• امروز : سه شنبه - ۵ بهمن - ۱۴۰۰
  • برابر با : 22 - جماد ثاني - 1443
  • برابر با : Tuesday - 25 January - 2022

اخبار ویژه

افزایش ضریب بودجه استانی مازندران در مجلس افزایش ضریب بودجه استانی مازندران در مجلس انفجار پیک نیک در نکا حادثه آفرید “پلیس”؛ هدف رگبار مجرمان خشن/ یتیمان روحانی در حسرت آبان ۹۸ اعترافی که پس از «دروغ بزرگ امارات» درباره توان موشکی یمن افشا شد روزهای سخت اساتید انقلابی در دولت روحانی؛ سکوت و استانداردهای دوگانه اصلاح‌طلبان ساحل در قرق سازمان‌های دولتی/پای مردمان شهر به سواحل نمی‌رسد! طرح اصلاحی «تشکیل سازمان پدافند غیرعامل» هفته آینده راهی صحن مجلس می‌شود جاخالی دادن مرعشی و جهانگیری درباره ارز ۴۲۰۰ تصاویر/ بازگشایی محور کوهستانی گلوگاه پس از بارش شدید برف ۳ هزار و ۱۰۰ متر از نوار ساحلی در اختیار ارتش کشف بیش از ۸ کیلو تریاک در بابل آخرین اخبار کرونایی مازندران تا ۴ بهمن ۱۴۰۰/ بازگشت رنگ زرد کرونایی به مازندران افزایش ۲۰ درصدی بارش‌ها در نخستین ماه از زمستان در مازندران افزایش ۱۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران اختصاص ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار در طرح اشتغال

3

کاهش فشار خون با رژیم گیاهی همراه با گوشت

  • کد خبر : 9994
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
کاهش فشار خون با رژیم گیاهی همراه با گوشت
بررسی ۷ رژیم غذایی گیاهی نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی کمی گوشت با مقادیر زیاد سبزیجات بهترین روش برای حفظ سلامت قلب است.

به گزارش پیک نکا، محققان دانشگاه وارویک بریتانیا عنوان می کنند تغییرات در رژیم غذایی و مصرف مواد گیاهی بیشتر در رژیم غذایی نظیر سبزیجات و غلات کامل، و کاهش مصرف گوشت و لبنیات، موجب کاهش فشارخون و حفظ سلامت قلب می شود.

در این مطالعه دو گروه موردمقایسه قرار گرفتند: یک گروه رژیم غذایی گیاهی ویژه و گروه دیگر رژیم غذایی استاندارد دریافت کردند.

«فرانچسکو کاپوچیو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج ما جالب بود. رژیم های غذایی که دارای میزان کمی پروتئین حیوانی بودند، در مقایسه با رژیم غذایی کاملاً گیاهی و فاقد هرگونه پروتئین گیاهی، تاثیر بیشتری بر کاهش فشارخون داشتند.»

وی در ادامه می افزاید: «این نتیجه عجیب نیست چراکه رژیم غذایی گیاهی فاقد مواد مغذی مهم است. وجود میزان کمی گوشت در رژیم غذایی مهم است..»

در حقیقت، نتایج نشان می دهد که وجود میزان کمی پروتئین حیوانی به صورت ماهی یا تخم مرغ و لبنیات در رژیم غذایی به مراتب تاثیر بیشتری در کاهش فشارخون در مقایسه با رژیم غذایی کاملاً گیاهی دارد.

لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=9994

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.