• امروز : چهارشنبه - ۲ مهر - ۱۳۹۹
  • برابر با : 6 - صفر - 1442
  • برابر با : Wednesday - 23 September - 2020
1

چند طرح و لایحه به مجلس یازدهم ارجاع شدند؟+جدول

  • کد خبر : 11079
  • 26 آگوست 2020 - 12:58
چند طرح و لایحه به مجلس یازدهم ارجاع شدند؟+جدول
۵۱ مصوبه مجلس دهم از شورای نگهبان و ٦٦ لایحه بررسی نشده با درخواست دولت به مجلس یازدهم ارجاع شدند.
neka

به گزارش پیک نکا، تکلیف طرح‌ها و لوایحی که در دستورکار مجلس شورای اسلامی است تا پایان هر دوره قانونگذاری باید تعیین شود. البته آیین‌نامه داخلی مجلس نیز شرایط بررسی طرح و لوایحی را که معوق بماند، مشخص کرده است.

ماده ۱۳۷ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس این موضوع را به صورت شفاف تشریح کرده است. براساس این ماده آیین‌نامه «در ابتداى هر دوره قانونگذارى، هیئت رئیسه صورتى از طرح‌ها و لوایحى را که معوق مانده به وسیله معاونت قوانین تهیه می‏کند و در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد و صورتى از آن را هم براى دولت ارسال مى‏‌کند. هر‌یک از طرح‌ها و لوایح معوقه که لزوم رسیدگى به آن به وسیله بیست و پنج نفر از نمایندگان یا از طرف دولت تقاضا شود، طبق آیین‏‌نامه به کمیسیون‏هاى مربوطه ارجاع می‌شود و کمیسیون‏ها رسیدگى را به‌ ترتیب مندرج در این آیین‌‏نامه انجام می‌‏دهند. هرگاه شور اول آن طرح‌ها یا لوایح قبلاً خاتمه یافته باشد رسیدگى به طرح یا لایحه با پیشنهاد کمیسیون و تصویب مجلس یک شورى انجام خواهد شد. درصورت تغییر دولت، چنانچه دولت جدید رسماً استرداد لوایحى را اعلام کرده باشد، آن لوایح از جریان خارج خواهد شد.»

بنابراین طرح‌ها و لوایحی که در مجلس دهم در دستورکار قرار داشت، با پایان دوره دهم از دستورکار خارج شدند و برای اینکه چنین طرح‌ها و لوایحی مجددا در دستورکار مجلس یازدهم قرار گیرد، باید ۲۵ تن از نمایندگان مجلس در مورد یک طرح یا دولت برای لوایح خود تقاضای رسیدگی مطرح کنند. پس از آن طرح یا لایحه مورد نظر طبق آیین‏‌نامه داخلی مجلس به کمیسیون‏‌هاى مربوطه ارجاع می‌‏شود و کمیسیون‌‏ها طبق قانون رسیدگى به آن‌ها را در دستور کار قرار می‌دهند.

همچنین طرح‌ها و لوایحی هم که در دستورکار هیئت رئیسه قرار داشته و در صحن علنی نیز مطرح شده است اما به تصویب نرسیده بودند، نیز از دستور کار خارج می‌شوند.

براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، تنها طرح و لوایحی که در مجلس دهم به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارجاع شده است اما شورای نگهبان هنوز نظر نهایی خود را اعلام نکرده است، در دستورکار مجلس یازدهم باقی می‌ماند زیرا مجلس دهم کار خود را انجام داده و مجلس یازدهم می‌تواند آنها را پیگیری کند و در صورت ایراد شورای نگهبان نسبت به اصلاح آنها اقدام کند.

بنابراین ۵۱ طرح و لایحه از شورای نگهبان به مجلس یازدهم اعاده شده است که مربوط به مجلس دهم است اما نمایندگان مجلس یازدهم وظیفه اصلاح ایرادات شورای نگهبان را برعهده دارند.

همچنین ۶۶ لایحه با درخواست دولت و براساس ماده ١٣٧ آیین‌نامه داخلی مجلس از مجلس قبل به مجلس یازدهم ارجاع شد .

اما تاکنون هیچ طرحی مشمول این ماده آیین‌نامه قرار نگرفته است و از مجلس دهم به مجلس یازدهم نیامده است.

