• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 3 - رمضان - 1442
  • برابر با : Wednesday - 14 April - 2021

اخبار ویژه

گزارش تصویری | عملیات اجرایـی بوستان شهدای گمنام و مجموعه توریستی قرمرض نکا رشد سه برابری بودجه شهری نکا در شرایط دشوار اقتصادی چهارساله/ شأن ما خدمت است نه شاسی‌سواری پروژه‌های نیمه‌تمام شهر را با سرعت به سرانجام می‌رسانیم/ عزممان تنها برای خدمت جزم شده است گزارش تصویری | اجتماع هیئات مذهبی نکا در آستانه ماه مبارک رمضان گزارش تصویری | اجتماع هیئات مذهبی نکا در آستانه ماه مبارک رمضان کلیپ | پویش مومنانه نذر مهدوی در یک نگاه هشتگ سردارشهید_طوسی ترند اول توییتر فارسی شد گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت سردار شهید قاسمی طوسی، شهدای شهرستان و روز نکا گزارش تصویری | توزیع ۴۳۵ بسته کمک مومنانه به نیت ۴۳۵ شهید نکا به نیازمندان علی مطهری: فردی با ویژگی‌های من باید رئیس‌جمهور شود هیچکس به خود اجازه ندهد قانون را دور بزند FATF سد راه سند همکاری ایران و چین خواهد شد؟ در وین با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم انفعال بانک مرکزی در ریل‌گذاری برای معاملات ارزهای دیجیتال ۱۷۴ فوتی کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته محکومیت ۳۲ میلیاردی محتکر سموم کشاورزی

0

چگونه بر استرسمان از کرونا غلبه کنیم؟

  • کد خبر : 27683
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
زمانی که اخبار همه گیری یک بیماری عفونی همچون کرونا را می شنویم، می خوانیم یا می بینیم ممکن است مضطرب شده و نشانه های استرس را داشته باشیم، اما چگونه می توان بر این استرس غلبه کرد؟

به گزارش پیک نکا،

استرس در هر فردی طبیعی است و در افراد در معرض خطر و نزدیکان آنها بیشتر دیده می شود. در زمان همه گیری یک بیماری عفونی لازم است هم به سلامت جسمی و هم به سلامت روانی خودمان دقت داشته باشیم و بدانیم چه موقع از دیگران کمک بگیریم.

گام نخست

نخستین کار این است که اگر خود یا نزدیکانمان در مواجهه زیاد با بیماری هستیم، طبیعی است بخواهیم همه اخبار را بدانیم، اما به یاد داشته باشیم توجهمان را به زندگی روزمره از دست ندهیم و مدت زمان خواندن و شنیدن و دیدن اخبار مربوط به بیماری را محدود کنیم.

دومین کار این است که به اخبار «صحیح و درست» دسترسی پیدا کنیم و به حرف افراد یا منابع خبری گوش دهیم که قابل اعتماد هستند.

و سومین کار این است که از روش‌های عملی برای کاهش استرس استفاده کنیم.

اهمیت توجه به سلامت جسم، روح و روان

با توجه به اهمیت سلامت جسم، روح و روان، لازم است علائم استرس را بشناسیم و به یاد بیاوریم که چگونه تجربیات قبلی موفق زندگی مان می توانند برای حل مشکلات کنونی کمک کنند و با کمک آنها احساسات و هیجانات خودمان را در وقایع ناخواسته به خوبی کنترل کنیم. اطلاعاتی را جمع آوری کنیم که با کمک آنها به درستی بتوانیم احتمال خطر را حدس بزنیم و احتیاطات لازم را داشته باشیم. از منابع معتبر اطلاع رسانی همچون روابط عمومی های وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی یا دانشگاه‌ های علوم پزشکی استفاده کنیم.

راهکارهای غلبه بر استرس

– بدانیم که احساس استرس، افسردگی، احساس گناه یا عصبانیت برای همه ما بعد از همه گیری بیماری های عفونی یک اتفاق طبیعی است.

– نفس های عمیق بکشیم، حرکات کششی انجام بدهیم، دست و صورت را بشوییم و تا حد امکان در برنامه های سرگرم کننده مجازی شرکت کنیم.

– سعی کنیم بین اتفاقات استرس زا وقفه بیندازیم، یعنی بعد از یک کار و فعالیت سخت و دشوار کمی شادی کنیم.

– از هر فرصتی برای رسیدن به آرامش استفاده کنیم. به عنوان مثال به آرامی غذا میل کرده و غذاهای سالم را در برنامه غذایی خود بگنجانیم، خواب، ورزش و فعالیت جسمی مناسب داشته باشیم و با دوستان و آشنایان به کمک ایمیل یا تلفن یا فضای مجازی در تماس باشیم، مطالعه کنیم و به موسیقی گوش کنیم.

– از کشیدن سیگار و قلیان و مصرف مواد مخدر و داروهای محرک و مشروبات الکلی بپرهیزیم.

– خود و اعضای خانواده را از شنیدن و دیدن اخبار نگران کننده و آسیب رسان فضای مجازی حفظ کنیم.

– سعی کنیم در مورد چیزهایی غیر از بیماری صحبت کنیم و به یاد خودمان بیاوریم که موارد مهم و مثبت زیادی در زندگی هستند که باید به آنها توجه کرد.

– از همه مهمتر لازم است که با توکل به خدای بزرگ، عبادت و دعا و کمک به دیگران روح و روان خودمان را تازه کنیم.

(Visited 7 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=27683

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.