزشکی امضا کردند رئیسی کدام نکته مهم را باید با مردم در میان بگذارد؟ نشانه‌های تضعیف پایداری عکس حیرت انگیز از المپیک؛ دختر پینگ‌پونگ‌باز یک دست خبر خوب به مردم خوزستان درخواست مهم از روحانی در آخرین روزهای ریاست جمهوری باخت ناهید کیانی مقابل کیمیا علیزاده در رقابت های تکواندو المپیک توکیو شنیده‌های وزیر خاتمی از لغو جلسه مهم شورای نگهبان بعد از نقد رهبر انقلاب جو بایدن استعفا می دهد؟ کتاب زندگی نامه فدریکو گارسیا لورکا افشا کننده رازهایی درباره زندگی و مرگ این شاعر بزرگ

1

۳ عامل مهم در کاهش وزن

  • کد خبر : 3980
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۳:۵۲
اینکه چه مقدار غذا می‌خوریم، چه غذایی می‌خوریم و چگونه ورزش می‌کنیم، سه عامل بسیار مهم هستند که نقش اصلی را در داشتن وزنی سالم یا کاهش وزن ایفا می‌کنند.

به گزارش پیک نکا، داشتن وزن طبیعی برای سلامتی حائز اهمیت است و سال‌ها به نظر می‌رسید که رژیم غذایی کم چربی می‌تواند بهترین راه برای کاهش وزن باشد و نتایج مطالعات بسیاری نشان داد که رژیم غذایی کم چربی معمولا موثر نیست، چرا که در این رژیم‌های غذایی معمولا کربوهیدرات‌های راحت الهضم جایگزین چربی می‌شوند. رژیم‌های غذایی بسیاری برای کمک به کاهش وزن سریع و پایدار پیشنهاد شده اند، حقیقت این است که هر رژیم غذایی در صورتی موثر خواهد بود که همراه با کاهش میزان کالری دریافتی باشد.

۳ عامل مهم در کاهش وزن مطلوب

بر اساس این مطلب که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته است، رژیم‌های غذایی معمولا از دو طریق اثر می‌کنند که شامل توصیه به مصرف غذا‌های مفید و پرهیز از مصرف غذا‌های مضر و نیز تغییر رفتار و طرز تفکر درباره غذا (تغییر عادات و باورها) است.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای چیست؟

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن آن است که به سلامتی بدن کمک کند، نه اینکه صرفا باعث کاهش اندازه بدن و کاهش محیط دور شکم شود. علاوه بر این رژیم غذایی مناسب است که برای مدت زمان طولانی نیز قابل اجرا باشد؛ به عبارتی دیگر، رژیم غذایی باید انتخاب‌های مناسب غذایی را نشان دهد و نیاز به هزینه زیادی نداشته باشد.

یکی از انواع این رژیم‌های غذایی، رژیم مدیترانه‌ای است که ویژگی‌های مختلفی دارد و در این رابطه می‌توان به تعداد واحد‌های متعادلی از میوه‌ها و سبزیجات، نان وغلات سبوس دار، چربی‌های سالم مانند آجیل ها، دانه‌ها و روغن زیتون، پروتئین‌های کم چرب مانند ماکیان (مرغ، بوقلمون)، ماهی و لوبیا‌ها و نیز مقادیر محدودی از گوشت قرمز اشاره کرد.

همچنین رژیم غذایی مدیترانه ای، الگوی غذایی انعطاف پذیری است. افراد معمولا این رژیم غذایی را برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، دمانس (زوال عقل) و سایر بیماری‌های مزمن، اجرا می‌کنند.

ورزش منظم

در کنار رژیم غذایی مناسب، نهایت نباید فراموش کرد که ورزش منظم مزایای سلامتی را حتی برای افرادی که وزن سالم نداشته‌اند، ایجاد می‌کند و کاهش وزن تنها یکی از دلایل برای ورزش منظم است.

 

(Visited 10 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=3980

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.