الف ـ فهرست طرح‌ها و لوایح اعاده شده از شورای نگهبان به دوره یازدهم

عنوانثبتکمیسیون اصلیکمیسیون فرعیامضا کنندگان
لایحه الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب (در امور مدنی) مصوب ۱۳۷۹۱قضائی و حقوقیـ 
طرح حمایت از تأسیس و تقویت مؤسسات و مراکزآموزش  عالی غیردولتی۲آموزش، تحقیقات و فناوریـ
طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران۳امنیت ملی و سیاست خارجیـ
طرح استفساریه ماده (۱۱۳) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶۴کمیسیون مشترک اجتماعی و بهداشت و درمانـ
طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولتو بخش عمومی غیردولتی۵اجتماعیـ
طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار۶اجتماعیـ
لایحه توقف اجرای احکام خلع ید و قلع و قمع ورزشگاهها و سایر تأسیسات و اماکن ورزشی تابع وزارت ورزش و جوانان۷قضائی و حقوقیـ
طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل۸اجتماعیـ
طرح استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران۹اجتماعیـ
طرح حمایت از مدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های کشور۱۰فرهنگیـ
لایحهتجارت۱۱قضائی و حقوقیـ
طرح استانی ـ شهرستانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی۱۲امور داخلی کشور و شوراهاـ
لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی۱۳اقتصادیـ
طرح تقویت بسیج مستضعفین۱۴امنیت ملی و سیاست خارجیـ
طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس۱۵اجتماعیـ
طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی۱۶اجتماعیـ
طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش۱۷برنامه و بودجه و محاسباتـ
لایحه موافقتنامه پاریس۱۸کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیستـ 
لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان۱۹فرهنگیـ
لایحه مالیات بر ارزش افزوده۲۰اقتصادیـ
لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در همکاری‌های تأیید صلاحیت آزمایشگاهی آسیا ـ اقیانوسیه۲۱اقتصادیـ
طرح استفساریه بند (۲) ماده (۲) قانون مالیات‌های مستقیم۲۲اقتصادیـ
طرح الحاق یک ماده به قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی۲۳امور داخلی کشور و شوراهاـ
طرح ساماندهی صنعت خودرو۲۴صنایع و معادنـ
لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مؤسسه بین‌المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی۲۵آموزش، تحقیقات و فناوریـ
لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز۲۶اقتصادیـ
طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول۲۷قضائی و حقوقیـ
لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها۲۸کمیسیون مشترک اقتصادی، برنامه و بودجه و محاسبات، امور داخلی کشور و شوراها و عمرانـ
طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی۲۹امور داخلی کشور و شوراهاـ
طرح الحاق دو ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده)۳۰قضائی و حقوقیـ
طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور۳۱اجتماعیـ
لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند به‌منظور اجتناب از أخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد به انضمام سند الحاقی (پروتکل)۳۲اقتصادیـ
طرح تشکیل وزارت بازرگانی۳۳اقتصادیـ
طرح استفساریه بند «ج» ماده (۱۱۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران۳۴اجتماعیـ
طرح اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی۳۵آیین نامه داخلیـ 
لایحه اصلاح ماده (۱) قانون پولی و بانکی کشور۳۶اقتصادیـ
طرح استفساریه تبصره (۱) بند«ذ» ماده (۸۷) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران۳۷برنامه و بودجه و محاسباتـ
طرح اصلاح ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری۳۸اجتماعیـ
لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی سرخس ـ دوغارون و مازندران۳۹اقتصادیـ
لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی گیلان (انزلی)۴۰اقتصادیـ
طرح اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کشور۴۱امور داخلی کشور و شوراهاـ
لایحه اصلاح ماده (۳۰) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی۴۲کمیسیون ویژه: جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل (۴۴) قانون اساسیـ
طرح اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن۴۳کمیسیون ویژه: جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل (۴۴) قانون اساسیـ
طرح الحاق یک تبصره به ماده (۵) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی۴۴کمیسیون ویژه: جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل (۴۴) قانون اساسیـ
طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه معدن۴۵صنایع و معادنـ
طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه محیط‌زیست۴۶کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیستـ
طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه انتخابات۴۷امور داخلی کشور و شوراهاـ
طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه شوراها و شهرداری‌ها۴۸امور داخلی کشور و شوراهاـ
طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی۴۹امور داخلی کشور و شوراهاـ
طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ورزش۵۰فرهنگیـ
طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه سلامت۵۱بهداشت و درمانـ

ب ـ فهرست طرح‌ها و لوایح اعلام وصول شده(در اجرای ماده ۱۳۷ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)

