• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 5 - جماد ثاني - 1442
  • برابر با : Monday - 18 January - 2021

اخبار ویژه

پاره شدن طناب دار از گردن جوان قاتل منتظر سرمای استخوان‌سوز باشید؛ کاهش ۲۰ درجه‌ای دما در برخی مناطق ایران | استان‌هایی که تا پایان هفته باید منتظر برف و باران باشند جدایی ترابی از العربی اگر آمریکا به ایران حمله می کرد، چند موشک سپاه آماده شلیک به پایگاه های نظامی شان بود؟ یک معرکه جدید علیه ایران با خرید جدید پرسپولیس آشنا شوید ؛ این بازیکن رسما پرسپولیسی شد مقامات آمریکایی: موشک بالستیک ایرانی در ۱۰۰ مایلی ناو نیمیتز فرود آمده است درخواست کارشناسان چینی از کشورها برای توقف تزریق واکسن فایزر ما نمی‌توانیم کبوتر صلح به عربستان بفرستیم/ریاض امنیت نخواهد داشت نشریات ترکیه| آرمینِ ترک، جایگزین مرکل شد/ مسعود اوزیل در راه فنرباغچه وزیر خارجه فرانسه: کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران موفق نبود عکاس ایرانی برنده جایزه طلایی فستیوال «میهودو» شد واکنش الهام چرخنده به شایعه نحوه آشنایی او با همسر روحانی اش برنامه نویس آمریکایی به حساب بیت کوین ۲۰۰ میلیون دلاری خود هیچگونه دسترسی ندارد گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ معرفی شد لیست محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی از آخرین مدل‌های موجود در بازار

3

چالش‌های توسعه راه در مازندران/ نصب سرعت‌گیرها در محورهای اصلی خلاف مقررات بین‌المللی است

  • کد خبر : 28732
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
چالش‌های توسعه راه در مازندران/ نصب سرعت‌گیرها در محورهای اصلی خلاف مقررات بین‌المللی است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: اعتبار، نیروی انسانی و تجهیزات مثلث اصلی توسعه راه است که در همه این زمینه‌ها با کمبود مواجه هستیم.

به گزارش پیک نکا، عباسعلی نجفی صبح امروز به مناسبت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فعالیت پرسنل راهداری در طول محورهای استان مازندران به صورت ۲۴ ساعته است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان در اداره کل راهداری تصریح کرد: در مدیریت ۸۵ درصد ادارات شهرستانی ما از ظرفیت جوانان استفاده کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده در استان مازندران برای توسعه‌ راه‌ها اضافه کرد: در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات اعتباری سعی کردیم که با حداقل اعتباراتی که در اختیار گرفتیم به نحو مناسب استفاده ببریم.

وی با اعلام اینکه موانع و مشکلات در توسعه راه‌ها وجود دارد،گفت: در استان مازندران بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر اره داریم که ارزش این راه‌ها بیش از ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و بر اساس استاندارهای جهانی باید ۶ درصد ارزش ساخت راه را برای نگهداری اختصاص دهیم.

نجفی ادامه داد: سالانه بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راه‌های استان نیاز است در صورتی که کل اعتبارات ما از از محل اعتباری ملی و استانی حدود ۱۰ درصد این رقم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل رانندگان مازندران خاطر نشان کرد: ۱۰ درصد اعتبارات ما تنها برای راهداری نیست که در زمینه ساخت راه روستایی و تعریض اختصاص می‌دهیم.

وی ادامه داد: در استان مازندران ۲ هزار ۶۰۰ کیلومتر راه فرعی، آزاد راه و بزرگراه است و ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر روستایی است اما حقیقتا همه محورهای استان مازندران ملی است که نیاز به توجه بیشتر اعتبارات در این حوزه هستیم.

نجفی با اعلام اینکه پیگیری برای دریافت اعتبارات بیشتر را در دستور کار داریم، گفت: میزان اعتبارات سال۹۸ ما نسبت به سال ۹۷ بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: تفاهمنامه رفع نقاط حادثه‌خیز به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان با سهم ۳۰ درصدی در استان و ۷۰ درصد سازمان راهداری تامین شد و تامین آسفالت و ساخت ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی استان با سازمان راهدرای تنظیم شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اعلام اینکه شرایط نگهداری راه‌ها در استان متفاوت است، گفت: ترافیک محورهای استان با نوع راه هم‌خوانی نداشته، فعالیت راهداری در سه راس یک مثلث نیروی انسانی، ماشین آلات و اعتبارات خلاصه می‌شود در زمینه نیروی انسانی از حداقل‌ها برخوردار هستیم، میزان اعتبارت ما کمتر از ۱۰ درصد اعتبارت مورد نیاز در اختیار ما قرار می‌گیرد و در بحث ماشین آلات هم با مشکلات خاصی مواجه هستیم.

وی با اعلام اینکه مشکلات ۱۶۵ نقطه پرحادثه در سال ۹۸ برطرف شده است، گفت: در ابتدای سال جاری ۱۰۷ نقطه دیگر در لیست نقاط حادثه خیز استان قرار گرفته و مقرر شده تا پایان سال ۳۵ نقطه حادثه خیز شناسائی شده را رفع کنیم.

نجفی از کاهش ۲۱ درصدی تعداد فوتی‌ها در راه‌های استان مازندران نسبت به هشت ماهه سال ۹۸ خبر داد و گفت: این آمار به استناد پزشک قانونی استان تهیه شده است.

وی در ارتباط با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع موانع از محورهای استان، گفت: نصب سرعت‌گیر در محورهای اصلی خلاف مقررات ملی و بین‌المللی است، موافق سرعت کاه هستیم اما سرعت‌گیرها که عامل حادثه و تصادف است در محورها ایجاد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران ادامه داد: پیگیری برای رفع سرعت‌گیرها از طریق دستگاه‌ها قضا و استانداری در دستور کار است.

(Visited 9 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : http://peykneka.ir/?p=28732

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.