• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 13 - صفر - 1443
  • برابر با : Monday - 20 September - 2021

اخبار ویژه

اجتماع عزاداران حسینی در حرم شهدای گمنام نکا + پوستر ضرورت عزم ملی برای احیای میانکاله/ منطقه آزاد نیاز جدی مازندران است کشف ۱۲۲ فقره سرقت در شش شهر مازندران تبیین درست فلسفه اربعین، راه روشنی را برای جاماندگان از این قافله ترسیم می کند اختصاص عوامل انگیزشی برای استادان فعال در جذب دانشجو قطع زنجیره انتقال کرونا در نکا با اجرای رزمایش هوشمند طرح شهید سلیمانی فاز نخست ایمن‌سازی خط ۳۰ اینچ انتقال گاز به شمال کشور در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز انجام شد کامیون‌داران نکا یک سال سهمیه لاستیک دریافت نکرده‌اند موسی خلیلی به عنوان شهردار نکا ابقا شد مردمی بودن و دوری از اشرافی گری در دستور کار مسئولان باشد کشف مواد مخدر در ساری و نکا تعداد بستری ها به ۲۵۵۲ نفر رسید/بستری ۳۳۸ کرونایی جدید در ۲۴ شاعر گذشته/۱۷ شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند جلوگیری از انحرافات و افراط گری در عزاداری نیازمند اطلاع رسانی به موقع است عمل صالح و ایمان پشتوانه محکمی برای انسان و روز قیامت است برگزاری مراسم عصر شعر عاشورایی «بوریا» در مازندران تصاویر/ آیین قرعه‌کشی مسابقه کتابخوانی «از فیضیه تا الرشید» در نکا

1

یادداشت|مدیری که به کار موسیقی می‌آید

  • کد خبر : 32317
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۰۳
حسین علیشاپور خواننده موسیقی ایرانی معتقد است که علی ثابت‌نیا از مدیرانی است که به دلایل بسیاری، به کار موسیقی می‌آید.

به گزارش پیک نکا، علی ثابت‌نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران بود. اما از مدت‌ها پیش خبرِ رفتنِ او از انجمن به گوش می‌رسید. در نهایت هم در بهمنِ سال جاری خبر استعفایش رسمی شد.
اکنون حسین علیشاپور خواننده موسیقی ایرانی در حمایت از مدیرِ پیشینِ انجمن موسیقی ایران دست به قلم شده و یادداشتی نوشته است. در ادامه متن این یادداشت را می‌خوانید:

اوائل سال ۹۷ بود و در راه بازگشت از مشهد به تهران بودم. کنسرتی داشتم با گروهی جوان که بالاخره توانسته بودیم به خیر و خوشی برگزارش کنیم… در سالن ترانزیت فرودگاه صدایی را شنیدم که نامم را با احترام و محبت خطاب قرار می‌داد. سربرگرداندم و مردی تقریبا هم سن و سال خود را دیدم با چشم و ابرویی مشکی و چهره‌ای مهربان و لبخندی گیرا. پیش رفتم و پیش آمد و دستم را به گرمی گرفت و گفت: ثابت نیا هستم رئیس انجمن موسیقی ایران…

موسیقی ,

شنیده بودم که به تازگی به ریاست انجمن موسیقی درآمده است. گپ و گفت کوتاهی کردیم و بقیه‌ی صحبت‌ها را موکول کردیم به زمانی که در تهران یکدیگر را ببینیم. پیش از ثابت‌نیا مدیران بسیاری را چه در انجمن و چه در مرکز موسیقی دیده بودم. اکثرشان انسان‌های خوبی بودند اما کار کردن در حوزه‌ی دولتی موسیقی، کاری‌ است ورای سخن گفتن که ثابت‌نیا به خوبی آن را می‌شناخت. سه چهار روز بیشتر نگذشته بود که برای مشورت در کاری تماس گرفت و پس از آن نیز این تماس‌ها مکرر شد و به تدریج مودت و رفاقتی بین من و او شکل گرفت.

ثابت‌نیا نه با من، که با هر صاحب رایی در امور موسیقی مربوط به انجمن مشورت می‌کرد تا هر کاری با استفاده از نظر صاحب‌نظران شکل گیرد و پیش رود. درِ اتاق او در طبقه‌ی دوم انجمن موسیقی همیشه به روی اهل موسیقی باز بود. ندیدم و نشنیدم کسی از موسیقی‌دانان به بهانه‌ی جلسه یا گرفتاری یا امور معمولی از این دست معطلِ او شود. به تولید در عرصه‌ی موسیقی ملی و دستگاهی و سنتی و موسیقی نواحی معتقد بود و بارها شاهد بودم که به دوردست‌ها می‌رفت تا در جمع هنرمندان گمنام موسیقی محلی ایران حاضر باشد بلکه بتواند کاری برای ایشان و برای موسیقی کند…

آخرین کاری که انجام داد و من نیز سهم کوچکی در آن داشتم، تهیه‌ی آلبومی با حضور 6 آوازخوان نسل سوم با نام “هزاران” بود که هم‌اکنون آخرین مراحل انتشار را می‌گذراند. تولید این آلبوم شاید آخرین اقدام او تا پیش از اعلام خبر استعفایش بود. استعفایی که بسیاری از اهل موسیقی را شگفت‌زده و در عین حال غمگین کرده است.

علی ثابت‌نیا مدیری‌ است که به کار موسیقی می‌آید. سه خصوصیت بارز او، یعنی سلامت، دلسوزی و کاردانی، این را بر من اثبات کرده‌ است. اگر او به دلایلی غیر از دلایل شخصی و خصوصی ترجیح داده تا در منصب ریاست انجمن موسیقی ایران نماند و برود، احتمالا جایی از کار اشکال دارد. از همان اشکالاتی که در بسیاری از ساختارهای اداری ریشه دوانیده‌ است.
همان‌ اشکالاتی که …

(Visited 2 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=32317

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.