عنوانثبتکمیسیون اصلیکمیسیون فرعیامضا کنندگان
لایحه آیین دادرسی تجاری۷۷
لایحهاصلاحقانونتسهیلتنظیماسناددردفاتراسنادرسمی۷۸
لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین۷۹
لایحه به هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک۸۰
لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات (پروتکلهای)اول و دوم الحاقی بهکنوانسیون‌های ژنو 197781
لایحه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان۸۲
لایحه استفساریه تبصره (4ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل۸۳
لایحه نحوه کمکهای اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور۸۴
لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی۸۵
لایحه اصلاح قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب (در امور مدنیمصوب 137986
لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی‌ایران۸۷
لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرایی۸۸
لایحه حمایت از مالکیت فکری۸۹
لایحه حمایت از مالکیت صنعتی۹۰
لایحه اصلاح قانون امور گمرکی۹۱
لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تمپره در مورد ارائه منابع مخابراتی برای کاهش بلا و عملیات امدادی۹۲
لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات(پروتکلاختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد به‌کارگیری کودکان در منازعه مسلحانه۹۳
لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حمایت از ارقام جدید گیاهی (مورخ دسامبر 1961 برابر با 11 آذر 1340)با اصلاحات بعدی و عضویت در اتحادیه آن۹۴
لایحه استخدامی شهرداری‌ها۹۵
لایحه اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری۹۶
لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران۹۷
لایحه ارجاع اختلاف بین بانک توسعه صادرات ایران و شرکت اسپیتمن‌اویل تاجیکستان به داوری۹۸
لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور مصوب 135199
لایحه اصلاح موادی از قانون تجارت درخصوص ورشکستگی۱۰۰
لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی درمناطق آزاد تجاری ـ صنعتی۱۰۱
لایحه عضویت سازمان فضایی ایران در فدراسیون بین‌المللی فضانوردی۱۰۲
لایحه تعیین تکلیف اموال بهکده رضوی۱۰۳
لایحه اصلاح ماده (19قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی۱۰۴
لایحه میزان و نحوه جریمه نقدی و توقف دارندگان وسایل نقلیه و واحدهای مشمول متمرد موضوع تبصره (1ماده (3قانون هوای پاک مصوب 1396105
لایحه الحاق یک تبصره به ماده (5‌قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور۱۰۶
لایحه اصلاح بند (16ماده (2قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیتغییر عنوان: لایحه اصلاح ماده (۲) قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و الحاق یک بند به ماده (۱) قانون تمرکز امور صنعت و معدن و تشکیل وزارت صنایع و معادن۱۰۷
لایحه جامع انتخابات۱۰۸
لایحه مشارکت عمومی ـ خصوصی۱۰۹
لایحه نحوه واگذاری اموال، تأسیسات، ماشین‌آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب۱۱۰
لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط‌زیست دریایی دریای خزر۱۱۱
لایحه اصلاح قانون اصلاح مواد (63و (64قانون محاسبات عمومی کشور۱۱۲
لایحه اصلاح موادی از قانون مالیاتهای مستقیم۱۱۳
لایحه الحاق یک تبصره به ماده (6قانون مبارزه با پولشویی۱۱۴
لایحه موافقتنامه انتقال محکومین بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه۱۱۵
لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل۱۱۶
لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل۱۱۷
لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدنو مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور۱۱۸
لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل۱۱۹
لایحه پروتکل اصلاح موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه جهت معاضدت در پرونده‌های مدنی و جزایی۱۲۰
لایحه شفافیت۱۲۱
لایحه پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سازمان‌یافته در دریای خزر الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر (مورخ 27 آبان 1389 (18 نوامبر 2010))122
لایحه پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم در دریای خزر الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر (مورخ 27 آبان 1389 (18 نوامبر 2010))123
لایحه اصلاح بند «ت» ماده (80قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران۱۲۴
لایحه اصلاح ماده (14قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران۱۲۵
لایحه پروتکل همکاری و تعامل میان مراجع مرزبانی الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر (مورخ 27 آبان 1389 (18 نوامبر 2010))126
لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان۱۲۷
لایحه موافقتنامه بین دولتهای ساحلی دریای خزر در زمینه حمل و نقل۱۲۸
لایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولتهای ساحلی خزر۱۲۹
لایحه اصلاح ماده (35آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران۱۳۰
لایحه پروتکل اصلاحی بند (5 ـ۴ ـ 1 ـ ۱۰اساسنامه مؤسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه‌شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام)۱۳۱
لایحه موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس۱۳۲
لایحه موافقتنامه پیشگیری از حوادث در دریای خزر۱۳۳
تصویب اصلاحات کنوانسیون بین‌المللی استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی برای دریانوردان (اس‌تی‌اس‌دبلیو۱۹۷۸ (1357))134
لایحه اصلاح لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت به‌منظور حمایت از سهامداران خرد۱۳۵
لایحه حمایت از حقوق افراد مبتلا به اختلالات روانی۱۳۶
لایحه موافقتنامه خدمات هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان۱۳۷
لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی افغانستان درخصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن۱۳۸
لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط‌زیست دریایی دریای خزر۱۳۹
لایحه اصلاح قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیل کارخانه‌های کشور۱۴۰
لایحه الحاق یک تبصره به ماده (۵) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی۱۴۱
لایحه اصلاح تبصره (۱) بند «ب» ماده (۵۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲)۱۴۲

