• امروز : سه شنبه - ۱۱ آذر - ۱۳۹۹
  • برابر با : 16 - ربيع ثاني - 1442
  • برابر با : Tuesday - 1 December - 2020
1

چرا باید صبحانه کاکائو بخوریم و تاثیر آن بر بدن چیست؟

  • کد خبر : 22216
  • 20 اکتبر 2020 - 9:12
با شنیدن کلمه “کاکائو”، ممکن است به شکلات فکر کنید. کاکائو، دارای ویتامین زیادی بوده و حاوی مواد معدنی و فلاونوئید ها است. کاکائو خام طعم تلخی دارد اما سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، منیزیم، مس، فسفر، آهن، روی و دیگر موارد این چنینی است. در نتیجه از آنجا که بسیاری از افراد دچار کمبود منیزیم هستند و این ماده معدنی بخشی از تقریباً 300 واکنش آنزیمی در بدن ایجاد می کند، بهتر است کاکائو بیشتر مصرف کنید. در ادامه جزییات بیشتر را در رابطه با مصرف کاکائو در اختیارتان قرار خواهیم داد و به تاثیر آن در بدن خواهیم پرداخت.
neka

به گزارش پیک نکا، کاکائو یک غذای فوق العاده است که دارای اجزای سالم مانند فلاونوئیدها و سایر خواص ضدالتهابی است. کاکائو از همان گیاه کاکائو تهیه می شود. در واقع کاکائو از دانه هایی تهیه می شود که به طور طبیعی تخمیر، بو داده و آسیاب می شوند تا به خمیر یا پودر تبدیل شود. از طرف دیگر، کاکائو و شکلات با مواد نگهدارنده، قندها و سایر مواد مصنوعی ترکیب شده و در حرارت زیاد فرآوری می شوند. این فرآیندها اغلب می توانند فواید طبیعی کاکائو را از بین ببرند، بنابراین وقتی کاکائو را به صبحانه خود اضافه می کنید، مطمئن شوید که کاکائو فرآوری نشده است. در نتیجه کاکائویی که به شکل های مختلف در بازار یافت می شود، فرآوری شده بوده و خواص یک کاکائوی طبیعی را نخواهد داشت.از آنجایی که صبحانه انرژی شما را برای روز تأمین می کند، در نتیجه باید به دنبال مواد مغذی و انرژی بخشی باشید. یک روش ساده برای افزودن کاکائو به روتین صبحانه، تهیه اسموتی با توت های یخ زده، اسفناج، شیر موز، و نوشیدنی ها است. از سوی دیگر پودر کاکائو می تواند یک وعده غذایی آسان و راحت را به شما ارائه دهد و سیرکننده و مغذی باشد. اگر وقت بیشتری دارید، می توانید یک ظرف پنکیک کاکائویی درست کنید و برای صبحانه میل کنید. همچنین می توانید برای مصرف کاکائو در صبح از لاته گرم با کاکائو به همراه شیر بنوشید و لذت ببرید.

کاکائو برای مبتلایان دیابت بسیار مفید است و همچنین توانایی کنترل قند خون را دارد. در واقع از آنجا که به کاکائوی طبیعی و خالص، قند اضافه نشده در نتیجه قند خون را در اول صبح افزایش نخواهد داد و بر خلاف بسیاری از غلات های شیرین، یک انتخاب خوب برای صبحگاه است.

(Visited 3 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=22216

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.