• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 14 - جماد ثاني - 1442
  • برابر با : Wednesday - 27 January - 2021

اخبار ویژه

محکومیت «مهدی جهانگیری» به جرم قاچاق حرفه‌ای ارز/ قوه قضاییه هیچ پیام‌رسانی را مسدود نکرده است «منوتو» علیه من و تو نسخه‌پیچی کارشناسان من و تو برای نابودی مردم ایران دکتر اردبیلی آینده‌پژوه در حوزه جمعیت و مادر ۵ فرزند: حذف غربالگری، درصد سقط غیرقانونی را بالا می‌برد فاجعه خاموش در دل ۵۰۰۰ هکتار بافت فرسوده مازندران/آیا زلزله مسئولان را بیدار می‌کند؟ هشدار پلیس فتا به شهروندان مازنی انهدام باند کلاهبرداری اسکیمری در قائم شهر پایان برداشت مرکبات در نکا رهایی ۳ محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران خودکشی با قرص برنج در مازندران ۴۱درصد کاهش یافت مازندران ماهانه به ۱۴ هزار واحد خونی نیازمند است هدیه خاص شهید ابومهدی المهندس به مناسبت عقد دخترش قالیباف: روح حاکم بر تحول در بودجه ۱۴۰۰ رفع تبعیض است زندان الحائر یا گوانتاناموی سعودی؛ زندانی که بوی مرگ می‌دهد کنگره آمریکا همچنان محصور در میان فنس و سیم خاردار دولت به دنبال افزایش قیمت گازوئیل در ۱۴۰۰/ مخالفت مجلس به دلیل بروز شوک جدید به بازار

0

چگونه بر استرسمان از کرونا غلبه کنیم؟

  • کد خبر : 27683
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
زمانی که اخبار همه گیری یک بیماری عفونی همچون کرونا را می شنویم، می خوانیم یا می بینیم ممکن است مضطرب شده و نشانه های استرس را داشته باشیم، اما چگونه می توان بر این استرس غلبه کرد؟

به گزارش پیک نکا،

استرس در هر فردی طبیعی است و در افراد در معرض خطر و نزدیکان آنها بیشتر دیده می شود. در زمان همه گیری یک بیماری عفونی لازم است هم به سلامت جسمی و هم به سلامت روانی خودمان دقت داشته باشیم و بدانیم چه موقع از دیگران کمک بگیریم.

گام نخست

نخستین کار این است که اگر خود یا نزدیکانمان در مواجهه زیاد با بیماری هستیم، طبیعی است بخواهیم همه اخبار را بدانیم، اما به یاد داشته باشیم توجهمان را به زندگی روزمره از دست ندهیم و مدت زمان خواندن و شنیدن و دیدن اخبار مربوط به بیماری را محدود کنیم.

دومین کار این است که به اخبار «صحیح و درست» دسترسی پیدا کنیم و به حرف افراد یا منابع خبری گوش دهیم که قابل اعتماد هستند.

و سومین کار این است که از روش‌های عملی برای کاهش استرس استفاده کنیم.

اهمیت توجه به سلامت جسم، روح و روان

با توجه به اهمیت سلامت جسم، روح و روان، لازم است علائم استرس را بشناسیم و به یاد بیاوریم که چگونه تجربیات قبلی موفق زندگی مان می توانند برای حل مشکلات کنونی کمک کنند و با کمک آنها احساسات و هیجانات خودمان را در وقایع ناخواسته به خوبی کنترل کنیم. اطلاعاتی را جمع آوری کنیم که با کمک آنها به درستی بتوانیم احتمال خطر را حدس بزنیم و احتیاطات لازم را داشته باشیم. از منابع معتبر اطلاع رسانی همچون روابط عمومی های وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی یا دانشگاه‌ های علوم پزشکی استفاده کنیم.

راهکارهای غلبه بر استرس

– بدانیم که احساس استرس، افسردگی، احساس گناه یا عصبانیت برای همه ما بعد از همه گیری بیماری های عفونی یک اتفاق طبیعی است.

– نفس های عمیق بکشیم، حرکات کششی انجام بدهیم، دست و صورت را بشوییم و تا حد امکان در برنامه های سرگرم کننده مجازی شرکت کنیم.

– سعی کنیم بین اتفاقات استرس زا وقفه بیندازیم، یعنی بعد از یک کار و فعالیت سخت و دشوار کمی شادی کنیم.

– از هر فرصتی برای رسیدن به آرامش استفاده کنیم. به عنوان مثال به آرامی غذا میل کرده و غذاهای سالم را در برنامه غذایی خود بگنجانیم، خواب، ورزش و فعالیت جسمی مناسب داشته باشیم و با دوستان و آشنایان به کمک ایمیل یا تلفن یا فضای مجازی در تماس باشیم، مطالعه کنیم و به موسیقی گوش کنیم.

– از کشیدن سیگار و قلیان و مصرف مواد مخدر و داروهای محرک و مشروبات الکلی بپرهیزیم.

– خود و اعضای خانواده را از شنیدن و دیدن اخبار نگران کننده و آسیب رسان فضای مجازی حفظ کنیم.

– سعی کنیم در مورد چیزهایی غیر از بیماری صحبت کنیم و به یاد خودمان بیاوریم که موارد مهم و مثبت زیادی در زندگی هستند که باید به آنها توجه کرد.

– از همه مهمتر لازم است که با توکل به خدای بزرگ، عبادت و دعا و کمک به دیگران روح و روان خودمان را تازه کنیم.

(Visited 7 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=27683

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.