(Visited 12 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=11079

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  1. طرح ناعادلانه و مانع حفظ دارایی مردم در سقوط ارزش پول و باعث فرار سرمایه به خارج است.
    ۳- ویلاهای خودشان را معاف کردند.
    ۴- درآمد زایی برای خودشان از جیب ملت را نشانه رفته اند.
    ۵- حتی طرح اولیه خودشان را مبنی بر معافیت یک خانه برای هر کد ملی در خانوار را نا عادلانه حذف کردند.
    ۶- خانواده ۲ نفره یک خانه معاف داشته باشد در طرح فضایی این آقایان، آن وقت خانوار ۵ یا ۶ یا ۱۳ نفره هم فقط یک خانه؟!!!
    ۷- اگر پدر و مادری برای فرزند خود از قبل خانه تهییه نکند، با توجه به اینکه بعدا خودش نمی تواند با این اوضاع، تهیه مسکن کند، آیا شما جناب خاندوزی ، تهیه مسکن ایشان را می پذیرید؟
    ۸-اگر خانواده ای، پاکینگ یا پیلوت را تفکیک کرده باشد و شهرداری جهت منافع مالی تایید کرده و سند دهد، آیا اینهم مشمول مالیات است؟ عدم تعیین حداقل متراژ و شرایط بنا جزو اشکالات طرح است.
    ۹- مغازه و زمین و تجاری و صنعتی، چه می شوذ که در این طرح نیست؟
    ۱۰- خانه ۲۵ متری هم مشمول مالیات است؟ حداقل متراژ معاف تعیین نشده در طرح!
    ۱۱- قیمت مصالح که باعث تاخیر ساخت می شود، چرا در این طرح نیامده؟
    ۱۲- هزینه کارگر و خدمات بنایی و مهندسی و نقشه، چه می شود؟
    ۱۳- مالیات از سود گرفته می شود یا از تورم؟؟!! قیمت مسکن اگر با ارزش پول ۹۰ محاسبه شود نسبت به نرخ تورم، ثابت مانده و افزایشی ندارد.
    ۱۴- قیمت ارز ثابت نیست، جریمه اش را بخش مسکن باید بدهد؟
    ۱۵- مالیات خانه خالی برای دآمدزایی است وگرنه چرا حتی یک خونه دیگه برای خانوار رو هم استثنا نکردن؟
    ۱۶- اگر شخصی در شهر دیگر، سرباز بود یا بیار مراجعه کننده یا فرد بیتوته کننده یا معسر، چه خاکی بر سر کند با این طرح؟!
    ۱۷-در بحث مسکن شخص ملاک است نه خانوار، و هر کد ملی حق داشتن مسکن دارد. مگر هر شخص، شهروند کشور نیست؟
    ۱۸- قانون دایمی، زمان بررسی هم می خواهد، نظرسنجی از کلیه متخصصین و کارشناسان سراسر کشور را می خواهد نه سرعت بی دقت، که آقایان می فرمایند به همین تابستان برسد.
    ۱۹- مردم قربانی اختلاف مجلس و دولت نشوند.
    ۲۰- شورای عالی مسکن و مرکز پژوهشها کجای این طرح بود؟
    ۲۱- رقم ۶ برابری از کجا و چگونه وارد طرح شد؟
    ۲۲- چه فرقی دارد بین سوسیالیزم و دولتی گری که مالکیت را رد می کند با این طرح که نتیجه اش، همان است.
    ۲۳- چه فرقی دارد بین لیبرالیسم و بازار آزاد که آن را رد می کردید و این طرح که دست پخت همانهاست.
    ۲۴- هرکدام از این ایرادها به شکست کامل منجر می شود ولی تر کیب ایرادات باعث فاجعه است.
    ۲۵- کاهش ارزش پول ملی عمل تغییر قیمت است نه عامل تغییر ارزش خانه، پس نمی توان از تورم مالیات گرفت زیرا تورم، ارزش نیست و ارزش مالی ایجاد نمی کند.
