• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - رجب - 1442
  • برابر با : Saturday - 27 February - 2021

اخبار ویژه

دوره آموزشی شیوه های دعوت به سوی نماز در شهرستان نکا برگزار شد واکنش روسیه به حمله هوایی آمریکا به مرز سوریه-عراق امزد زن” معرفی کنیم تا مردم به هر قیمتی به ما رأی بدهند حادثه سراوان؛ از جنجال قاچاقچیان تا موج سواری رسانه‌های معاند تحولات اخیر در مرز پاکستان از طرف مقامات ایرانی تحت بررسی است قانون «لغو تحریم‌ها» باید اجرایی شود/ معطل پیمان‌شکنان نشویم ظریف: حمایت ایران از سوریه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه دارد آمریکا ۱۰ تروریست داعشی را به پایگاه خود در سوریه منتقل کرد ۳۹ مصلی جمعه امروز میزبان نمازگزاران اضافه شدن ۱۰۲ بیمار جدید کرونایی در مازندران واکنش نمایندگان مردم بابل به واقعه روستای تورسو پیام مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران به مناسبت روز امور تربیتی افزایش بدون مرز کرایه‌های برون شهری در مازندران/ مردم تخلفات را گزارش کنند حضور ۴ کشتی‌گیر مازندران در رقابت‌های اوکراین مقابله با کرونا چگونه! فرهنگ‌سازی رسانه یا اشتباهات مدیریتی تشکیل ستاد انتخابات؛ بایدها و نبایدها

1

کرونا بساط سلبریتی ها را به هم زد

  • کد خبر : 12380
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
بی‌بی‌سی» طی گزارشی مفصل به قلم نویسنده معروف خود، «ریچارد سیگی» به رنگ‌باختن پدیده سلبریتی در دوران کرونا پرداخت.

سیگی یکی از دلائل این مسئله را نوعی تافته جدا بافته بودن افراد موسوم به سلبریتی از عموم مردم جامعه دانسته و به نقل از پروفسور «کریس راجک» متخصص جامعه‌شناسی فرهنگی در دانشگاه سیتی لندن می‌نویسد: «یکی از اتفاقات دوران اخیر، برجسته شدن این موضوع بود که همه ما با هم در این شرایط هستیم. پیغام دولت این بود که فقیر و غنی فرقی ندارند، همه در معرض خطریم. اما نه. همه ما نه. سلبریتی‌ها را نگاه کنید که در خانه‌های شیک خود نشسته‌اند. دیواری دور خود دارند و در خانه‌های لوکس خود زندگی می‌کنند. وقتی می‌گویند «درد تو را می‌فهمم»، بیشتر شبیه فانتزی است.»

از طرف دیگر کرونا تمامی مناسبات افراد مشهور و آدم‌های معمولی را مختل کرد. دیگر فرش قرمز و مهمانی و نمایش آخر شب وجود نداشت. نمایش فیلم و تور و فستیوال به هم خورد و چیزی برای تبلیغ نبود. جای آنها را قهرمانان سلامت ملی بر جلد مجلات گرفتند. سیگی می‌نویسد که حالا سلبریتی‌ها و آدم‌های مشهور افراد دیگری هستند و نه آنها که در خانه‌های شیشه‌ای خود دیگر چیزی برای ارائه و فریب مردم ندارند. حالا سلبریتی کسی است که در نظام بهداشت و سلامت برای مقابله با بیماری منحوس کرونا تلاش می‌کند و از جان خود می‌گذرد، سلبریتی کسی است که به جمع‌آوری کمک‌های مالی و غذایی برای آسیب‌دیدگان کرونا مشغول است، سلبریتی کسی است که با علم و دانش خود، مرهمی‌ می‌شود بر جراحت مبتلایان کرونا و آنان که در معرض خطرند.

سیگی در ادامه گزارش بی‌بی‌سی می‌نویسد: «وقتی سلبریتی‌ها در خانه بمانند، بازار شایعه از رونق می‌افتد. وقتی نمایشی وجود نداشته باشد، به جای تصاویر شام خوردن سلبریتی‌ها در رستوران‌های گران‌قیمت، پاپاراتزی‌ها به شکار افراد مشهور می‌روند که ماسک بر صورت در سوپر مارکت‌ها به خرید دستمال توالت و پاستا مشغولند. حالا یک سلبریتی که وجودش بستگی به دیده شدن دارد و باید در خانه بماند چه کند؟»

ریچارد سیگی در انتهای گزارش خود ضمن‌ اشاره به اغلب سلبریتی‌ها که مهارت و استعداد و در واقع چیزی برای ارائه ندارند و پروفسور راجک از آنها به‌عنوان «سلتوئید» (ترکیبی از سلبریتی و تبلویئد به معنی نشریات زرد) نام برده، اضافه  می‌کند: «با تمام اینها، ویروس کرونا محملی برای راستی‌آزمایی این ادعای سلبریتی‌ها شد که با وجود ابرستاره بودن هیچ فرقی با بقیه ندارند؛ با وجود عمارت‌هایشان و کسانی که دائم مراقب این هستند که آنها آن‌طور که باید به ‌نظر برسند، اما ویدئوهای آنها هم تاریک بود و پس‌زمینه‌شان در هم ریخته…»

(Visited 9 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=12380

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.