    ۲۶- با اوج گیری نرخ تورم، هر چند به ظاهر ارزش دارایی بالا رود که اصلا واقعی نیست اما درآمد شخص کاهش می یابد، آنهم کاملا واقعی که به کاهش قدرت خرید منجر می شود و مالیات باید از مجموع این دو اخذ شود آنهم مقدار واقعی نه ارزش تورمی. در طرح فوق الذکر، از افرادی با درآمد میلیاردی ، مالیاتی تحت این عنوان اخذ نمی شود، اما فرد فقیر با یک خانه کلنگی و یک پیلوت ۲۰ متری سند دار، مالیات اخذ می شود. زیرا لزوما درآمد با دارایی نسبت مستقیم ندارد.
    ۲۷-توقع از مردم برای عدم جلوگیری از نابودی درآمدشان با تبدیل به دارایی در شرایط همیشه اضطراری، توقعی بیجاست.
    ۲۸-خانوادهایی که معلول یا جانباز به خصوص اعصاب و روان، دارند و نیاز به فضای اضافی، کجای این طرح دیده شده اند؟
    ۲۹-خانه ای که مهریه همسر یا دیه شخص دیگر یا طلب دیگری یا رهن بانک است یا تضمین و یا محل تامین قرض، در طرح چرا دیده نشده است؟
    ۳۰- خانوار دچار گرفتاری فرد معتاد که فضای جدا حتما نیاز دارد بخصوص مواو صنعتی جدید روانگردان و ضد روان، چه جایگاهی در طرح دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
    ۳۱- هر کس به طرح اعتراض یا انتقاد کرد ، که مافیای مسکن و محتکر مسکن نیست، گرفتار و دلسوز است.
    ۳۲ – محتکرین اصلی و بزرگ که اموال به خارج منتقل کردند که با این طرح مشکل ندارند.
    ۳۳- اصل مالکیت و ثروت مشروع و شفاف و سند دار را با این طرح زیر سوال نبرید وگرنه گرفتار فعالیتهای اقتصادی زیرزمینی و بی سند بیشتری می شوید.
    ۳۴- این طرح از همان ابتدا هم در بین کارشناسان اقتصادی و مسؤولان حوزه اقتصاد و مسکن منتقدان زیادی داشت.
    ۳۵- مالیات بر خانه‌های خالی چندان ابزار قدرتمندی برای کنترل قیمت مسکن نیست.
    ۳۶- این قانون امسال اجرایی شود، چندان بر قیمت مسکن تأثیر نمی‌گذارد.
    ۳۷- براساس این طرح، به هر خانوار ایرانی یک کد اختصاص داده می‌شود نه هر شخص که ناعادلانه است.
    ۳۸- به هر کد ملی یک آدرس پستی اختصاص داده می‌شود که همین موضوع باعث بروز مشکلاتی می‌شود.
    ۳۹- در این طرح اشاره نشده که هر خانوار که ممکن است اعضای خانواده‌اش در مناطق مختلف زندگی کنند.
    ۴۰- خرید خانه‌های قولنامه‌ای توسط زائران عراقی، لبنانی و دیگر شیعیان در شهرهای توریستی و زیارتی یکی دیگر از این ابهامات است.
    ۴۱- افراد کد ملی ندارند و خانه آن‌ها شامل مالیات می‌شود.
    ۴۲- در اکثر کشورهای جهان صرفاً به‌خاطر خرید خانه از سوی یک توریست به آن‌ها اقامت دائم تعلق می‌گیرد. اما این طرح، می خواهد رودخانه را برعکس شنا کند.
    ۴۳- در کشورهای مختلف جهان مالیات براساس متراژ محاسبه شود نه کدپستی؛ اما اجرای طرح به این شیوه در ایران حتماً دردسرهای زیادی برای خانواده‌های ایرانی ایجاد می‌کند.
    ۴۴- تعداد قابل‌توجهی مسکن در مناطق ۱و۲و۳ تهران خالی هستند که عمده آن‌ها به دست احتکارگران و بانک‌ها هستند نه مردم. اما حالا قشر متوسط و ضعیف، برای ۵۰ تا ۷۰ تومان خانه، هم آیا باید مالیات بدهند؟؟!!
    ۴۵- و ………
    لطفا و خواهشا، سریع اصلاح طرح فاجعه خود را مطرح کن.
    لطفا هم اینجا و هم مستقلا، منتشر کنید.
    ممنونم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.